football360 logo

رقابت برای تصاحب کفش طلا؛ هری کین، پیروزِ بازنده!

06 اردیبهشت 1403 ساعت 09:2033 نظر
با نزدیکی به پایان فصل فوتبال باشگاهی نگاهی به شانس‌های تصاحب کفش طلا می‌اندازیم.

به گزارش فوتبال 360، با نزدیک شدن به پایان فصل فوتبال باشگاهی اروپا، کم کم شانس‌های اصلی کسب کفش طلا در حال جدا کردن خود از سایرین هستند. فصل گذشته ارلینگ هالند با به ثمر رساندن 36 گل در لیگ برتر انگلیس، ضمن کسب عنوان آقای گلی، صاحب کفش طلا فوتبال اروپا شد. البته عملکرد هالند در فصل جاری فاصله زیادی با فصل گذشته دارد. بچه غول نروژی با وجود حضور در صدر جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس، فاصله زیادی با کسب کفش طلا فصل 2024-2023 دارد. در ادامه نگاهی به 5 نفر ابتدایی در جدول شانس کسب کفش طلا می‌اندازیم.


هری کین؛ پیروزِ بازنده!

کاپیتان تیم ملی انگلیس در اولین فصل حضور خود در فوتبال آلمان، رکوردهای جالبی را در گلزنی از خود به جا گذاشته است. او در فاصله۴ هفته مانده به پایان رقابت‌ها با به ثمر رساندن 33 گل نه تنها در صدر جدول گلزنان بوندس‌لیگا قرار دارد بلکه شانس اول تصاحب کفش طلا به شمار می‌رود. البته با تداوم شرایط کنونی این جایزه برای کین لطف زیادی نخواهد داشت. کین که برای دیدن رنگ جام قهرمانی به جمع باواریایی‌ها پیوسته بود، شاهد اولین فصل بدون جام بایرن مونیخ طی یک دهه گذشته در فوتبال داخلی بوده و تنها امیدش برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان خلاصه خواهد شد. کین در بوندس‌ لیگا می‌تواند با به ثمر رساندن حداقل 8 گل دیگر به دومین بازیکن تاریخ این لیگ پس از لواندوفسکی تبدیل شود که از رکورد 40 گل زده گرد مولر فقید در یک فصل عبور می‌کند.


سرهو گیراسی؛ پدیده گلزن

شاید کمتر کسی پیش از آغاز فصل 2024-2023 نام سرهو گیراسی را در قامت شانس دوم کسب کفش طلا شنیده بود. این مهاجم 28 ساله اهل گینه در فصل جاری بوندس‌لیگا و با پیراهن اشتوتگارت 25 بار دروازه حریفان را گشوده است. گیراسی در  ۲ ماه گذشته موفق شد طی ۶ بازی پیاپی گلزنی کند. در صورت عدم حضور کین در بوندس‌لیگا شاید گیراسی بدون مشکل می‌توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند.


کیلیان امباپه؛ گلزنی در سایه نیمکت‌نشینی

کاپیتان تیم ملی فرانسه که به گفته بسیاری از رسانه‌ها، آخرین فصل و به تعبیر بهتر آخرین هفته‌های حضور خود در پاری‌سن‌ژرمن را پشت سر می‌گذارد با به ثمر رساندن 24 گل در صدر جدول گلزنان لوشامپیونا قرار دارد. امباپه از تابستان 2017، میانگین 24 گل زده در یک فصل را برای تیم خود به جا گذاشته است. او در حالی به عدد 24 گل زده در این فصل از فوتبال باشگاهی فرانسه رسیده است که پس از اعلام عدم تمایل به تمدید قراردادش با باشگاه، چندین بازی را با نظر مستقیم لوئیس انریکه از روی نیمکت پشت سر گذاشت.


لوئیس اوپندا؛ قاتل بلژیکی

مهاجم 24 ساله و بلژیکی لایپزیش بهترین عملکرد خود را برای تیمش به نمایش گذشته است. اوپندا فصل 2023-2022 با پیراهن لانس موفق شد 21 بار گلزنی کند. او تا به اینجا از فصل 23 بار برای لایپزیش گلزنی کرده که آمار به مراتب بهتری برای این مهاجم جوان بلژیکی به شمار می‌رود.


لائوتارو مارتینس؛ آماده‌ترین آرژانتینی

لائوتارو مارتینس، کاپیتان و مهاجم اول اینتر که ۵ هفته زودتر از پایان رقابت‌ها موفق به فتح اسکودتو شد با 23 گل زده نه تنها آقای گل سری آ است بلکه می‌توان گفت آماده‌ترین آرژانتینی حال حاضر فوتبال اروپاست.
از ۵ نفر ابتدایی جدول شانس‌های کسب کفش طلا به نظر می‌رسد هری کین در نهایت این عنوان را از آن خود کند؛ جایزه‌ای که در صورت بدون جام ماندن بایرن مونیخ در انتهای فصل حکمِ یک شیرینیِ تلخ را برای بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی انگلیس خواهد داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری