football360 logo

نگاهی به دیدار پرسپولیس- فولاد خوزستان؛ به دنبال اولین برد

27 مرداد 1401 ساعت 23:2654 نظر
پرسپولیس و فولاد خوزستان در حساس‌ترین بازی هفته دوم به دیدار هم می‌روند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دو تیم پرسپولیس و فولاد در هفته اول لیگ، سرنوشتی مشابهی را تجربه کردند. این دو تیم در دیدار با ذوب‌آهن و صنعت نفت، درصد مالکیت توپ بالای ۷۰ درصد را به ثبت رساندند ولی با این حال به اندازه ارزش یک گل هم موقعیت خلق نکردند و به تساوی بدون گل دست یافتند. این دو تیم برای اینکه در کورس مدعیان بیش از این عقب نمانند مصم به پیروزی در این بازی مهم هستند. این مسابقه روز جمعه ۲۸ مرداد از ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی و با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

نکونام در سودای پایان طلسم پرسپولیس

جواد نکونام در دوران مربیگری کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته است این مربی اما در جدال با پرسپولیس یک مغلوب تمام عیار بوده است. نکونام در ۶ مصاف با پرسپولیس در لیگ برتر، ۵ بار شکست خورده و یک مرتبه به تساوی رسیده است. نکونام برابر هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس مغلوب نشده است و پرسپولیس تنها تیمی است که نکونام بیش از ۳ بار با آن دیدار داشته و نتوانسته آن را شکست دهد. عملکرد نکونام مقابل یحیی گل‌محمدی هم تعریفی ندارد و با ۴ باخت مقابل این مربی، به هیج مربی‌ای به این تعداد نباخته است. نکونام در آخرین مصاف رسمی با پرسپولیس در سوپرجام فصل قبل به پیروزی دست یافت تا بالاخره طلسم این تیم شکسته شود و حالا به دنبال ادامه این روند در لیگ است. پرسپولیس 742 روز است که در ورزشگاه آزادی در لیگ شکست نخورده است.

یحیی گل محمدی و جواد نکونام در پرسپولیس و فولاد، با ثبات‌ترین، نیمکت های لیگ را دارند. هر دو مربی از لیگ نوزدهم سرمربی تیمشان هستند با این تفاوت که نکونام دوره قبل، ۵ بازی سرمربی این تیم نبود.

ملاقات با چهره‌های جذاب و آشنا

در بین فولادی‌ها، اسامی پرسپولیسی‌ زیادی دیده می‌شود. آخرین پرسپولیسی‌های فولاد، سعید آقایی و احسان پهلوان هستند که در نقل و انتقال تابستانی به این تیم پیوستند. قبل از آن مهدی شیری از پرسپولیس به فولاد آمده بود. از پرسپولیسی های سال‌های دورتر، ساسان انصاری، وحید حیدریه و شهاب گردان در این تیم حضور دارند.

روی نیمکت فولاد، از جمع بازیکنان سابق پرسپولیس حسین کعبی، محمد علوی و مهدی هاشمی‌نسب به چشم می‌خورند. مدیرعامل فولاد هم، حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل سابق پرسپولیس است که این تیم با این مدیرعامل برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. در جمع پرسپولیسی‌ها هم، سرمربی این تیم، یحیی گل‌محمدی به عنوان بازیکن، سال‌های فراموش‌نشدنی را در فولاد پشت سرگذاشت و سروش رفیعی هافبک پرسپولیس هم یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فولاد در تاریخ لیگ برتر است.

پرسپولیس پس از یک جلسه محرومیت، اجازه استفاده از امید عالیشاه را خواهد داشت ولی از این خبر هیجان‌انگیزتر صادر شدن کارت بازی یورگن لوکادیا مهاجم هلندی جدید این تیم است که با سروصدای زیاد به این تیم پیوست و باید دید که کادر فنی قصد استفاده از این بازیکن را خواهد داشت یا خیر.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری