football360 logo

توماس مولر در آخر خط؛ بی تو هرگز

28 فروردین 1403 ساعت 22:4530 نظر
ستاره آلمانی باشگاه بایرن مونیخ احتمالا در پایان قراردادش از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، به طور کلی فوتبال آلمان و به طور دقیق‌تر بایرن مونیخ برای ادامه حیاتش همواره به یک مولر احتیاج دارد و داستان مولرها در سرزمین ژرمن‌ها و در خطه باواریایی‌ها داستانی ادامه‌دار و همراه با درخشش ستاره‌هایی با همین نام است.

این بار زمزمه غمگینی از مونیخ به گوش می‌رسد. ستاره آلمانی و متعهد و متعصب باشگاه بایرن مونیخ پیشنهاد تمدید قرارداد را نپذیرفته. گفته می‌شود در پایان قرارداد فعلی ممکن است از دنیای فوتبال خداحافظی کند و مونیخ و آلمان را تا ظهور مولر درخشان بعدی چشم به راه بگذارد. توماس مولر احتمالا تا پایان فصل بعد کفش‌هایش را می‌آویزد؛ مگر اینکه سران باشگاه بتوانند او را برای بیشتر ماندن در تیم خود متقاعد کنند.

مشروح ماجرا

توماس مولر، ستاره همیشه آماده و همیشه درخشان بایرن تا تابستان آینده با تیم باشگاهی‌اش قرارداد دارد و با این وجود پیشنهاد تمدید قرارداد را از سوی این باشگاه نپذیرفته است. بر همین اساس گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تصمیم به خداحافظی با دنیای فوتبال، توسط این ستاره 34 ساله شکل گرفته و بر اساس ادعای نشریات آلمانی بعید است مولر بخواهد فوتبالش را در آخرین سال‌ها با پیراهن تیمی به جز بایرن ادامه دهد. به این ترتیب یکی دیگر از داستان‌های مولرها در فوتبال آلمان و در پیراهن بایرن مونیخ به زودی به پایان می‌رسد.

آخرین تجربه‌ها

با این ذهنیت که فصل آینده آخرین فصل حضور توماس مولر در دنیای فوتبال خواهد بود، می‌توانیم حدس بزنیم او یک فصل دیگر و در تقلای تیمش برای بازگرداندن تاج و تخت در بایرن بماند و در همین شرایط جام ملت‌های اروپا 2024 آلمان آخرین رقابت بین المللی او خواهد بود. این ذهنیت، لزوم موفقیت آلمان و بایرن مونیخ را با ستاره وفادار و متعصبشان بیشتر می‌کند و شاید انگیزه مولر را  برای رقم زدن شیرین آخرین تجربه‌ افزایش دهد. اگر گمانه‌زنی‌ها صحت داشته باشد، باید منتظر آخرین نمایش‌های توماس مولر و البته خداحافظی او در اوج باشیم. مولر در بدترین روزهای تیم‌هایش می‌درخشید و همیشه عصای دست باواریایی‌ها و ژرمن‌ها در همه میادین بود. او تا اینجای دوران حرفه‌ای به همه افتخارات ممکن در عرصه باشگاهی و ملی دست پیدا کرده و زنجیره عناوینش فقط جام ملت‌های اروپا را کم دارد. اگر آلمان با ستاره در آستانه خداحافظی‌اش در رقابت‌های پیش رو به قهرمانی دست پیدا کند می‌توانیم ادعا کنیم مولر به همه آرزوهای فوتبالی‌اش رسیده و مثل نسخه قبلی مولرها با کوله‌باری از افتخار و با دفتری مملو از خاطرات شیرین با مستطیل سبز وداع خواهد کرد. این ستاره مونیخ با 9 بازی دیگر در ترکیب تیم باشگاهی رکورد 709 بازی سپ‌ مایر در بایرن را پشت سر خواهد گذاشت و تبدیل به با سابقه‌ترین بازیکن تاریخ بایرن مونیخ می‌شود؛ رکوردی که برای مولر با توجه به یک فصل باقی مانده از قراردادش کاملا در دسترس است و این افتخار هم انتظار ستاره محبوب سکوهای آلیانس آرنا را می‌کشد. مولر همچنین تا اینجای دوران حرفه‌ای با به ثمر رساندن 240 گل برای بایرن، سومین گلزن تاریخ باشگاهش به شمار می‌رود. رتبه سوم او نه آنقدر به لواندوفسکی در رده دوم نزدیک است که بتواند ستاره لهستانی را پشت سر بگذارد و نه تعقیب کننده بزرگی دارد که به این زودی و آسانی از دست برود. مولر با گلزنی‌های مداوم برای بایرن مونیخ لیست بهترین گلزنان تاریخ باشگاه را در 3 رده ابتدایی با 2 نام مولر همراه کرد و برای همیشه ثابت کرد برای درخشش در بایرن فقط کافی است یک مولر باشید.

انقلاب در مونیخ

شکست در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا برای بایرن گران و سنگین است و احتمالا تصمیم‌های بزرگی را در رده مدیران این تیم به همراه خواهد داشت. شاید اولین تصمیم خانه‌تکانی در مونیخ و تحویل نسل از باتجربه‌ها به جوانان مستعد باشد. خداحافظی با توماس مولر هم زمینه ورود بازیکنان جدید و جویای نام به ترکیب بایرن را فراهم می‌کند. در واقع می‌توان گفت توماس مولر خداحافظی‌اش را هم در خدمت تیم محبوبش قرار می‌دهد و زمانی از بایرن جدا می‌شود که باشگاه به جدایی‌اش نیاز خواهد داشت. با سابقه بازی در رده‌های سنی بایرن مونیخ، نه گفتن به جدایی و پیشنهادهای اغوا کننده و تقلا برای موفقیت و بزرگی بایرن، بازی در هر پیراهن دیگری برای او، دشوار و احتمالا غیرممکن باشد. به این ترتیب اگر سران بایرن حتی در صورت نیاز تصمیم به تمدید با ستاره قدیمی تیمشان بگیرند و باز هم نتوانند او را برای ماندن در تیم متقاعد کنند، باید منتظر خداحافظی این ستاره در پایان فصل آینده باشیم.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری