football360 logo

لسترسیتی و تلاش برای بهترین بودن؛ جنس اراده روباه‌ها فرق می‌کند!

06 اردیبهشت 1403 ساعت 22:4110 نظر
لستر با مارسکا، تیمی شبیه به تیم رانیری شده که سودای بزرگی دارد.

به گزارش فوتبال 360، امروز که خاطرات را مرور می‌کنیم، شاید هیچ‌کس شانسی برای لسترسیتیِ رانیری در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر قائل نمی‌شد، شاید هیچکس در روزهای بد راجرز تمرکزش روی این تیم نبود و شاید امروز هم اشخاص زیادی این باشگاه را جدی نمی‌گیرند. با این حال لسترسیتی مسیری خاص را در پیش گرفته و شاید باعث تعجب ما برای فصل بعد شود.

در یک قدمی بالاترین سطح

بازیکنان باکیفیت می‌توانند به موفقیت یک تیم کمک شایانی کنند. روباه‌ها در فصل 16-2015 قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفتند و پس از آن در عرض چند سال چندین مهره مهم را از دست دادند. انگولو کانته(17-2016)، ریاض محرز(19-2018)، هری مگوایر(20-2019)، بن چیلول(21-2020) و در آخر هم وسلی فوفانا(23-2022) که شاید هر کدام بخشی از این تیم را دچار ضعف کرد. هیچ‌کس نمی‌داند اما شاید فوفانا آخرین ضربه برای شکستن شیشه عمر لستر در لیگ برتر بود و نبود او، سقوط را قطعی کرد.

در آغاز فصل جاری 2 ستاره دیگر از این باشگاه ساز جدایی کوک کردند و  شاید هم بتوان حق را به آنها داد. جیمز مدیسون و هاروی بارنس 2 خروجی بزرگ دیگر لسترسیتی بودند و با توجه به گذشته‌، شانس روزهای خوب را باز هم کمتر از گذشته برای آنها قائل می‌شدیم. با این وجود لسترسیتی که با قهرمانی لیگ برتر همه را غافلگیر کرده بود، قصد داشت بار دیگر نشان دهد  کوچک و ضعیف نیست و به اسامی بزرگ نیاز ندارند. امروز  آنها صدرنشین لیگ قهرمانی هستند. شاید صدرنشین در لیگ قهرمانی هم کار ساده‌ای نباشد؛ آن‌هم برای تیمی که هیچکس فکر نمی‌کرد بتواند دوباره دست روی زانو گذاشته و سربلند کند. امروز آنها کار بزرگی را شروع کرده‌اند که می‌تواند یک افتخار دیگر را باعث شود.

مشتی برای اثبات لیاقت

میان رقابت‌های هفته چهل و چهارم لیگ قهرمانی، دیداری وجود داشت شبیه به مرگ و زندگی! لستر با 91 امتیاز در جایگاه نخست و ساوتهمپتون با 84 امتیاز در جایگاه چهارم رقابتی را آغاز کردند که می‌توانست از دست دادن صدرنشینی را برای لستر به دنبال داشته باشد و از طرف مقابل شانس صعود ساوتهمپتون را بسیار بیشتر کند. با سوت آغاز بازی به چشم می‌توانستیم ببینیم ساوتهمپتون مالک توپ و میدان است و شاید آنها اولین قدم برای برد را برداشته بودند اما لستر در کینگ‌پاور به هر تیمی باج نمی‌دهد و در حالی که قدیس‌ها توپ را در اختیار داشتند، روباه‌ها رگبار توپ‌ها را به سوی چارچوب ساوتهمپتون روانه می‌کردند. 5 انگشت یک دست، تبدیل به مشت می‌شود و لستر مشتش را جمع کرد و با 5 گل بر دهان قدیس‌ها کوبید. این 5 گل نشانی برای لیاقت آنها بود؛ نشانی برای خط و نشان کشیدن فصل بعد در لیگ برتر؛ برای بازگشت تیمی که توانایی هر کاری را خواهد داشت؛ حتی قهرمانی در لیگ برتر  با حضور 6 ابرباشگاه! آنها بین فصل‌های 14-2013(صعود به لیگ برتر) و 16-2015(قهرمانی در لیگ برتر) موفق به انجام کاری بزرگ شدند.

اکنون لسترسیتی با 94 امتیاز تنها 2 امتیاز تا قطعی شدن حضور مستقیم در لیگ برتر فاصله دارد اما شاید افق نگاه روباه‌ها تنها صعود به لیگ برتر نباشد. لستر قهرمانی را می‌خواهد و قطعی شدن قهرمانی روی کاغذ مستلزم برد در هر 2 دیدار باقی مانده خواهد بود. البته از دست دادن امتیاز تیم‌هایی مانند لیدز و ایپسویچ می‌تواند کار آنها را راحت‌تر کند اما لسترسیتی به پشت‌ سر نگاه نمی‌کند و تنها به قدرت خودش اکتفا خواهد کرد.

2 نور برای چشمان هواداران

وقتی به لسترسیتی قبل از سقوط نگاه می‌کنیم، استعدادهایی در این باشگاه وجود داشتند اما هیچ ساختار منسجمی پیرامون آنها وجود نداشت. شاید مهمترین حرکت مدیران پس از سقوط، اضافه کردن یک سازنده ساختار جدید بود. تیم‌های بزرگ برای کسب موفقیت به اطراف پپ گواردیولا نگاه می‌کنند و شاید این بهترین تکنیک برای رسیدن به موفقیت برای بلندمدت باشد. آرتتا، کمپانی یا مارسکا، تفاوتی وجود ندارد! حضور در کنار پپ و درس گرفتن از انفجار ایده‌های او می‌تواند کلاس درس بسیار خوبی برای هر مربی باشد و انزو مارسکا به چنین موهبتی دست یافته بود. مارسکا در کنار پپ به خوبی درس آموخت و زمان بهره‌برداری رسید. لستر صید بزرگی را انجام داد و مارسکای ایتالیایی احتمالا اولین نور چشم این باشگاه باشد. او توانست ساختار درست را به تیم ببخشد و جان دوباره‌ای به این باشگاه تزریق کند. لسترسیتی در لیگ برتر با این مربی احتمالا  حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشد.

دیگر نور چشم این باشگاه قطعا کاپیتان و اسطوره باشگاه خواهد بود. در ۷ سال از 8 سال گذشته، گلزن برتر این باشگاه تنها یک نفر بوده. جیمی واردی 37 ساله احتمالا دیگر نور چشم هواداران و مدیران باشگاه باشد. او به روزهای پایانی قراردادش نزدیک می‌شود و این فصل شاید پایان کارش در فوتبال به عنوان بازیکن باشد. ماموریت ویژه واردی هنوز هم پابرجاست و او بهترین گلزن این باشگاه است. شاید تمام هواداران لستر و  فوتبال انگلیس و یا حتی تمام علاقه‌مندان به فوتبال احتمالا واردی را تا همیشه در خاطر داشته باشند و کار بزرگ او برای تیم نسبتا کوچکش را هیچ‌گاه فراموش نکنند. او به همراه مارسکا، نور به چشمان طرفداران هدیه‌ داده‌اند و هواداران قطعا تا ابد قدردان آنها خواهند بود.  

*پیمان صالحی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری