football360 logo

همه آنهایی که با رفتنشان، لیورپول خوشبخت شد؛ «صلاح» بود!

10 اردیبهشت 1403 ساعت 11:0023 نظر
تاریخ نشان داده مدیران لیورپول به موقع ستارگان خود را می‌فروشند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مهاجم مصری لیورپول همچنان یکی از بهترین بازیکنان جهان است اما با توجه به اینکه تنها یک سال از قرارداد او باقی مانده، تابستان می‌تواند زمان مناسبی برای فروش باشد؛ بخصوص با توجه به علاقه زیاد لیگ عربستان به او و مخصوصاً باشگاه الاتحاد. به بهانه‌ فروش احتمالی صلاح در تابستان قصد داریم فروش‌های موفق لیورپول در سالیان اخیر را بررسی کنیم؛ فروش‌هایی که فقط برای لیورپول سودآور بوده و آن بازیکن پس از ترک آنفیلد در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

فیلیپ کوتینیو

هواداران لیورپول در آن زمان از دیدن جدایی او هافبک بازیساز برزیلی خود ناراحت بودند اما پرداخت بیش از صد میلیون پوند توسط بارسلونا باعث شد تا مدیران لیورپول با آن پول بطور کامل تیم خود را تقویت کنند.

 قرمزها از پولی که بابت فروش کوتینیو دریافت کردند برای جذب ویرجیل فن‌دایک و آلیسون بکر استفاده کردند و یورگن کلوپ با همین استخوان بندی دفاعی لیورپول را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد.

اما برای خود کوتینیو‌ این انتخاب کاملا غلط بود. او هرگز نتوانست  همان کیفیت دوران لیورپول را تکرار کند. این روزها می‌توانید او را در تیم های قطری پیدا کنید.

فرناندو تورس

جیمی کاراگر در سال ۲۰۲۰ هنگام بحث درباره فروش تورس به اسکای اسپورت گفت: «نمی‌توانستم  باور کنم.  می‌دانستم با چلسی شوخی کرده‌ایم. او سایه‌ای از خودش در چلسی و اصلا برای آبی‌های لندن مهاجم گلزن  لیورپول نبود. به مدت یک و نیم فصل در لیورپول، بهترین مهاجم جهان نام داشت و رکورد گلزنی خوبی هم  مقابل چلسی داشت که به وضوح در ذهن مالک این تیم ماندگار شد. 50 میلیون پوند پول بزرگی در آن دوره بود و مدیران لیورپول باور نمی‌کردند ۵۰ میلیون پوند دریافت کرده‌اند.

فابینیو

در طول چند سال، فابینیو یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی جهان به حساب می‌آمد. بطوری که در ۴ سال اول حضورش در لیورپول، یورگن کلوپ به هیچ هافبک دفاعی دیگری نگاه نمی‌کرد و هافبک برزیلی همه نیازهای او را برآورده می‌کرد.

با این حال، زمانی که فصل ۲۰۲۲/۲۳ به پایان رسید، ملی‌پوش برزیلی به طرز غیرقابل پیش‌بینی از لحاظ بدنی افت کرده و نشانه‌های خداحافظی از سطح اول فوتبال نمایان شده بود.

این افت مصادف شده بود با ریخت و پاش تیم‌های عربستانی. وقتی الاتحاد با پیشنهادی عالی ۴۰ میلیون پوندی وارد مذاکره برای جذب او شد مدیران لیورپول لحظه ای درنگ نکردند و هافبک پا به سن گذاشته خود را با قیمت مناسبی فروختند.

سادیو مانه

جدایی مانه در آن زمان برای هواداران لیورپول سخت بود چرا که او با صلاح و فیرمینو مثلث خطرناک خط حمله کلوپ را تشکیل می‌دادند اما با نگاهی به دوران حرفه‌ای او پس از لیورپول، قرمزها احتمالاً تصمیم درستی برای فروشش گرفتند.

 مهاجم سنگالی تلاش کرد تا بازی خود را با بوندس‌لیگا تطبیق دهد اما یک فصل بیشتر در مونیخ دوام نیاورد و پس از آن راهی النصر عربستان شد تا هم‌تیمی کریستیانو رونالدو شود.

رایان بروستر

فارغ التحصیل آکادمی لیورپول در سال ۲۰۲۰ با درخشش خود مورد توجه قرار گرفته بود؛ بخصوص پس از یک دوره قرضی پربار در سوانسی سیتی. هواداران در آن زمان مشتاق بودند بروستر را در تیم بزرگسالان ببینند اما هنگامی که شفیلد یونایتد با پیشنهاد ۲۴ میلیون پوندی وارد شد، او به زودی چمدان‌های خود را جمع کرد و راهی این تیم شد.

با توجه به اینکه این بازیکن ۲۴ ساله از زمان ترک لیورپول در سال ۲۰۲۰ تنها 4 گل در لیگ به ثمر رسانده، باشگاه قطعاً تصمیم درستی برای فروش او در  آن زمان گرفته بود.

جوردن هندرسون

تابستان گذشته لیورپول با ۱۲ میلیون پوند توانست کاپیتان ۳۴ ساله‌اش را بفروشد. هندرسون اما ۶ ماه بیشتر در الاتفاق عربستان دوام نیاورد و در نقل و انتقالات زمستانی راهی آژاکس شد تا فقط لیورپول از این انتقال سود برده باشد.

مایکل اوون 

 اوون در دوران حضورش در لیورپول غیر قابل مهار بازی می‌کرد و مهاجم گلزنی به حساب می‌آمد اما در دوران پس از لیورپول هرگز نتوانست به همان کیفیات و آمار برسد. در طول ۸ سال حضور اوون در لیورپول، او ۱۵۸ گل به ثمر رساند؛ در حالی که در 9 سال بعد دوران حرفه‌ای خود، تنها ۴۸ گل زد.

اگر منصف باشیم، دوران او در رئال مادرید به اندازه برخی بازیکنان فاجعه‌آمیز نبود اما مصدومیت‌های مختلف، اوون را در سال‌های آخر با مشکل مواجه کرد. با نگاهی به دوران حرفه‌ای مایکل، لیورپول قطعاً در زمان مناسب این ستاره را فروخت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری