football360 logo

آشنایی با حریف پرسپولیس در هفته دوم؛ اولین آزمون سخت «نکونام» در لیگ

28 مرداد 1401 ساعت 12:3030 نظر
در مهمترین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس میزبان فولاد خوزستان است.

به گزارش فوتبال 360، فولاد پس از توقف خانگی برابر صنعت‌نفت آبادان در هفته اول رقابت‌ها، جمعه شب میهمان پرسپولیس خواهد بود. دو تیم که در فصل نقل‌وانتقالات عملکرد بسیار خوبی داشتند، امیدوار هستند بعد از تساوی در اولین دیدار خود، نخستین برد فصل را کسب کنند. آخرین تقابل دو تیم به بازی سوپرجام فصل قبل بر‌ می‌گردد که در نهایت، فولاد با تک گل موسی کولیبالی برابر پرسپولیس به برتری رسید و قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شد. جواد نکونام در قامت سرمربی تاکنون 7 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که حاصل آن 5 شکست، یک تساوی و یک برد بوده و در واقع برد در دیدار سوپرجام فصل قبل، اولین و آخرین برد نکونام برابر پرسپولیس بوده است.

بررسی عملکرد فولاد در هفته اول لیگ برتر

فولاد در بازی اول خود برابر صنعت‌نفت آبادان با نتیجه بدون گل متوقف شد تا در همین ابتدای بازی‌ها 2 امتیاز مهم خانگی را از دست بدهد. بر اساس آمار «متریکا»، فولادی‌ها با وجود رد و بدل کردن 740 پاس که رکورد بیشترین تعداد پاس در یک بازی در 3 فصل اخیر لیگ برتر هم بود، نتوانستند موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه آبادانی‌ها ایجاد کنند. آن‌ها در این بازی 73.3 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و البته امید گل پایین 0.53 را به‌ثبت رساندند. در این بازی که صنعت‌نفت آبادان در طول 90 دقیقه عقب نشسته بود و برنامه‌اش کسب یک امتیاز بود، فولادی‌ها 11 بار موفق به زدن شوت شدند که فقط 4 شوت آن‌ها در چارچوب بود. نمایش هفته اول تیم نکونام با توجه به یارگیری بسیار خوب در فصل نقل‌وانتقالات و اینکه او در هر پست دو بازیکن خوب را در اختیار دارد، اصلاً رضایت‌بخش نبود.

در 3 سال گذشته و با توجه به پنجره بسته فولاد، هواداران و کارشناسان انتظار اینکه نکونام بتواند فولاد را در کورس مدعیان قهرمانی نگه دارد، نداشتند. اما در فصل جاری و با توجه به خریدهای مناسب و حمایت‌های همه‌جانبه باشگاه فولاد خوزستان از او، این انتظار می‌رود که او حداقل تیمش را تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی قرار بدهد.

پرسپولیسی‌های سابق به دنبال اثبات خود

در تابستان اخیر با ملحق شدن دو بازیکن دیگر از پرسپولیس به فولاد، جمع پرسپولیسی‌های سابق فولاد به عدد 6 رسید. شهاب گردان، مهدی شیری، وحید حیدریه، سعید آقایی، ساسان انصاری و احسان پهلوان، 6 بازیکنی هستند که سابقه حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارند. از بین این بازیکنان اما، مهدی شیری به دلیل اتفاقاتی که در نوع جدایی‌اش رقم خورد، انگیزه بسیار بالاتری دارد. او در دیدار سوپرجام فصل پیش، در حالی که پرسپولیس با یک گل از حریف خود عقب بود و یک کارت زرد هم داشت، با انجام یک خطای بی‌محابا کارت زرد دوم خود را گرفت و اخراج شد تا باز هم متهم ردیف اول هواداران به خاطر از دست رفتن یک جام دیگر لقب بگیرد. بعد از همان بازی بود که او در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت و در نهایت به فولاد ملحق شد. او که به خاطر اتفاقات فینال آسیا همواره مورد غضب هواداران پرسپولیس بوده است، امیدوار است با درخشش در بازی روز جمعه بار دیگر ارزش‌های خود را به اثبات برساند. البته حضور 4 استقلالی سابق یعنی عارف آقاسی، آیاندا پاتوسی، علی قربانی و به خصوص وریا غفوری بر جذابیت‌های این بازی خواهد افزود. جواد نکونام هم به عنوان بازیکن اسبق استقلال و کسی که همواره جزو گزینه‌های نیمکت آبی‌های تهران بوده ، انگیزه‌های فراوانی برای برد مقابل پرسپولیس و بیشتر کردن محبوبیت خود دارد.

ترکیب احتمالی فولاد

فولاد در بازی اول با سیستم همیشگی خود یعنی 1-3-2-4 وارد میدان شد و بعد از اینکه در امر موقعیت‌سازی و گلزنی ناموفق بود، از دقیقه 80 آرایش 2-3-1-4 را به خود گرفت. در خط دروازه و خط دفاعی با توجه به عملکرد خوب دروازه‌بان و سایر مدافعان، بعید است که تغییری در ترکیب فولاد وجود داشته باشد و کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، عارف آقاسی، مهدی شیری و سعید آقایی شروع کننده خواهند بود. در خط هافبک احتمالاً احمد عبدالله‌زاده روی نیمکت بنشیند و حمید بوحمدان و محمد آبشک دو هافبک دفاعی فولاد در این بازی باشند. در سمت چپ خط هافبک هم احسان پهلوان همچنان نفر اول نکونام برای این پست خواهد بود و در سمت راست از بین وریا غفوری و ساسان انصاری یک نفر در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه فولادی‌ها طی 18 روز باید 4 دیدار سخت با تیم‌های پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان که جزو تیم‌های خوب لیگ به‌شمار می‌روند انجام بدهند، نکونام از سیستم چرخشی بازیکنان هم استفاده خواهد کرد. در پست 10 آیاندا پاتوسی بازی را شروع خواهد کرد و طراح اصلی حملات فولادی‌ها خواهد بود و اشکان دژاگه که در بازی نخست حدود 15دقیقه به میدان رفت، باز هم بازی را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد. تک مهاجم آن‌ها در بازی روز جمعه احتمالاً مجید علیاری خواهد بود که در بازی اول بسیار پرتلاش و دونده ظاهر شد، است و علی قربانی هم در نیمه دوم و در صورت صلاحدید نکونام وارد بازی خواهد شد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری