football360 logo

امید ستاره‌های استقلال و پرسپولیس به آقای گلی؛ تقریباً نزدیک به صفر!

09 اردیبهشت 1403 ساعت 22:0084 نظر
به نظر می‌رسد که برای چهارمین فصل پیاپی، کفش طلای فوتبال ایران به ستاره‌های استقلال و پرسپولیس نخواهد رسید.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم حدود یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و فارغ از هیاهوی کورس مدعیان و تلاش تیم‌ها برای کسب مقام قهرمانی، رقابت بر سر کسب جوایز انفرادی هم جذاب و داغ دنبال می‌شود و مهم‌ترین جایزه انفرادی فصل هم کسب عنوان برترین گلزن به نظر می‌رسد. در جدول فعلی گلزنان، شهریار مغانلو با ثبت 14 گل توانسته موقعیت خود را در صدر جدول گلزنان تثبیت کند و بعد از او، نام رضا اسدی با 10 گل زده و رحمان جعفری با 9 گل زده دیده می‌شود تا نمایندگانی از سپاهان و تراکتور در کورس رسیدن به کفش طلای رقابت‌ها باشند.

شهریار مغانلو که فصل گذشته توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند، جدی‌ترین مدعی کسب عنوان آقای گلی در لیگ بیست‌وسوم است تا او در مسیری مشابه غلامرضا عنایتی و مهدی طارمی قرار گیرد و این فرصت را دارد تا بتواند در قامت سومین بازیکن تاریخ لیگ برتر، برای دومین فصل پیاپی به مقام آقای گلی برسد. سپاهان و پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هر کدام 5 آقای گل داشته‌اند و مغانلو در صورت کسب آقای گلی با پیراهن سپاهان می‌تواند از حیث شمار آقای گلی، سپاهانی‌ها را در تاریخ رقابت‌ها رکورددار کند.

محمدی و بلانکو دور از رکورد دیاباته!

غلامرضا عنایتی، آرش برهانی و شیخ دیاباته 3 بازیکنی هستند که در تاریخ لیگ برتر توانسته به کفش طلای فوتبال ایران برسند. دیاباته آخرین بازیکن تاریخ استقلال است که سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را دارد و او در لیگ نوزدهم با ثبت 15 گل توانست این افتخار را از آن خود کند. در حال حاضر مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو از استقلال در کورس آقای گلی هستند اما فاصله‌شان تا کفش طلا بسیار زیاد است و بعید به نظر می‌رسد که ستاره‌ای از استقلال بتواند در پایان فصل جاری به عنوان آقای گلی برسد.

مهرداد محمدی با 6 گل زده توانسته عنوان برترین گلزن استقلال را در فصل جاری به‌دست آورد که در اتفاقی جالب‌توجه، او 2 بار مقابل هوادار موفق به گلزنی شده و 2 بار هم برابر شمس‌آذر قزوین در یک مسابقه درخشیده تا 4 گل از 6 گل ستاره شماره 7 استقلال در تنها 2 مسابقه به‌ثبت رسیده باشد! گوستاوو بلانکو، ستاره استقلال هم بعد از تغییر و تحولات رخ داده در ترکیب استقلال، موتور گلزنی‌اش روشن شده و حالا 5 گل زده نامش در رتبه دوم برترین گلزنان استقلال در فصل جاری دیده می‌شود. با توجه به 14گله بودن مغانلو، فاصله ستاره‌های استقلال با ستاره سپاهان در فاصله 6 هفته مانده به پایان حکایت از آن دارد که احتمالاً برای چهارمین فصل پیاپی، عنوان برترین گلزن فصل در اختیار ستاره‌های استقلال قرار نخواهد گرفت!

ستاره‌های پرسپولیس هم امیدی به آقای گلی ندارند!

عیسی آل‌کثیر که در نیم‌فصل نخست 2 گل برای سپاهان در لیگ برتر به‌ثمر رساند، بعد از تغییر تیمش و پیوستن به پرسپولیس، توانسته 4 گل در نیم‌فصل دوم به‌ثمر برساند تا شمار گل‌هایش در فصل جاری به عدد 6 برسد. شهاب زاهدی هم که در نیم‌فصل نخست عضو پرسپولیس بود و در حال حاضر در تیم آویسپا فوکوکا ژاپن عضویت دارد، پیش از ترک پرسپولیس توانست برای این تیم در لیگ برتر 6 گل بزند تا نام او و آل‌کثیر در جمع بازیکنان 6گله لیگ به چشم آید اما با این وجود، فاصله 8گله با مغانلویِ صدرنشین باعث شده امید مهاجم جنوبی پرسپولیس برای آقای گلی به صفر نزدیک باشد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان و گیورگی گولسیانی هم هر کدام 5 بار در قامت گلزن در فصل جاری در ترکیب تیم‌شان درخشیده‌اند و این 2 مدافع پیش‌تاخته که به لطف توانایی گلزنی از روی نقطه پنالتی در کورس آقای گلی هستند، فاصله زیادی با ستاره صدرنشینِ سپاهان در جدول گلزنان دارند. جالب آنکه آخرین پرسپولیسی که توانست به عنوان آقای گلی فوتبال ایران رسید، علی علیپور بود که در لیگ هفدهم موفق به‌ثبت 19 گل شد و به نظر می‌آید که برای ششمین فصل پیاپی، آقای گل فوتبال ایران از تیم پرسپولیس نخواهد بود!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری