football360 logo

رستگاری استون ویلا در ضربات پنالتی؛ راهیابی فیورنتینا به نیمه‌نهایی

30 فروردین 1403 ساعت 23:187 نظر
استون ویلا و فیورنتینا به دور بعد لیگ کنفرانس راه یافتند.

به گزارش فوتبال 360، دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا با برتری فیورنتینا در برابر ویکتوریا پلژن و برتری استون ویلا برابر لیل به پایان رسید. بازی رفت استون ویلا و لیل در ورزشگاه ویلاپارک، با برتری ۲ بر یک تیم انگلیسی به پایان رسیده بود، اما در برگشت تیم لیل با نتیجه مشابه برنده شد و در نهایت در ضربات پنالتی، استون ویلا با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید. 

همچنین بازی رفت تیم‌های فیورنتینا و ویکتوریا پلژن با تساوی صفر بر صفر به پایان رسیده بود و در بازی برگشت فیورنتینا با نتیجه ۲ بر صفر در برابر ویکتوریا پلژن به پایان رسید و به دور بعد راه یافت. 


استون ویلا و صعود دشوار

در مهمترین بازی از دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا،  استون ویلا و لیل به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود لیل به پایان رسید. بازی رفت با همین نتیجه به سود استون ویلا به پایان رسیده بود و اکثر افراد این تیم را شانس اصلی صعود به دور بعد و یکی از شانس‌های قهرمانی در این لیگ می‌دانستند. ویلا در نهایت با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی در برابر لیل به برتری رسید و به دور بعد راه یافت.

در بازی برگشت میزبان در ابتدای نیمه و در دقیقه 15، توسط یوسف یازیجی به گل اول دست پیدا کرد. در ادامه استون ویلا چند موقعیت گل به دست آورد اما ثمری برای آن‌ها نداشت. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود لیل به پایان رسید. 

در نیمه دوم باز هم تیم لیل تیم برتر میدان بود. این تیم در دقیقه 68 توسط بنجامین آندره به گل دوم دست پیدا کرد تا تیم برنده و صعود کننده به دور بعد لقب بگیرد. استون ویلا که با این شکست از دور رقابت‌ها کنار میرفت، به دنبال گل اول می‌دوید. این تیم در نهایت در دقیقه 87 توسط متی کش به گل اول دست یافت. با این نتیجه کار در مجموع با تساوی ۳ بر ۳ به وقت اضافه رفت. در ادامه بازی کمی با چاشنی خشونت همراه و چند کارت زرد از جیب داور خارج شد. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به به سود لیل به وقت اضافه رسید.

در زمان‌های اضافه استون ویلا موقعیت خوبی برای گلزنی به دست آورد که با واکنش دروازه‌بان راهی به چهارچوب نداشت. پس از آن در موقعیت بسیار خوبی برای لیل، ضربه آزاد اعلام شد که ثمری برای آن‌ها نداشت. در نهایت در زمان‌های اضافه هم گلی به ثمر نرسید تا ضربات پنالتی تیم صعودکننده به دور بعد را مشخص کنند.

در ضربات پنالتی استون ویلا بود توانست ۴ پنالتی را تبدیل به گل کند. این تیم با نتیجه ۴ بر ۳  در برابر لیل به برتری رسید و به دور بعد راه یافت. 


فیورنتینا، مسافر نیمه‌نهایی

در دیگر بازی مهم از دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ کنفرانس، فیورنتینا و ویکتوریا پلژن به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود فیورنتینا به پایان رسید. بازی رفت این ۲ تیم با نتیجه  مساوی بدون گل به پایان رسیده بود. 

در نیمه اول این مسابقه، هیچ توپی وارد دروازه نشد. در نیمه دوم و در دقیقه 66، کادو بازیکن تیم فیورنتینا به دلیل خطا بر روی بازیکن حریف و پس از بازبینی صحنه از زمین مسابقه اخراج شد. در ادامه ۲ تیم سعی در به ثمر رساندن گل برتری داشتند اما هرچه زدند به در بسته خورد. در نهایت بازی با نتیجه صفر بر صفر مساوی به پایان رسید و  کار به زمان‌های اضافه کشیده شد. 

در زمان‌های اضافه و در نخستین دقیقه، تیم فیورنتینا توسط گونسالس به گل رسید تا تیم برتر میدان لقب بگیرد. پس از آن باز هم فیورنتینا تیم برتر میدان بود و در دقیقه 108 توسط بیراگی تیر خلاص را بر پیکر ویکتوریا پلژن وارد کرد. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود فیورنتینا به پایان رسید تا این تیم به دور بعد راه پیدا کرد.  در ۲ بازی دیگر این مرحله، بروخه با برتری ۲ بر صفر در زمین پائوک و پیروز مجموع ۳ بر صفر به نیمه‌نهایی رسید و المپیاکوس با وجود شکست یک بر صفر مقابل میزبانش، فنرباغچه به خاطر تساوی در مجموع ۲ بازی، فرصت برتری در ضربات پنالتی را به دست آورد و با پیروزی ۳ بر ۲ در این ضربات، صعود کرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری