football360 logo

پیروزی شیرین منچسترسیتی با گلزنی برج نروژی؛ تعقیب و گریز ادامه دارد

09 اردیبهشت 1403 ساعت 20:59105 نظر
منچسترسیتی در روز گلزنی هالند در خانه ناتینگام به پیروزی رسید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دیدار منچسترسیتی و ناتینگام فارست در چارچوب هفته سی‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برتری ۲ بر صفر سیتیزن‌ها به پایان رسید. تیم گواردیولا با وجود ارائه عملکردی نه چندان قانع‌کننده در خانه تیم انتهای جدولی به پیروزی رسید تا صدر جدول بدون تغییر باقی بماند. هالند به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گرفت و دی‌بروینه با ۲ پاس گل به درخشش خود ادامه داد.


در حالی که دفاع منسجم ناتینگام در نیمه اول پای مهاجمان منچسترسیتی را بسته بود، یوشکو گواردیول با یک ضربه سر تیمش را پیش انداخت. موقعیت‌های فارست یکی‌یکی از دست رفت تا اینکه ارلینگ هالند با به ثمر رساندن گل دوم در دقیقه ۷۱ کار را تمام کند. 


منچسترسیتی با این نتیجه ۷۹ امتیازی شد و با یک‌ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به آرسنال در رده دوم جدول باقی ماند. سیتیزن‌ها همچنان سرنوشت قهرمانی لیگ برتر را در اختیار دارند و کسب چهارمین جام متوالی به پیروزی در ۴ مسابقه باقی‌مانده بستگی دارد. تیم گواردیولا در هفته‌های پایانی فصل به ترتیب با ولورهمپتون، فولام، تاتنهام و وستهام روبه‌رو می‌شود. ناتینگام فارست با این شکست ۲۶ امتیازی ماند و در فاصله یک امتیازی منطقه سقوط، همچنان خطر لوتون‌تاون و برنلی را احساس می‌کند. 


آرسنال با غلبه دشوار بر تاتنهام در مسابقه زودهنگام امروز حداکثر فشار را بر سیتیزن‌ها تحمیل کرد و شاگردان گواردیولا در راه قهرمانی لیگ مجالی برای لغزش نداشتند. ناتینگام فارست فصل گذشته در همین ورزشگاه با گل دیرهنگام کریس وود تیم برنده سه‌گانه را متوقف کرده بود و سرمربی کاتالان این بار تیمش را با احتیاط و تدبیر فراوان به زمین فرستاد. بازی با رویکرد تدافعی میزبان و حملات نه‌ چندان پرخطر منچسترسیتی شکل جدی گرفت. توپ‌گیری رودری از گیبز وایت زمینه‌ساز شلیک زمینی دی‌بروینه نام گرفت. این ضربه تنها شوت در چارچوب منچسترسیتی در ۳۰ دقیقه نخست بازی بود که با واکنش مناسب متز سلس به جایی نرسید. سنگربان بلژیکی اما تنها تا دقیقه ۳۲ کلین‌شیت خود را پابرجا نگه داشت. درست در لحظاتی که احساس می‌کردیم غیبت فیل فودن به دلیل بیماری ممکن است برای مدافع عنوان قهرمانی گران تمام شود، یوشکو گواردیول گل اول را به ثمر رساند. ارسال عالی کوین دی‌بروینه از نقطه کرنر با نفوذ و ضربه سر مدافع وسط تیم ملی کرواسی روی تیر اول همراه شد تا منچسترسیتی پیش بیفتد.


حرکات حساب‌شده ناتینگام فارست روی ارسال‌ها در دقایق پایانی نیمه اول ۲ موقعیت عالی ایجاد کرد اما کریس وود در آستانه دروازه سایه توپ را زد و موریو در شرایط پشت به دروازه خالی نتوانست ادرسون را به دلیل خروج اشتباه تنبیه کند. ناتینگام بهترین موقعیت‌ها را ایجاد کرد اما منچسترسیتی برنده به رختکن رفت.


ناتینگام نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و شاگردان گواردیولا تا دقیقه ۶۳ قادر به شلیک حتی یک شوت به سمت دروازه حریف نشدند. با این حال بازگشت ارلینگ هالند به زمین مسابقه با حضور او روی برگه گلزنان همزمان شد. برج نروژی که با درخشش پالمر جایگاه خود در صدر جدول گلزنان را در خطر می‌دید در دقیقه ۶۲ به زمین آمد و تنها ۹ دقیقه بعد گل دوم تیمش را به ثمر رساند. پاس عالی دی‌بروینه زمینه‌ساز گل شد و هالند با شلیک به گوشه پایین دروازه برتری تیمش را دوبرابر کرد.


دی‌بروینه به رکورد ۱۴ پاس گل در تمام مسابقات تیمش در سال تقویمی ۲۰۲۴ رسید؛ حداقل ۷ مورد بیشتر از هر بازیکن دیگر در لیگ انگلیس در این مدت. منچسترسیتی در این فصل هرگز با وجود به ثمر رساندن گل نخست بازنده از زمین بیرون نیامده بود و این بار هم این رکورد دستخوش تغییر نشد. ادامه حملات ۲ تیم بی‌نتیجه ماند و بازی با برتری ۲ بر صفر منچسترسیتی خاتمه یافت. روند شکست‌ناپذیری تیم گواردیولا در تمام رقابت‌ها به ۵ ماه کامل رسیده و آنها شنبه آینده در ورزشگاه اتحاد از ولورهمپتون میزبانی می‌کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری