football360 logo

رویای بارسا برای تابستان؛ خرید قسطی سیلوا

06 اردیبهشت 1403 ساعت 09:3463 نظر
به گفته رسانه‌های نزدیک به باشگاه بارسلونا، برناردو سیلوا هدف رویایی لاپورتا برای تابستان است.

به گزارش فوتبال 360، بارسلونا طی ۲ تابستان گذشته به دنبال یک ستاره خوش‌تکنیک برای خط میانی پر ترافیک خود بوده است. این ستاره خوش تکنیک و 29 ساله کسی نیست جز برناردو سیلوا پرتغالی. مهره محبوب سیتیزن‌ها، طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین چهره‌ها برای پپ گواردیولا بوده . با این وجود از تابستان 2022 زمزمه‌هایی مبنی بر تمایل سیلوا به خروج از سیتی و پیوستن به بارسا به گوش می‌رسید. پپ گواردیولا که اعتقاد زیادی به سیلوا دارد موفق شد او را طی فصول گذشته وادار به ماندن کند اما حالا به نظر می‌رسد در آستانه تابستان داغ 2024، اتفاقات دیگری در راه باشد.

علاقه دوجانبه

مهم‌ترین نکته حاضر بین بارسلونا و برناردو سیلوا، علاقه دوجانبه باشگاه و بازیکن به یکدیگر است. ژاوی اِرناندس تابستان گذشته اصرار زیادی برای به خدمت گرفتن سیلوا از خود نشان داد و در عین حال هیات مدیره بارسا هم به هافبک پرتغالی علاقمند است. رسانه موندو دپورتیوو با پرداختن به این موضوع تاکید کرده سیلوا از کودکی رویای حضور در بارسلونا را در ذهن داشته و حالا قرار است برای خروج از جمع سیتیزن‌ها و پیوستن به جمع آبی و اناری‌ها تلاش جدی‌تری از خود نشان بدهد. مهمترین اقدام سیلوا برای خروج بدون دردسر از منچسترسیتی، رقم فسخ قرارداد اوست. برناردو سیلوا قرارداد خود را با سیتیزن‌ها تا تابستان 2026 و با بند فسخ 58 میلیون یورویی تمدید کرد؛ عددی که برای بارسا و البته سایر باشگاه‌های بزرگ اروپا قابل پرداخت خواهد بود.

فرمول روکه برای خرید سیلوا

خرید برناردو سیلوا مهمترین پروژه لاپورتا برای تابستان پیش رو است. رسانه «اسپورت» با انتشار مطلبی در این مورد می‌گوید مسئولان بارسا به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی به دنبال استفاده از فرمول ویتور روکه برای به خدمت گرفتن برناردو سیلوا هستند. بارسایی‌ها در توافق خود با اتلتیکوپارانائنسه برزیل، پرداخت 30 میلیون یورو به این باشگاه را تضمین کردند اما وعده دادند در صورت وقوع برخی شرایط این رقم می‌تواند تا سقف 61 میلیون یورو هم افزایش پیدا کند. اما مهمترین بخش، نحوه پرداخت 30 میلیون یورو بوده است. به گفته اسپورت بارسا طی توافق انجام شده هر ۵ ماه مبلغ ۶ میلیون یورو به حساب برزیلی‌ها واریز می‌کند تا به سقف اولیه ۳۰ میلیون یورو برسد. لاپورتا قصد دارد از رابطه بسیار خوب خود با چیکی بگیریستین مدیر ورزشی منچسترسیتی استفاده کرده و برناردو سیلوا را به صورت اقساطی از سیتیزن‌ها خریداری کند.

پاریسی‌ها، رقیب احتمالی

رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند پاری‌سن‌ژرمن هم علاقه زیادی به برناردو سیلوا دارد و در صورتی که نتواند لامین یامال را به خدمت بگیرد، تلاش زیادی برای به خدمت گرفتن سیلوا انجام خواهد داد. در صورت ورود پاریس به میدان رقابت، با توجه به شرایط اقتصادی کاملا متفاوت از یک سو و رابطه خوب اماراتی‌ها و قطری‌ها از سوی دیگر، ممکن است بارسا در به خدمت گرفتن سیلوا آن هم با شرایط مورد اشاره، شکست بخورد. هرچند علاقه برناردو سیلوا برای پوشیدن پیراهن بارسا می‌تواند همه معادلات را به سود آبی و اناری‌ها تغییر دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری