football360 logo

کشف بمب 80 ساله در استادیوم ماینتس؛ خطری ساکنان منطقه را تهدید نمی‌کند

06 اردیبهشت 1403 ساعت 22:305 نظر
ماموران امنیتی شهر ماینتس، بمبی بازمانده از جنگ جهانی را در استادیوم ماینتس کشف کردند.
به گزارش فوتبال 360، ماینتس یکی از مدعیان اصلی سقوط از بوندس‌لیگا در پایان فصل، هم‌امتیاز با بوخوم در رتبه پانزدهم جدول قرار گرفته‌ این تیم در فاصله 4 هفته مانده به پایان مسابقات فوتبال باشگاهی در آلمان، حاشیه امنی در منطقه بقا برای فصل آینده ندارد و درحالی یکشنبه شب میزبان کلن خواهد بود که رقیب هم دیگر تیم در خطر سقوط تا پایان فصل خواهد بود.
ماینتس اگر موفق به پیروزی مقابل کلن شود، امیدش به بقا در بالاترین سطح فوتبال آلمان بیشتر می‌شود و هایدنهایم، دورتموند و ولفسبورگ دیگر رقبای این تیم تا پایان فصل خواهند بود. همزمان با بازسازی استادیوم خانگی این تیم، بمبی بازمانده از جنگ جهانی دوم کشف شد و بلافاصله مقامات محلی نسبت به خنثی‌سازی آن برنامه‌ریزی کردند.
در همین رابطه، بیش از 3500 نفر از ساکنان هم‌منطقه با استادیوم در آستانه ترک محل زندگی‌شان، نسبت به امنیت موجود، اطمینان حاصل کردند تا مراحل خنثی‌سازی بمب با موفقیت به سرانجام برسد. این بمب کهنه، روز چهارشنبه کشف شد و 1100 پوند وزن دارد؛ درحالی که از نوع بمب‌های هوایی ساخت ایالات متحده بود.
بازگشت به زندگی عادی از روز شنبه
بنا به گزارش مقامات محلی، بمب تا پایان روز جمعه خنثی خواهد شد و طی کمتر از 24 ساعت، ساکنان قادر به بازگشت به محل زندگی خود هستند. روز جمعه، همچنین خیابان‌های منتهی به استادیوم و فضای اطراف بسته خواهد شد تا ترافیک شهر در منطقه کنترل شود و آسیبی به برنامه زمان‌بندی بازی‌های بوندس‌لیگا وارد نشود.
حساسیت دیدار ماینتس مقابل کلن، از نظر تعیین سرنوشت تیم‌های حاضر در بالاترین سطح برای فصل آینده بسیار بالاست و اعلام شده در صورت خنثی‌سازی بمب، هیچ خللی در روند برگزاری بازی ایجاد نخواهد شد و تیم‌ها قادر هستند روز یکشنبه طبق برنامه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند.
کنفرانس خبری مربیان، 24 ساعت زودتر
در همین رابطه، تنها قرار شده کنفرانس خبری پیش از بازی مربیان تیم‌ها به جای روز جمعه، روز پنجشنبه برگزار شود و هیچ خطری امنیت جانی افراد حاضر در کنفرانس را تهدید نمی‌کند. در کشور آلمان، اگرچه ده‌ها سال از پایان جنگ دوم جهانی می‌گذرد اما کشف و خنثی‌سازی بمب‌های باقی مانده از آن دوران، روال روزمره در این کشور است.
پس از پایان جنگ‌جهانی، میلیون‌ها تن مواد منفجره عمل نکرده در کشور آلمان کشف و خنثی شده و در طول جنگ، نیروهای متفقین و اتحاد جماهیر شوروی بی‌رحمانه این کشور را از زمین و هوا مورد هدف قرار داده بودند. اثرات بمب‌ها تا همین امروز ادامه‌دار بوده و تخمین زده می‌شود هنوز هزاران تن مواد منفجره در زیر پوست شهرهای آلمان باقی مانده است که در طول سال‌های آینده کشف خواهند شد.
9 سال پس از خنثی‌سازی بمب وست‌فالن
پاکسازی آلمان در ده‌ها سال آینده هم  غیرممکن است و سال 2015 بمب دیگری در نزدیکی استادیوم خانگی دورتموند، سیگنال ایدونا پارک کشف شد. آلمان تنها کشور از این نظر نبوده و صدالبته نیروهای ارتش نازی میلیون‌ها تن بمب بر سر کشورهای در جبهه دشمن خالی کرده بودند. همزمان با خنثی‌سازی بمب در اطراف سیگنال ایدونا پارک، یک بمب در نزدیکی استادیوم ومبلی لندن در انگلیس کشف و خنثی شده بود.
شهر ماینتس که سی و پنجمین شهر پرجمعیت در کشور آلمان است، بیش از 200 هزار نفر شهروند دارد و مرکز استان راین‌لند فالتس به حساب می‌آید. این شهر یکی از اصلی‌ترین اهداف بمباران هوایی به دست نیروهای متفقین در سال‌های پایانی جنگ دوم جهانی بود و شبانه روز به دست ایالات متحده و هم‌پیمانانش مورد هدف بمباران قرار می‌گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری