football360 logo

روزهای شلوغ ناپولی در نقل و انتقالات؛ اندومبله رسید، راسپدوری و ناواس در راه هستند

27 مرداد 1401 ساعت 16:023 نظر
باشگاه ناپولی پس از خروج بازیکنان تاثیرگذارش، این روزها مشغول جذب مهره‌های جانشین است.
به گزارش فوتبال 360، باشگاه ناپولی در نقل‌وانتقالات تابستانی، ظاهراً بازنده به نظر می‌رسید و پس از آنکه دریس مرتنس و لورنتتسو اینسینیه را از دست داد، مدیر این باشگاه کالیدو کولیبالی را هم به فروش رساند و آن‌ها صرفاً مدافع کره‌ای، «کیم مین جائه» را در روزهای ابتدایی پنجره جذب کردند.
آئورلیو د‌لورنتیس که وعده تقویت تیم با بازیکنان جوان را به سرمربی این تیم، لوچانو اسپالتی داده بود در هفته اخیر با 3 بازیکن به توافق قطعی رسید و به نظر می‌رسد پارتنوپی با گذر از کپا به کیلور ناواس، سنگربان ناراضی پاریس که می‌خواهد در جام‌جهانی با تیم ملی کشورش حضور داشته باشد رسیده است. تانگی اندومبل، هافبکی است که سران ناپولی او را برای پیوستن به تیمشان قانع کرده‌اند و ظاهراً این باشگاه هم در کورس جذب استعداد جوان ایتالیایی، جیاکومو راسپدوری از یوونتوس و سایر رقبا پیشی گرفته است؛ هرچند که بحث بر سر خرده‌حساب‌ها هنوز داغ است.
از لندن به لیون، از لیون به ناپل
تانگو اندومبله، هافبک 25 ساله تاتنهام که سابقه به میدان رفتن در تیم ملی فرانسه را هم دارد، هفتمین خرید پارتنوپی خواهد بود که البته حضورش در ناپل، یک ساله و قرضی است. اندومبله که زمینه‌ساز قاطعانه‌ترین پیروزی تاتنهام برابر منچستریونایتد در الدترافورد بود، 2 سال بعد از آن دیدار تاریخی و ابتدای سال جاری با قراردادی قرضی به لیون بازگشت تا تنها نیم فصل را در این باشگاه سپری کند و باشگاه فرانسوی حاضر نشد بند خرید دائمی او به ارزش 65 میلیون یورو را فعال کند. اندومبله سال 2019 از لیون به تاتنهام پیوسته بود و انتقالش به لندن، رکورد نقل‌وانتقالات این باشگاه را به ارزش 10+62 میلیون یورو شکست. اندومبله درحالی که هنوز بحث بر سر مفاد قرارداد و دستمزد سالیانه‌اش که می‌خواهد بیش از 6 میلیون یورو باشد جریان دارد، روز پنجشنبه به پایتخت ایتالیا می‌رسد تا تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارد و به احتمال فراوان به ارزش 30 میلیون یورو قرارداد قرضی‌اش را رسماً امضا کرده و شاگرد اسپالتی شود.
راسپدوری، قربانی خودخواهی مدیران
انتقال اندومبله به ناپولی را باید تمام‌شده بدانیم اما خرید هشتم این باشگاه در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی یعنی  جیاکومو راسپدوری هنوز قطعی نشده است. او دیر یا زود به احتمال فراوان پیراهن ناپولی را بر تن خواهد کرد و استعداد جوان ایتالیایی، با قراردادی به ارزش بالغ بر 30 میلیون یورو از ساسولو به ناپل می‌رسد. دلورنتیس مصمم است تا تخفیفی به ارزش یک میلیون یورو از باشگاه ساسولو بگیرد و البته این نکته هم مساله چندان مهمی نیست زیرا چنین انتقالی آن‌قدر سرمایه‌گذاری جذابی است که نه‌ تنها یک میلیون، بلکه ده‌ها میلیون یورو را هم در آینده جبران خواهد کرد. در این میان نه مدیریت ساسولو کوتاه می‌آید و نه مدیر پرحاشیه ناپولی. دلورنتیس معتقد است حتی 30 میلیون یورو هم برای این بازیکن جوان بسیار بیش‌ از اندازه است و از طرف مقابل، مدیران ساسولو اعتقاد دارند ارزش بازیکن جوانشان بالاتر از 35 میلیون یوروست. طرفین روزهاست که با یکدیگر مذاکراتشان را ادامه نداده و فقط کافی است یکی از آن‌ها تلفن را بردارد، کمی کوتاه آمده و پیشنهاد دیگری را بپذیرد. در این میان، مدیربرنامه‌های راسپدوری در صدد خروج بازیکنش جوانش، هرچه زودتر از ترکیب ساسولوست تا برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود.
4-2-3-1 اسپالتی با حضور ناواس
ناپولی که حالا پس از پایان هفته نخست، صدرنشین سری آ شده، درصدد است کیلور ناواس را به خدمت بگیرد و او را روی خط دروازه جانشین الکس مرت کند. با این حساب، جوانی دی‌لورنتسو در پست مدافع راست باقی خواهد ماند، متیاس اولیورا در سمت چپ فاز تدافعی قرار خواهد گرفت و کیم مین جائه به همراه امیر رحمانی (لئو اوستیگارد) در قلب خط دفاعی به میدان می‌روند. در خط میانی، زامبو انگیسا (استانسیلا لوبوتکا)، تانگو اندومبله (دیگو دمه)، لوزانو (متئو پولیتانو)، کاخویچا کوواراتسکلیا به همراه جیاکومو رسپدوری (پیتر زیلینسکی) به عنوان هافبک تهاجمی مقابل حریفان صف‌آرایی کرده و ویکتور اوسیمن هم تک مهاجم هدف تیم تحت هدایت اسپالتی خواهد بود. ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا حاضر است و درحالی که شروعی طوفانی مقابل هلاس ورونا در سری آ داشت، روز 21 اوت میزبان مونزای تازه سطح اولی شده خواهد بود و یک هفته بعد نخستین آزمون تعیین کننده پارتنوپی در فلورانس رقم می‌خورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری