football360 logo

لگدِ دردسرساز؛ احضار سرمربی استقلال به کمیته انضباطی

28 مرداد 1401 ساعت 09:4675 نظر
سرمربی آبی‌پوشان پایتخت بعد از رفتار جنجالی روز گذشته‌اش حالا باید به کمیته انضباطی پاسخگو باشد.

به گزارش فوتبال 360، جنجالی‌ترین صحنه تقابل روز گذشته ملوان - استقلال در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی بعد از گل نخست ملوانی‌ها رخ داد. جایی که سجاد بازگیر توانست دروازه آبی‌پوشان پایتخت را باز کند و ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال که به شدت از عملکرد دفاعی تیمش عصبانی بود، بطری آب در دستش را به محکم به زمین کوبید و سپس با شادمانی نیروهای هلال‌احمر مستقر در کنار زمین مواجه شد.

خاطره استراماچونی زنده شد

سا پینتو بعد از مواجه‌ها با شادمانی نیروهای هلال‌احمر، به برانکارد کنار زمین ضربه‌ای را وارد کرد تا تنشی جدی میان سرمربی استقلال و نیروهای امدادی حاضر در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی شکل بگیرد. سرپرست استقلال و دیگر نیمکت‌نشینان این تیم خیلی زود وارد غائله شدند تا درگیری پیش‌آمده به سرعت خاتمه یابد.

ریکاردو سا پینتو البته بعد از اتمام مسابقه، به سوی نیروهای هلال‌احمر رفت و آن‌ها را در آغوش کشید تا به نوعی به دلیل عصبانیت لحظه‌ای خود دلجویی کرده باشد. سه فصل قبل و در دوران حضور آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت استقلال و در مصاف آبی‌پوشان با ذوب‌آهن، سرمربی ایتالیایی آبی‌ها در واکنش به تصمیمات داور مسابقه به شدت توپ کنار زمین را شوت کرد و خبرساز شد و از کنار زمین با تصمیم بیژن حیدری اخراج شد تا رفتارهای سا پینتو یادآور جنجال بزرگ استراماچونی در اصفهان باشد.

بیانیه‌نویسی هلال‌احمری‌ها و واکنش فوری کمیته انضباطی

جمعیت هلال‌احمر ایران شب گذشته و بلافاصله بعد از اتمام دیدار ملوان - استقلال، بیانیه‌ای را بر علیه رفتار سرمربی آبی‌پوشان پایتخت صادر کرد. در این بیانیه آمده بود: «کارکنان جمعیت هلال احمر که در شرایط سخت همواره در کنار مردم حضور داشته و خدمات ارزنده‌ای به شهروندان ارائه داده‌اند، امروز در محل ورزشگاه فوتبال دیدار ملوان بندرانزلی و استقلال تهران مورد هجوم سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران قرار گرفتند که این حرکتی ناشایست بوده و باید از سوی مراجع ذی صلاح تحت پیگیری قرار گیرد».

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به سرعت وارد عمل شده و از سرمربی استقلالی‌ها توضیح خواست. براساس اعلام کمیته انضباطى با توجه به تخلف سا پینتو سرمربى تیم فوتبال استقلال در دیدار مقابل ملوان مبنى بر رفتار غیر ورزشى نامبرده مى تواند تا 48 ساعت نسبت به ارائه دفاعیات کتبى خود در این خصوص اقدام کند. کمیته انضباطى بر اساس گزارش مقامات رسمى مسابقه، مستندات و بررسى دفاعیات سرمربى استقلال در این خصوص تصمیم‌گیرى خواهد کرد.

«سا پینتو» و عادتی که باید ترک کند

سرمربی پرتغالی استقلال که با شور و هیجان خاصی در کنار زمین دیدارهای تیمش را پیگیری می‌کند، پیش از ورود به لیگ ایران و در دوران سرمربیگری خود، چالش‌های زیادی را با داوران مسابقه و عوامل کنار زمین داشته و فیلم‌های جنجالی زیادی از درگیری‌های او در لیگ‌های مختلف وایرال شده که در اعتراض به تصمیمات گرفته شده علیه تیمش بوده است.

سا پینتو اما برای فرار از محرومیت، راهی جز اصلاح خود ندارد. شاید در وهله نخست و با توجه به عدم سوءسابقه از سوی سرمربی استقلال، کمیته انضباطی حکم محرومیتی برای او صادر نکند اما در صورت ادامه این روند، خیلی زود می‌تواند ریکاردو سا پینتو با چالش بزرگ محرومیت مواجه شود و برای یک یا چند بازی تیم خود را از روی سکوها هدایت کند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری