football360 logo

دومین پنالتی‌گیر استقلال در تاریخ لیگ؛ باشوی باشکوه

27 مرداد 1401 ساعت 22:18147 نظر
شروع دوباره مهدی قایدی در ترکیب استقلال، رویایی بود و او توانست تیمش را دست پر از انزلی برگرداند.

به گزارش فوتبال 360، نمایش رویایی مهدی قایدی در ترکیب استقلال، تیم ریکاردو ساپینتو را به اولین پیروزی فصل رساند. قایدی که انتقالی غافلگیر کننده به استقلال داشت، دقیقه 65 به زمین رفت تا نتیجه بازی با ملوان را به نفع استقلال تغییر دهد. او با زدن گل دوم و گرفتن پنالتی منجر به گل سوم، وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام داد. استقلال، ملوان را برد و پیروزی مهمی به دست آورد. قایدی هم حالا، بین بهترین پنالتی‌گیرهای استقلال در لیگ برتر جایگاهش را بهتر کرده و شاید تا پایان همین فصل، بتواند رکورد فرهاد مجیدی را هم بشکند.

هشتمین پنالتی

قایدی در انزلی، توانست برای هشتمین بار برای استقلال پنالتی بگیرد. از زمان شروع لیگ برتر، فقط فرهاد مجیدی آمار بهتری از قایدی داشته است. مجیدی 7 فصلی که در لیگ برتر برای استقلال بازی کرد، توانست استقلال را صاحب 10 پنالتی کند. مهمترین پنالتی او، لیگ دوازدهم و مقابل فولاد در خوزستان بود که باعث شد استقلال به جام قهرمانی برسد. قایدی که پنجمین فصل حضورش در استقلال را پشت سر می‌گذارد، برای این تیم 8 پنالتی گرفته و شاید تا پایان فصل، بتواند خودش را به رکورد مجیدی برساند. پس از آن‌ها سیاوش اکبرپور با هفت پنالتی در رده سوم قرار دارد.

طولانی‌ترین انتظار

قایدی دو فصل آخر حضورش در استقلال، ستاره این تیم بود اما نتوانست پایان خوبی برای خودش رقم بزند. او در پایان لیگ بیستم، استقلال را پس از 630 دقیقه بدون گل ترک کرد. هفته بیست و ششم، قایدی آخرین گلش را به تراکتور زد و تا پایان لیگ، موفق به گلزنی برای استقلال نشد. قایدی سه بازی در جام حذفی هم مقابل پرسپولیس، گل‌گهر و فولاد به میدان رفت و در این بازی‌ها هم نتوانست گل بزند. بازی جام حذفی با پرسپولیس، قایدی در ضربات پنالتی، ضربه‌اش را هدر داد. او در بازگشت به استقلال، توانست انتظار طولانی ماه‌های آخر حضورش را جبران کند و فقط 14 دقیقه بعد از ورودش به زمین، گل پیروزی تیمش را به ملوان بزند.

ایده جدید

پس از ورود قایدی به استقلال، به نظر می‌رسید او گزینه اول تیمش برای بازی در پست وینگر چپ باشد و در سمت راست، کوین یامگا یا محمد محبی به میدان بروند. از بین کاوه رضایی و سجاد شهباززاده هم، یک نفر به عنوان مهاجم هدف بازی کند. بازی با ملوان اما، قایدی در نقش مهاجم هدف قرار گرفت و دقایقی که مثلث او در کنار یامگا و محبی در زمین بودند، استقلالی‌ها توانستند حملات خوبی روی دروازه حریف داشته باشند. با توجه به گره خوردن شرایط انتقال رضایی و آمادگی نه چندان بالای شهباززاده، شاید ریکاردو ساپینتو در بازی‌های آینده هم تصمیم به استفاده همزمان از قایدی در کنار یامگا و محبی بگیرد. مثلثی سریع و با تکنیک بالا، که می‌توانند خط حمله جذابی برای آبی پوشان بسازند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری