football360 logo

۵ نکته از ۵ مسابقه مهم هفته جدید لیگ برتر؛ شهرآورد شمال لندن در شرایط متفاوت

07 اردیبهشت 1403 ساعت 09:1720 نظر
آرسنال با ۱۰ روز استراحت کمتر اما انگیزه و روحیه بیشتر مهیای جدال با تاتنهام می‌شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، رقابت قهرمانی لیگ برتر انگلیس با برگزاری مسابقات معوقه هفته بیست‌ونهم حال و هوای جدیدی پیدا کرده. لیورپول با شکست مقابل اورتون عملاً بخت خود را از دست داد و منچسترسیتی با پیروزی قاطع دیشب مقابل برایتون نشان داد خبری از فرسودگی ماشین قهرمانی نیست. در صورت لغزش منچسترسیتی نوبت به آرسنال می‌رسد که در مقطع پایانی فصل به جاه‌طلب‌ترین شکل ممکن بازی می‌کند.


هفته سی‌وپنجم این رقابت‌ها از ساعت ۱۵:۰۰ شنبه با جدال لیورپول و وستهام در لندن آغاز می‌شود. منچستریونایتد میزبان برنلی است و چلسی به خانه استون‌ویلا می‌رود. آرسنال و تاتنهام در مهم‌ترین مسابقه روز یکشنبه شهرآورد شمال لندن را برگزار می‌کنند؛ ساعاتی قبل از آن که منچسترسیتی در خانه تیم قعرنشین ناتینگام فارست به میدان برود. 


آرسنال با ۷۷ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته اما منچسترسیتی با ۷۶ امتیاز و یک بازی کمتر سرنوشت قهرمانی را در دست دارد. لیورپول با ۷۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفته و رقابت داغ استون‌ویلا (۶۶ امتیاز) و تاتنهام (۶۰ امتیاز و ۲ بازی کمتر) بر سر آخرین سهمیه رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا همچنان ادامه دارد. منچستر یونایتد با ۵۳ امتیاز در رده ششم قرار گرفته و چلسی با ۴۷ امتیاز و یک بازی کمتر نهم است. ارلینگ هالند و کول پالمر با ۲۰ گل بالاتر از اولی واتکینز (۱۹) صدر جدول گلزنان را در اختیار دارند و واتکینز با ۱۲ پاس گل رکورددار است. همچنین هیچ دروازه‌بانی به اندازه داوید رایا (۱۴) کلین‌شیت نکرده است. 

خطر ضربات آزاد برای لیورپول

دیوید مویس مسلماً از آشفتگی دفاعی لیورپول روی ضربات شروع مجدد در مصاف با اورتون یادداشت‌برداری کرده و باید دید وستهام برای به دردسر انداختن لیورپول با چه برنامه‌ای به زمین می‌آید. یورگن کلوپ مسلماً از یک مسابقه ظهرگاهی دیگر استقبال نمی‌کند و مویس در طرف دیگر میدان به دنبال پاک کردن خاطره تلخ شکست تکه‌تکه‌کننده در مقابل کریستال‌پالاس است. چکش‌ها تا دقیقه ۳۱ با ۴ گل از حریف همشهری عقب بودند و حالا برای جدایی از مویس در انتهای فصل آماده می‌شوند. اورتون در داربی چهارشنبه شب مرسی‌ساید ۲ بار از ضربات شروع مجدد به گل رسید و این موضوعی است که وستهام در آن تخصص دارد. ارسال‌های جیمز وارد پروس برای توماس سوچک، کورت زوما و میکل آنتونیو ممکن است عرصه را بر سرمربی آلمانی لیورپول تنگ کند. وستهام از ساعت ۱۵:۰۰ شنبه در ورزشگاه لندن میزبان لیورپول است. مسابقه رفت با برتری ۵ بر یک لیورپول به پایان رسید و سرخ‌ها در هر ۵ بازی اخیر مقابل وستهام به پیروزی رسیده‌اند.

خبری از پیشرفت آنتونی نیست

آنتونی فصل را با مشکلات عاطفی آغاز کرد و حسرت هواداران منچستریونایتد برای بازگشت او به شرایط ایده‌آل همچنان پابرجاست. تن‌هاخ در مسابقه مقابل شفیلد یونایتد به او برای دومین بار از ماه فوریه فرصت قرارگیری در ترکیب اصلی را داد اما بازیکن سابق آژاکس فرصت مسلم برای درخشش را از دست داد. آنتونی در شرایطی که منچستریونایتد با نتیجه ۲ بر یک از قعرنشین لیگ عقب بود از زمین خارج شد؛ صفر گل، صفر پاس گل، صفر شوت در چارچوب، ۶ نبرد رودرروی ناموفق و ۱۳ بار لو دادن توپ که آمار عجیب یک بار در هر ۴ دقیقه را نشان می‌دهد. تابستانی نامطمئن و مسابقاتی دشوار پیش روست و مصاف با برنلی شاید آخرین فرصت برای بال راست برزیلی باشد.


شاگردان ونسان کمپانی ۳ امتیاز از منطقه سبز جدول و آخرین جایگاه بقا جا مانده‌اند و مقابله با تیمی که معمولاً در مقابل رقبای ضعیف به دردسر می‌افتد فرصتی جدی برای بازگشت آنهاست. از بین ناتینگام فارست (۲۶)، لوتون‌تاون (۲۵) و برنلی (۲۳) ۲ تیم راهی سطح دوم می‌شوند و در ۴ هفته باقی‌مانده تا پایان فصل، هر فرصتی را باید قدر دانست. منچستر یونایتد از ساعت ۱۷:۳۰ فردا در ورزشگاه اولدترافورد میزبان برنلی است. بازی رفت با تک گل برونو فرناندس به نفع شیاطین سرخ به پایان رسید.

پای لنگ چلسی بدون گوستو

چلسی تنها ۸ روز بعد از پیروزی مقتدرانه و روحیه‌بخش ۶ بر صفر مقابل اورتون با ۵ گل در خانه آرسنال تنبیه شد تا بار دیگر عدم اطمینان از کارآیی مائوریسیو پوچتینو روی نیمکت این تیم در بین هواداران اوج بگیرد. به غیبت کول پالمر به عنوان عامل اصلی تحمل سنگین‌ترین شکست تاریخ شیرها مقابل آرسنال به اندازه کافی پرداخته شده اما تیم سرمربی آرژانتینی با غیبت مالو گوستو هم به همان اندازه آسیب می‌بیند. او را می‌توان دومین بازیکن برتر فصل چلسی دانست و قابل اعتماد بودن در دفاع و اضافه کردن انرژی در زمان حمله باعث شد پیش از مصدومیت جزئی در جریان شکست مقابل منچسترسیتی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به یک جزء اساسی در ترکیب تیم تبدیل شود. چلسی حالا برای کسب آخرین سهمیه باقی‌مانده لیگ اروپا می‌جنگد و هر امتیاز در ۶ مسابقه باقی‌مانده تا پایان فصل اهمیت حیاتی دارد. گوستو احتمالاً به بازی مقابل استون‌ویلا نمی‌رسد و آلفی گیلکریست بار دیگر در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. استون‌ویلا و تاتنهام در شرایطی کاملاً برابر بر سر آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگند و تیم آماده اونای امری در ۴ مسابقه اخیر، ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا، مقابل آرسنال و بورنموث با ۲ گل اختلاف به پیروزی رسیده‌. استون‌ویلا از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه در ورزشگاه ویلاپارک میزبان چلسی است و بازی رفت با تک گل واتکینز به نفع این تیم به پایان رسید؛ هرچند چلسی در جام حذفی در خانه استون‌ویلا با نتیجه ۳ بر یک برنده شد.

آرسنال خستگی‌ناپذیر

صحبت‌های بسیار زیادی در طول فصل از سرمربیان تیم‌های حاضر در لیگ برتر درباره فشردگی و تراکم تقویم منتشر شده و آمار نشان می‌دهد بازیکنان لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال کمتر از هر تیم دیگری در فوتبال اروپا بین مسابقات خود فرصت استراحت داشته‌اند. گواردیولا هفته گذشته به برنامه‌ریزی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی معترض شد و اعلام کرد  موضوع عملکرد تیم نیست، سلامت بازیکنان است. آرسنال وسط هفته گذشته در مقابل چلسی به میدان رفت اما تاتنهام با ۱۵ روز استراحت (بعد از شکست جانکاه ۴ بر صفر مقابل نیوکاسل) برای شهرآورد آماده می‌شود. آرسنال در ۱۵ روز گذشته ۴ بار به میدان رفته اما با ترکیب کامل خود به ورزشگاه تاتنهام هاتسپر می‌رسد‌. یورین تیمبر تنها غایب توپچی‌ها برای این مسابقه است. پیروزی‌‌های استون‌ویلا مجال لغزش برای تیم پوستکوگلو باقی نگذاشته و تاتنهام که در ادامه فصل در مقابل هر ۲ مدعی قهرمانی به میدان خواهد رفت، در تعیین فاتح لیگ نقش مهمی دارد. اسپرز از ساعت ۱۶:۳۰ یکشنبه میزبان آرسنال است و مسابقه رفت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

منچسترسیتی در خانه ناتینگام

مسابقه رفت ۲ تیم در ورزشگاه اتحاد با ۲ گل زودهنگام از هالند و فودن آغاز شد اما رودری در ابتدای نیمه دوم با دریافت کارت زرد دوم به دلیل گرفتن گلوی مورگان گیبز وایت اخراج شد تا تیم میهمان تا حدودی کنترل کار را در نیمه دوم در اختیار بگیرد. برتری ۲ بر صفر البته تا پایان پابرجا ماند. حالا ناتینگام فارست دلایل بیشتری برای جنگیدن در مقابل مدعی اصلی قهرمانی لیگ دارد. سقوط هر ۳ تیم تازه‌وارد برنلی، لوتون و شفیلدیونایتد می‌توانست تا این مقطع از فصل عملاً قطعی شده باشد اما اتحادیه فوتبال انگلیس با کسر ۴ امتیاز از ناتینگام رقابت بر سر فرار از سقوط را داغ کرد. تیم نونو اسپریتو سانتو ممکن است مسابقه مقابل منچسترسیتی را در منطقه قرمز جدول آغاز کند و این موضوع شرایط متفاوتی را بر سیتی گراند تحمیل می‌کند. رقابت بر سر بقا ممکن است به هفته آخر و جدال رودرروی برنلی و ناتینگام فارست بکشد. منچسترسیتی از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه میهمان ناتینگام فارست است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری