football360 logo

خلق شگفتی بزرگ هفته در قائمشهر؛ امید به شهر خسته برگشت

31 فروردین 1403 ساعت 18:3078 نظر
نساجی مازندران در روز گلزنی منصور باقری از روی نقطه پنالتی موفق شد تراکتور تبریز را با یک گل از پیش بردارد.

به گزارش فوتبال 360، بیست‌وچهارمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جذاب و پرهیجان و البته پرگل دنبال شد و در طول برگزاری 3 مسابقه در روز نخست، 11 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. نبرد تیم‌های پیکان تهران - هوادار تهران و گل‌گهر سیرجان - استقلال خوزستان با نتیجه مشابه 2-2 به پایان رسید و پرسپولیس هم در آبادان بردی 3گله را برابر صنعت‌نفت به‌دست آورد. ادامه رقابت‌های هفته بیست‌وچهارم در حالی امروز (جمعه) پیگیری می‌شود که در نخستین مسابقه تیم‌های نساجی مازندران و تراکتور تبریز رودرروی هم قرار گرفتند و با توجه به موقعیت‌شان در جدول رده‌بندی 2 تیم در سودای کسب 3 امتیاز بودند.

نساجی که به لطف برد در بازی رودررو و البته تفاضل گل بهتر در رتبه پانزدهم جدول قرار داشت، برای کاهش فاصله خود با استقلال خوزستانِ رده چهاردهمی و افزایش امیدواری‌هایش به بقا در سطح اول فوتبال ایران در مسابقه امروز به دنبال کسب 3 امتیاز بود و تساوی و یا حتی شکست، جایگاه قرمزپوشان قائمشهری را در رتبه پانزدهم جدول تغییر نمی‌داد. در آن‌سوی میدان، تراکتوری‌ها با انگیزه کسب 3 امتیاز و صعود دوباره به رتبه سوم جدول به قائمشهر سفر کرده بودند و امید داشتند که بتوانند در اولین بازی در دوران پسا خمس، با هدایت محمد نصرتی برابر نساجی به پیروزی برسند و شمار بردهای خود در لیگ بیست‌وسوم را به عدد 13 برسانند.

عباس‌زاده زهرش را به تیم سابق ریخت!

دو تیم از ساعت 16:30 در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با قضاوت علی صفایی کار خود را آغاز کردند. تراکتوری‌ها از همان لحظات ابتدایی مسابقه بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال خلق موقعیت جدی گلزنی بودند که سرانجام بعد از چند فرصت‌سوزی از سوی مهاجمان این تیم، اولین موقعیت جدی روی دروازه نساجی در دقیقه 11 با ارسال ریکاردو آلوز و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده خلق شد که لوآن پولی با واکنشی دیدنی توپ را به کرنر فرستاد و اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

امیرحسین حسین‌زاده با حرکت انفرادی و دیدنی خود توانست توپ را به حوالی محوطه جریمه نساجی برساند و سپس شوتی زیبا را روانه دروازه نساجی کرد که بعد از اصابت به تیرک افقی، توپ قبل از عبور از خط دروازه فرو آمد و بهترین بخت گلزنی برای تراکتوری‌ها از دست رفت. شاگردان ساکت الهامی که چشم به ضدحملات دوخته بودند، در دقیقه 33 فرصتی مناسب را برای گلزنی به‌دست آوردند اما ضربه سر محمد عباس‌زاده به شکلی خطرناک از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت تا نتیجه بازی بدون گل مساوی باقی بماند.

مازنی‌ها در واپسین لحظات مسابقه یک فرصت ایده‌آل گلزنی دیگر هم به‌دست آوردند که بازهم محمد عباس‌زاده در متن حرکت شاگردان الهامی بود اما این‌بار واکنش استثنایی حسین پورحمیدی سد راه گلزنی ستاره باتجربه نساجی شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد. قرمزپوشان قائمشهری نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 49، بار دیگر محمد عباس‌زاده صاحب موقعیت گلزنی شد که این‌بار ضربه سر او جایی در چارچوب دروازه تراکتور نداشت و از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

شاگردان الهامی به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و بعد از چند تلاش نافرجام برای خلق موقعیت جدی گلزنی، سرانجام در دقیقه 63، علی صفایی صحنه برخورد محمد عباس‌زاده با حسین پورحمیدی در محوطه جریمه تراکتور را خطای پنالتی تشخیص داد تا بهترین فرصت گلزنی برای قرمزپوشان قائمشهری ایجاد شود. در حالی‌که محمد عباس‌زاده برای مداوا از زمین بیرون رفته بود، منصور باقری در دقیقه 66 پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده، ایستاد و توانست دروازه تراکتور را باز کند تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود نساجی مازندران شود.

تراکتوری‌ها بعد از دریافت گل، آرایشی تهاجمی به خود گرفتند و با حضور امیرارسلان مطهری و گوستاوو واگنین در تلاش بودند تا قفل دروازه نساجی را بشکنند اما عملکرد بی‌نقص شاگردان الهامی در فاز دفاعی اجازه درخشش به ستاره‌های تراکتور نداد. البته که سرخ‌پوشان تبریزی 3 موقعیت خوب گلزنی به‌دست آوردند اما نتوانستند دروازه نساجی را باز کنند و پولی در خط دروازه مازنی‌ها درخشید تا بازی با تک گل منصور باقری به سود نساجی مازندران به پایان برسد.

نساجی با شگفتی‌سازی و شکست دادن تراکتور توانست شمار امتیازات خود را به عدد 19 برساند و حالا بیش از پیش شاگردان ساکت الهامی به بقا در لیگ برتر امیدوار شدند. تراکتور تبریز هم با پذیرش دومین شکست پیاپی، 40 امتیازی ماند و حالا نه‌تنها امیدهایشان برای کسب مقام قهرمانی لیگ برتر به صفر نزدیک شد، بلکه در خطر از دست دادن موقعیت‌شان در رتبه چهارم جدول هم هستند و خطر سقوط به جایگاه پنجم، سرخ‌پوشان تبریزی را تهدید می‌کند.

تراکتور در دیدار بعدی خود روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باید به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود و نساجی مازندران هم که جایی در بین 16 تیم برتر جام حذفی ندارد، مسابقه بعدی خود را روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه در جریان رقابت‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر در اصفهان مقابل ذوب‌آهن برگزار خواهد کرد. در ادامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، از دقایقی قبل نبرد تیم‌های استقلال تهران - شمس‌آذر قزوین و فولاد خوزستان - مس رفسنجان در حال برگزاری است و پرونده رقابت‌های این هفته روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه بسته خواهد شد.


خلاصه بازی نساجی ۱-۰ تراکتور

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری