football360 logo

معمای خط حمله پرسپولیس؛ «یحیی» و دستِ بسته!

28 مرداد 1401 ساعت 10:2767 نظر
سرخ‌‍پوشان پایتخت احتمالا با چند تغییر مهم نسبت به هفته نخست، دیدار حساس خود مقابل فولاد خوزستان را برگزار می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، سرخ‌پوشان پایتخت در اولین گام از رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم، ناکام در رسیدن به پیروزی بودند و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها با سیمایی کاملاً متفاوت نسبت به فصل گذشته، پا به مسابقات فصل جدید گذاشته بودند اما نتوانستند از سد ذوب‌آهنِ 10 نفره در اصفهان بگذرند تا شاگردان یحیی گل‌محمدی با ثبت تساوی بدون گل در بیرون از خانه، کار خود را در فصل جدید آغاز نمایند.

پرسپولیسی‌ها بعد از بازی دشوار در اصفهان، باید خود را مهیای اولین میزبانی‌شان در لیگ بیست‌ودوم کنند و فولاد خوزستان، دومین حریف شاگردان گل‌محمدی در فصل جدید لیگ برتر است. فولادی‌ها هم با تغییر و تحولاتی گسترده به دنبال حضور در کورس مدعیان هستند و رسیدن به اولین پیروزی فصل، کار آسانی برای سرخ‌پوشان پایتخت نیست.

یحیی گل‌محمدی در شرایطی که تیمش ناکام در هفته نخست بوده، به‌دنبال تغییر و تحولات در ترکیب پرسپولیس است تا بلکه با رسیدن به ترکیب ایده‌آل، پرسپولیسی‌ها بتوانند هفته دوم را با جشن پیروزی و کسب 3 امتیاز به پایان ببرند.

حسرت ادامه‌دار پورعلی‌گنجی برای حضور در ترکیب اصلی

فرشاد فرجی و گیورگی گولسیانی زوج خط دفاعی پرسپولیس در اصفهان برای دیدار با ذوب‌آهن بودند. این زوج دفاعی در شرایطی شکل گرفته بود که سرخ‌پوشان پایتخت نمی‌توانستند در هفته نخست فصل جدید از حضور مرتضی پورعلی‌گنجی در ترکیب خود بهره ببرند و این مدافع باتجربه به دلیل محرومیت به جا مانده از دوران حضورش در نفت تهران، غایب بزرگ پرسپولیس در هفته اول بود.

پورعلی‌گنجی امیدوار بود از هفته دوم و دیدار با فولاد بتواند برای سرخ‌پوشان به میدان برود اما عدم صدور ITC او از سوی باشگاه شنژن چین باعث شده تا یحیی گل‌محمدی برای دومین هفته متوالی نتواند از مدافع باتجربه خود بهره ببرد و همین مسئله باعث شده تا ترکیب خط دفاعی سرخ‌پوشان احتمالا در قیاس با هفته نخست دست نخورده باقی بماند و بازهم شاهد حضور زوج فرجی-گولسیانی در قلب خط دفاعی پرسپولیس خواهیم بود.

دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی که در هفته نخست در پست دفاع راست و چپ سرخ‌پوشان به میدان رفتند، احتمالاً در پست خود ابقا شده و در هفته دوم هم در ترکیب تیم‌شان حضور می‌یابند.

علامت سوال بزرگ در خط هافبک؛ بازگشت کاپیتان؟

کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک، دو هافبک دفاعی پرسپولیس در هفته نخست بودند و جلوتر از این بازیکنان، سروش رفیعی، مهدی ترابی و سعید صادقی به میدان رفتند و ماموریت خلق موقعیت گلزنی برای تیم‌شان را برعهده داشتند. ضمن آن‌که کمال کامیابی‌نیا در غیاب امید عالیشاه، وظیفه کاپیتانی سرخ‌پوشان پایتخت را در اصفهان برای مصاف با ذوب‌آهن برعهده داشت.

عالیشاه که به دلیل حکم صادره از سوی کمیته انضباطی، هفته نخست لیگ برتر را از دست داده بود، آماده بازگشت به ترکیب پرسپولیس است و مشخص نیست یحیی گل‌محمدی برای استفاده از کاپیتان اول تیمش، چه برنامه‌ای دارد و آیا امید عالیشاه را در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان جای می‌دهد یا به عنوان یار جانشین در نیمه دوم مصاف با فولاد او را به میدان می‌فرستد.

رونمایی از مهاجم هلندی به تعویق افتاد

یورگن لوکادیا آخرین خرید پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود. مهاجم بلندقامت و باتجربه هلندی که طلسم عدم خرید مهاجم خارجی برای سرخ‌پوشان پایتخت را شکست و حالا یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس امید زیادی به درخشش او در ترکیب تیم‌شان دارند و امیدوارند با حضور لوکادیا، خط حمله پرسپولیس رونق گرفته و در فصل جدید لیگ برتر، اکثریت موقعیت‌های گلزنی سرخ‌پوشان به گل تبدیل شود.

لوکادیا با توجه به اینکه حدود 100 روز پیش آخرین مسابقه فوتبالی خود را برگزار کرده، از فرم ایده‌آل به دور است و با وجود آن‌که روز گذشته ITC او صادر شد اما با تصمیم یحیی گل‌محمدی در فهرست سرخ‌پوشان برای دیدار با فولاد قرار نگرفت. غیبت مهاجم هلندی در فهرست پرسپولیس در شرایطی است که حامد پاکدل دیدار با فولاد را هم به دلیل مصدومیت از دست داده و مهدی عبدی و شرزود تمیروف گزینه‌های در دسترس یحیی گل‌محمدی هستند.

عبدی در هفته نخست عملکرد خوبی را از خود به جای نگذاشت و نتوانست از فرصت حضور در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان حداکثر استفاده را ببرد و شرزود تمیروف هم با ارائه یک نمایش ناامیدکننده دیگر، یک گام به سوی در خروجی باشگاه پرسپولیس نزدیک‌تر شد و احتمال عدم قرارگیری او در فهرست سرخ‌پوشان برای دیدار با پرسپولیس وجود دارد. با توجه به عدم حضور لوکادیا و تصمیم یحیی گل‌محمدی به نیمکت‌نشینی عبدی، احتمال استفاده از امید عالیشاه در نوک خط حمله سرخ‌پوشان دور از ذهن نیست!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری