football360 logo

بوندس‌لیگایی‌ها در جام‌جهانی به اردو می‌روند؛ هم فال و هم تماشا!

28 مرداد 1401 ساعت 02:482 نظر
تیم‌های آلمانی هم در زمان برگزاری جام‌جهانی برای حفظ آمادگی بازیکنان به اردوی خارجی خواهند رفت.
به گزارش فوتبال 360، کمتر از 4 ماه به برگزاری جام‌جهانی قطر باقی مانده و اولین تورنمنت معتبر جهانی فوتبال در خاورمیانه، زمستان پیش‌رو به میزبانی قطر برگزار خواهد شد؛ تورنمنتی که از هر لحاظ خاص است.
برای اولین بار در تاریخ، جام‌جهانی به جای تابستان در زمستان برگزار خواهد شد و در این میان، وقفه‌ای که در بحبوحه برگزاری جام‌جهانی، لیگ‌های معتبر اروپایی را به خود درگیر خواهد کرد، برای بسیاری تیم‌ها دردسرساز است. تیم‌هایی، بازیکنان ملی‌پوش بسیار دارند و ریسک مصدومیت ستاره‌ها در کوران مسابقات، بسیار بالاست. چندی پیش انتقادها از زمان برگزاری جام ملت‌های آفریقا بالا گرفت و حالا ظاهراً تیم‌های بوندسلیگایی همچون همتایان ایتالیایی‌شان در نظر دارند همزمان با برگزای جام‌جهانی، راهی اردو شوند تا بازیکنان غیر ملی‌پوش هم آمادگی خود را حفظ کنند؛ البته با امید به اینکه ستاره‌هایشان از گزند مصدومیت در امان بمانند.
بدعت جالب مردان سرزمین چکمه
اولین نفراتی که پیشنهاد برگزاری اردو برای تیم‌های باشگاهی در بازه جام‌جهانی را دادند، مدیران بلند پایه فدراسیون فوتبال و سازمان سری آ ایتالیا بودند. آن‌ها پیشنهاد دادند همزمان با برگزاری جام‌جهانی، تورنمنتی کوتاه مدت و یک‌ماهه در ایالات متحده با حضور هر 20 تیم سری آ برگزار کنند و تیم‌ها به جای بازیکنان ملی‌پوش از جوانان آکادمی استفاده کنند تا نسل آینده فوتبال کشورشان با تکیه بر نیروی جوانی و استعداد، دیگر برای سومین دوره متوالی از صعود به جام‌جهانی باز نماند. شیوه این مسابقات، پیش‌بینی می‌شد شبیه به لیگ حرفه‌ای بسکتبال باشد و در نهایت جامی به عنوان یادبود به تیم قهرمان اهدا شود.
از ژاپن تا آن سوی آتلانتیک
پس از ایتالیایی‌ها حالا باشگاه‌های بوندس‌لیگا تصمیم گرفته‌اند به اردوی زمستانی بروند. همزمان با جام‌جهانی، تیم‌های فوتبال آلمان هم در نظر دارند راهی اردوهایی خارج از کشور شوند و درحالی که قهرمان لیگ اروپا، اینتراخت فرانکفورت از 13 تا 20 نوامبر راهی ژاپن خواهد شد، کلن و اشتوتگارت به ایالات متحده می‌روند و بوروسیا دورتموند  درنظر دارد اردوی یک‌ماهه‌ای در خارج از کشور برپا کند. جزئیات این اردو هنوز به تایید مدیران باشگاه نرسیده اما سباستین کل، مدیر ورزشی این باشگاه می‌گوید فکرهایشان را در این باره کرده‌اند و تصمیمات پیش از این گرفته شده است. در نتیجه فقط اعلام مقصد مورد نظر باقی مانده که آن هم بلافاصله پس از نهایی شدن، به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.
آلمان‌ها به دنبال همتایان ایتالیایی
مدیر ورزشی دورتموند همچنین تاکید کرد در این اردو، حضور تمامی بازیکنانی که تیم‌های ملی‌شان را همراهی نمی‌کنند، الزامی است و آن‌ها در نظر دارند تیم زیر 23 ساله‌ها و نوجوانان زیر 19 ساله را با خود به اردو ببرند تا مجالی برای درخشش و اثبات توانایی‌هایشان برای حضور در تیم اصلی،  و نسل‌سازی حساب شده با تکیه بر نظرات دستیاران هانسی فلیک در تیم ملی انجام شود. با توجه به برگزاری جام‌جهانی قطر، رقابت‌های بوندس‌لیگا به مدت بیش از 2 ماه با توقف همراه خواهند بود. از اواسط نوامبر تا اواسط ژانویه دیداری از چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا برگزار نمی‌شود و دیدارهای هفته پانزدهم (از 11 تا 13 نوامبر)، آخرین دیدارهای بوندس‌لیگا پیش از تعطیلات بلند مدت است.
بایرن‌مونیخ هنوز پاسخی نداده
در این میان اما باشگاه بایرن‌مونیخ که پیش‌بینی می‌شود بیش‌ترین بازیکن ملی‌پوش را در میان تیم‌های بوندس‌لیگایی داشته باشد، برنامه‌اش را برای اردوی زمستانی همزمان با جام‌جهانی اعلام نکرده و احتمال می‌رود مدیران این باشگاه، برنامه‌ای برای برگزاری تمرینات بدون بازیکنان ملی‌پوش در خارج از مرزهای آلمان نداشته باشند. باواریایی‌ها از روی خط دروازه تا نوک خط حمله، بازیکن ملی‌پوش در ترکیبشان دارند و گستره ملیت‌های بازیکنانشان از آلمان گرفته تا هلند، کرواسی، کامرون، اتریش، مراکش، کانادا و سنگال پراکنده است. بایرن در آخرین پنجره فیفادی، 20 بازیکن ملی‌پوش داشت و در این میان، تنها 7 بازیکن با پیراهن تیم ملی آلمان به میدان رفتند. باواریایی‌ها 4 نماینده در تیم ملی فرانسه خواهند داشت و به احتمال فراوان، سهمیه بازیکنانشان در تیم‌های ملی هلند و سنگال نیز روی همان عدد 2 باقی می‌ماند. دورتموند اما 16 بازیکن ملی پوش دارد و از این تعداد، حداقل 3 و حداکثر 6 نفر همراه با «مانشافت» در جام‌جهانی حضور خواهند داشت. زنبورها 2 بازیکن بلژیکی و سوئیسی در ترکیبشان دارند و ایالات متحده، ساحل عاج، انگلیس، ترکیه و پرتغال، سایر ملیت‌های بازیکنان ملی‌پوش این تیم هستند. با این حساب در چنین برنامه‌ای، بدون شک تیم‌هایی که بازیکنان کم‌تری در تیم‌های ملی دارند، سود بیش‌تری خواهند برد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری