football360 logo

پرواز عقاب بر فراز شب اروپایی معبد ولودروم؛ بی‌جا در اجتماع زیاده‌ها

30 فروردین 1403 ساعت 18:462 نظر
مصاف بنفیکا و مارسی برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ اروپا، یادآور 3 قهرمانی ۲ تیم در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپاست.
به گزارش فوتبال 360، بنفیکا پس از پیروزی در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل مارسی در لیسبون، امشب برای دفاع از نتیجه و صعود به جمع 4 تیم برتر اروپا باید در استادیوم ولودروم شکست را نپذیرد.
لیگ اروپا
دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی
مارسی – بنفیکا
پنجشنبه 30 فروردین
ساعت 22:30 به وقت تهران
استادیوم ولودروم
داور: فلیکس سوایر (آلمان)
مصاف ۲ تیم برای رسیدن به نیمه‌نهایی تورنمنت سطح دوم فوتبال باشگاهی اروپا که هر ۲ سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان (جام‌ باشگاه‌های اروپا) در قرن بیستم را داشته‌اند. مارسی، قهرمان لیگ قهرمانان در سال 1993 بوده و بنفیکا سابقه جشن ۲ قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های اروپا در سال 1962 به دنبال غلبه بر رئال مادرید را داشته است.
ولودروم در انتظار جشن صعود
امشب استادیوم ولودروم لبریز از جمعیتی خواهد شد که برای حمایت از تیم محبوبشان روی سکوها لحظه شماری می‌کنند و پسران ژان لویی گاسه برای جشن صعود در پایان بازی باید شکست با اختلاف یک گل در دور رفت را جبران کنند.
در بازی دور رفت ۲ تیم، رافا سیلوا و آنخل دی‌ماریا تا پیش از آنکه زمان بازی به یک ساعت برسد، تیم پرتغالی را پیش انداختند اما 23 دقیقه مانده به پایان دیدار، پیر امریک اوبامیانگ موفق شد اختلاف را به حداقل برساند و امید را در اردوگاه مارسی برای صعود زنده نگه دارد.
امید به پایان روند شکست‌ها
مارسی اگرچه در بدترین فرم این فصلش از بنفیکا پذیرایی می‌کند و از هر 5 دیدار اخیر از چارچوب تمامی رقابت‌ها، یک تساوی هم به چنگ نیاورده اما الیمپین‌های شهر مارسی امیدوارند خاطرات فصل 18-2017 و بازگشت باشکوه مقابل لایپزیش در همین مرحله مسابقات را بار دیگر زنده کنند.
آن فصل مارسی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات، بازی دور رفت به میزبانی آلمان را با اختلاف یک گل واگذار کرده بود اما در نهایت با نتیجه 2-5 بازی برگشت در خانه را به سود خود رقم زد و به دنبال غلبه بر سالزبورگ در مصاف نیمه‌نهایی، راهی دیدار فینال شد؛ هرچند ثمره حضور در دیدار فینال، به جز شکست 3 گله مقابل اتلتیکومادرید نبود.
طلسم 10 ساله می‌شکند؟
از آخرین حضور بنفیکا در نیمه‌نهایی مسابقات اروپایی، یک دهه می‌گذرد و آخرین بار عقاب‌های شهر لیسبون موفق شده بودند فصل 14-2013 لیگ اروپا به دنبال حذف یوونتوس از مسابقات راهی فینال شوند و  در نهایت دیدار نهایی را در ضربات پنالتی به سویا واگذار کردند. بنفیکا سال 2013 هم راهی فینال لیگ اروپا شده بود و  در نهایت، چلسی رویای عقاب‌ها را برای فتح جام اروپایی نقش بر آب کرد.
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری