football360 logo

به بهانه ثبت رکورد سریع‌ترین «هت‌تریک کامل» تاریخ لیگ برتر؛ 29 دقیقه پس از 29 سال!

28 فروردین 1403 ساعت 23:3924 نظر
کول پالمر در جریان مصاف با اورتون، در عرض 29 دقیقه «هت‌تریک کامل» رقم زد.
به گزارش فوتبال 360، پیروزی ۶ بر صفر چلسی مقابل اورتون را کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد اما شاگردان پوچتینو در ادامه روند خوب هفته‌های اخیرشان، موفق شدند تافی‌ها را نیز از دم تیغ گذرانده و به لطف کسب پیروزی مقابل منچستریونایتد و تساوی مقابل شفیلد، به رتبه نهم جدول صعود کنند.
چلسی اگر در 2 دیدار معوقه‌اش موفق به کسب پیروزی شود، شانس صعود به رتبه ششم را خواهد داشت و در این میان، کول پالمر ستاره روزهای درخشان چلسی پس از فاجعه ابتدای فصل آبی‌های لندن، توانایی‌هایش را به رخ می‌کشد. پالمر در جریان پیروزی مقابل اورتون، 4 گل به ثمر رساند و در کنار ارلینگ هالند در صدر جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس ایستاد.
دلربای یکه‌تاز در تاریخ باشگاه
او با رکورد ادن ازار برابری کرد و اولین بازیکن تاریخ چلسی نام گرفت که در 7 بازی خانگی متوالی با پیراهن این تیم گلزنی می‌کند. او با 21 سال و 345 روز سن، جوان‌ترین زننده حداقل ۴ گل در یک بازی تاریخ لیگ برتر شد.  پس از فرانک لمپارد در بازی ماه مارس سال 2010  مقابل استون‌ویلا، پالمر موفق شد یک بازیکن از چلسی با تجربه زدن ۴ گل در یک بازی لیگ برتری را معرفی کند.
پالمر به عنوان  دومین بازیکن تاریخ  آبی‌های لندن در 2 بازی متوالی خانگی هت‌تریک می‌کند و پیش از او تنها دیدیه دروگبا در سال 2010 موفق به انجام چنین کاری شده بود. کول 9 ضربه از 9 پنالتی‌اش در فصل جاری لیگ برتر انگلیس را به تور چسبانده تا نرخ صددرصد تبدیل پنالتی به گل را حفظ کرده و تنها 2 پنالتی موفق دیگر تا رکورد یایا توره فاصله داشته باشد. توره 11 پنالتی متوالی‌اش در این مسابقات را به گل تبدیل کرده و رکورددار تاریخ لیگ برتر است.
رکورد 29 ساله شکست
تاریخ‌سازی پالمر در جریان مصاف با اورتون اما در همین رکوردهای متفاوت خلاصه نشد و او از نظر به ثبت رساندن سریع‌ترین «هت‌تریک کامل» ( زدن ۳ گل با پای چپ، راست و سر در یک بازی) تاریخ لیگ برتر، نامش را در کتاب قطور تاریخ این رقابت‌ها به ثبت رساند. پالمر گل نخستش در جریان دیدار را دقیقه 13 با ضربه پای چپ به ثمر رساند، دقیقه 18 توپ دوم را با ضربه سر به تور چسباند و ضربه هنرمندانه پای راستش در دقیقه 29 از بالای سر جردن پیکفورد از خط دروازه گذشت.
این سریع‌ترین هت‌تریکِ کامل در تاریخ لیگ برتر انگلیس بود و پس از 29 سال، رکورد را به مدت 9 دقیقه ارتقا داد. پیش از این، تامی جانسون در فوریه 1995 موفق شده بود 38 دقیقه پس از آغاز دیدار هت‌تریک کامل خود را رقم بزند و 3 بار در پیراهن استون‌ویلا دروازه ویمبلدون را با پای راست، چپ و  سر بگشاید.
حتی بهتر از هالند!
البته در این میان ارلینگ هالند سال 2022 با پیراهن منچسترسیتی مقابل ناتینگام فارست با تفاوت چند ثانیه‌ای ای اتفاق را رقم زده بود و پس از درخشش پالمر، خود را در رتبه سوم برترین‌های تاریخ از این نظر می‌بیند. رکوردداران سریع‌ترین بازیکنان در به ثمر رساندن هت‌تریک کامل در تاریخ لیگ برتر انگلیس به شرح ذیل هستند:
1- کول پالمر (با پیراهن چلسی مقابل اورتون، 15 آوریل 2024): 29 دقیقه
2-تامس جانسون (با پیراهن استون‌ویلا مقابل ویمبلدون، 11 فوریه 1995)؛ 38 دقیقه
3- ارلینگ هالند (با پیراهن منچسترسیتی مقابل ناتینگام فارست، 31 اوت 2022)؛ 38 دقیقه
4- اولی واتکینز (با پیراهن استون‌ویلا مقابل لیورپول، 4 اکتبر 2020)؛ 39 دقیقه
5- رابی فاولر (با پیراهن لیورپول مقابل ساوتهمپتون، 16 ژانویه 1999)؛ 47 دقیقه
پالمر همچنین از طرف دیگر، با صرف نظر از کامل بودن یا نبودن هت‌تریکش، نام خود را در میان رکوردداران سریع‌ترین هت‌تریک‌کنندگان تاریخ لیگ برتر انگلیس ( بر مبنای دقایق سپری شده از بازی، یعنی از لحظه به صدا درآمدن سوت آغاز تا لحظه رقم خوردن گل سوم بازیکن مورد نظر) به ثبت رسانده و در جریان مصاف با اورتون موفق شد ششمین هت‌تریک سریع تاریخ مسابقات را به ثبت برساند؛هر چند رکورددار سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ مسابقات، سادیو مانه است که برای تکمیل 3 گله خود با پیراهن ساوتهمپتون مقابل استون‌ویلا، به کمتر از نیمی از مدت زمان مورد نیاز پالمر احتیاج داشت. رکوردداران سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ برتر انگلیس به شرح ذیل هستند:
1- سادیو مانه (با پیراهن ساوتهمپتون مقابل استون‌ویلا، 16 مه 2015)؛ ثبت هت‌تریک در دقیقه ۱۶.
2- دوایت یورک (با پیراهن منچستریونایتد مقابل آرسنال، 25 فوریه 2001)؛ ثبت هت‌تریک در دقیقه ۲۲.
3- کوین دی‌بروینه (با پیراهن منچسترسیتی مقابل ولورهمپتون، 11 مه 2022)؛ ثبت هت‌تریک در دقیقه ۲۴
4- جرمن پنانت (با پیراهن آرسنال مقابل ساوتهمپتون، 7 مه 2003)؛ ثبت هت‌تریک در دقیقه ۲۶.
5- ایان مارشال (با پیراهن لسترسیتی مقابل دربی کانتی، 22 فوریه 1997)؛ ثبت هت‌تریک در دقیقه 27 
6- کول پالمر (با پیراهن چلسی مقابل اورتون، 15 آوریل 2024)؛ ثبت هت‌تریک در دقیقه ۲۹
با این حال، نکته جالب توجه اینجاست فاصله میان گل نخست و گل سوم پالمر در این دیدار، 16 دقیقه و 4 ثانیه بوده است که این موضوع، هت‌تریک پالمر را در میان سریع‌ترین هت‌تریک‌های تاریخ از نظر فاصله زمانی میان گل نخست تا گل سوم جای نمی‌دهد زیرا 34 هت‌تریک توسط بازیکنان مختلف در تاریخ لیگ برتر انگلیس کمتر از 16 دقیقه و 4 ثانیه برای به ثبت رسیدن، زمان برده‌اند.
کسی رکورد مانه را می‌شکند؟
هت‌تریک سادیو مانه با پیراهن ساوتهمپتون مقابل استون‌ویلا در فصل 15-2014 از این نظر هم رکورددار تاریخ است و فاصله میان گل نخست او با گل سومش، تنها 2 دقیقه و 56 ثانیه بوده است. مانه گل نخست خود در آن دیدار را دقیقه 13 به ثمر رساند، سپس دقیقه 14 خود را 2 گله دید و هت‌تریکش همزمان با فرا رسیدن دقیقه 16 دیدار کامل شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری