football360 logo

پایان زودهنگام دوره سرمربیگری عنایتی در تیم امید؛ آقای گل سکان‌دار پیکان شد

01 آذر 1402 ساعت 11:45118 نظر
بعد از پایان همکاری با رسول خطیبی، مدیران باشگاه پیکان سرمربی جدید تیم خود را رسماً معرفی کردند و رضا عنایتی جانشین خطیبی شد.

به گزارش فوتبال 360، پیکان در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر جزو 8 تیمی است که هر 10 مسابقه خود را برگزار کرده اما خودروسازان از مجموع 30 امتیاز ممکن تنها 8 امتیاز توانسته‌اند به‌دست آورند و یک برد در طول 10 دیدار در کارنامه آبی‌پوشان به چشم می‌آید. این کارنامه باعث برکناری رسول خطیبی از سرمربیگری تیم پیکان شد و روز گذشته رسماً مسئولان باشگاه خبر جدایی توافقی خطیبی را اعلام کردند تا دومین تغییر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری رقم بخورد.

خطیبی در حالی به همکاری‌اش با پیکانی‌ها پایان داد که به تازگی قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با خودروسازان تمدید کرده بود اما این تمدید قرارداد زمینه‌ساز ادامه همکاری او با آبی‌پوشان نشد و نتایج ضعیف سبب شد تا رسول خطیبی به نقطه پایان کارش در تیم پیکان برسد. بعد از پایان همکاری با رسول خطیبی، مدیران باشگاه پیکان مذاکرات خود را برای انتخاب جانشین این سرمربی باتجربه آغاز کردند و نام چندین گزینه برای هدایت پیکان تهران به میان آمد.

عنایتی، برنده دوئل استقلالی‌ها در مسیر نیمکت پیکان

علیرضا منصوریان در کنار رضا عنایتی جدی‌ترین گزینه‌های هدایت باشگاه پیکان بودند که هر دو گزینه هم با مدیران باشگاه مذاکراتی را انجام دادند. عنایتی در حالی برنامه‌های خود را ارائه کرد که طبق قانون، سرمربیان ملی نمی‌توانند به صورت همزمان در عرصه باشگاهی هم فعالیت کنند و با توجه به ناکامی‌های تیم امید، به نظر می‌رسید که عنایتی تمایلی به ادامه حضور در تیم امید ندارد و در طرف مقابل، مسئولان فدراسیون فوتبال هم به دنبال تغییر و تحولاتی زودهنگام در تیم امید هستند.

مسئولان باشگاه پیکان بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده، تصمیم به انتخاب رضا عنایتی گرفتند و این سرمربی جوان که شب گذشته مذاکرات تکمیلی را با مدیران باشگاه انجام داده بود، صبح امروز (چهارشنبه) به ساختمان باشگاه پیکان رفت و قرارداد رسمی خود با این باشگاه را به امضا رساند تا رسماً در کسوت جانشین رسول خطیبی معارفه شود و کار خود را در نقش سرمربی تیم پیکان آغاز کند؛ آن‌هم در حالی‌که تجربه سرمربیگری در تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد، هوادار تهران و نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر در کارنامه رضا عنایتی به چشم می‌خورد.

جانشین مهدوی‌کیا فقط 6 ماه دوام آورد!

عنایتی که سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه سال جاری به عنوان سرمربی جدید تیم امید ایران منصوب شده بود، حالا بعد از 6 ماه فعالیت در این کسوت و 2 ناکامی بزرگ در مسیر رسیدن به انتخابی المپیک 2024 پاریس و کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو، مسئولیت تازه‌ای را در عرصه مربیگری پذیرفته و امید دارد که بتواند با کسب موفقیت در پیکان، هم این تیم ریشه‌دار را از بحران خارج کند و هم خاطرات تلخ 6 ماه گذشته برای خود در عرصه مربیگری را به‌دست فراموشی بسپارد. پیکانی‌ها در اولین تجربه سرمربیگری رضا عنایتی، باید روز جمعه سوم آذرماه در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف آلومینیوم بروند.

رضا عنایتی با توجه به پذیرش هدایت تیم پیکان تهران، حالا دیگر رسماً مسئولیتی در تیم امید ایران ندارد و به صورت اتوماتیک قرارداد او با تیم امید به پایان رسیده است. با این اوصاف، باید دید مسئولان فدراسیون فوتبال چه تصمیمی در قبال این تیم خواهند گرفت و در ادامه سریال تغییر و تحولات روی نیمکت تیم امید ایران، چه کسی در نقش جانشین رضا عنایتی انتخاب خواهد شد و کارش را در نقش سرمربی تیم امید ایران پیش خواهد برد. هر چند که با توجه به ناکامی‌های اخیر، فعلاً تورنمنت مهمی در پیش‌روی تیم امید ایران وجود ندارد و احتمال تداوم بی‌توجهی‌ها به این تیم از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال دور از ذهن نیست.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری