football360 logo

معمولی‌ترین ستاره کهکشانی‌ها؛ بی‌حاشیه و مفید مثل واسکس

06 اردیبهشت 1403 ساعت 09:0919 نظر
طی سال‌های گذشته لوکاس واسکس یکی از باثبات‌ترین و موثرترین بازیکنان رئال مادرید بوده است.

به گزارش فوتبال 360، حضور در ترکیب تیم‌هایی همچون رئال مادرید یک مساله است و تداوم این حضور طی سال‌های متوالی یک مساله کاملا متفاوت! بازیکنان زیادی از «لافابریکا» و یا سایر تیم‌ها به جمع کهکشانی‌ها پیوسته‌اند اما در گذر زمان مجبور به ترک باشگاه شده‌اند. یکی از بازیکنانی که در عین بی حاشیه بودن، مدت‌هاست در ترکیب رئال مادرید نقشی تاثیرگذار را بازی می‌کند، لوکاس واسکس 32 ساله است.

محصول لافابریکا

لوکاس واسکس ایگلسیاس 32 ساله از سن 15 سالگی به تیم‌های پایه رئال مادرید پیوست. او به ترتیب حضور در تیم‌های سوم و دوم رئال مادرید را تجربه کرد و فصل 2015-2014 برای کسب تجربه بیشتر به صورت قرضی راهی اسپانیول شد. همان یک فصل برای پخته شدن لوکاس کافی بود تا از تابستان 2015 یک جای ثابت بین 23 نفر اصلی رئال مادرید به او تعلق بگیرد. لوکاس چه در دوران حضور زین‌الدین زیدان روی نیمکت رئال مادرید چه در دوران فعالیت کارلو آنچلوتی، همواره به عنوان یک بازیکن مفید در پست‌های مختلف به کار گرفته شده است. بی حاشیه بودن این بازیکن از یک سو و توانایی انجام وظایف مختلف در نقاط متفاوت زمین، از واسکس یک مهره کاملا مفید برای تیم و کادر فنی ساخته است. دوندوگی بی امان در تمام دقایق بازی، حضور موثر در کارهای دفاعی و انجام وظایف هجومی به بهترین شکل ممکن، واسکس را به یک گزینه مناسب برای تمام بازی‌ها تبدیل کرده است.


جدیدترین نمایش بی نقص لوکاس واسکس به ال‌کلاسیکو بازمی‌گردد؛ جایی که او یک پنالتی گرفت، گل تساوی را به ثمر رساند و گل پیروزی بخش را برای بلینگام ساخت. او در لحظات حیاتی از بزرگان تیم هم باتجربه‌تر عمل کرده است.در فینال لیگ قهرمانان در سال 2016 و در ضربات مرگبار پنالتی برابر اتلتیکومادرید، لوکاس واسکس پس از چرخاندن توپ روی انگشت خود، در کمال خونسردی وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام داد. ۸ سال بعد، برابر منچسترسیتی و باز هم ضربات پنالتی در لیگ قهرمانان، لوکاس با همان خونسردی آمد و ضربه خود را به گل تبدیل کرد. واسکس نه تنها یک بازیکن محبوب برای کادر فنی که یک هم‌بازی محبوب برای بازیکنان رئال مادرید است. کادر مدیریتی باشگاه هیچ شکی در تمدید مجدد قرارداد این بازیکن 32 ساله ندارد. اتفاقی که اگر رخ بدهد، واسکس می‌تواند خود را در باشگاه 400 تایی‌ها ببیند. او تا به امروز 343 بار پیراهن رئال مادرید را به تن کرده است، 35 بار دروازه حریفان را گشوده و 63 پاس گل از خود به ثبت رسانده است.

آماده برای جام‌های بیشتر

کادر پزشکی و مربی بدنسازی رئال مادرید، واسکس را به عنوان یکی از پایدارترین بازیکنان تیم از نظر جسمانی معرفی کرده‌اند. او طی ۳ فصل گذشته تنها ۲ بار مصدوم شده و در مجموع فقط 13 بازی را از دست داده است. واسکس در فصل جاری تنها ۲ هفته از ابتدای ژانویه را با مصدومیت پشت سر گذاشت و در سایر مقاطع فصل همواره در اختیار کادر فنی بوده. این وضعیت مطلوب جسمانی از یک سو و بی حاشیه بودن واسکس از سوی دیگر به همراه نداشتن توقع مالی خاص و قبول بی چون و چرای پیشنهادات باشگاه برای تمدید قرارداد، واسکس را در مسیر ادامه کار خود در رئال مادرید قرار داده. اگر همه چیز طبق خواسته او و باشگاه پیش برود، این بازیکن مفید و دوست داشتنی به آرزوی خود که بازنشستگی با پیراهن رئال مادرید است، خواهد رسید. واسکس تا به اینجا ۳ قهرمانی در لالیگا، ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در جام حذفی، ۲ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، ۳ قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۳ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را به همراه رئال مادرید به دست آورده  و طی هفته‌های پیش رو می‌تواند یک قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی اروپا را به کارنامه پرافتخار خود اضافه کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری