football360 logo

دوازدهمین قهرمانی لیگی پاری‌سن‌ژرمن، این بار پای تلویزیون؛ هگزاگل!

09 اردیبهشت 1403 ساعت 23:0621 نظر
پاری‌سن‌ژرمن در فاصله 3 هفته به پایان مسابقات، رسماً عنوان قهرمانی را به نام خود زد.
به گزارش فوتبال 360، پاری‌سن‌ژرمن شنبه شب مقابل لوآور، موفق شد یک امتیاز را در خانه نگه دارد و در صدر جدول لیگ یک فوتبال فرانسه، 70 امتیازی شود تا قهرمانی بالقوه‌اش در لیگ یک برای سومین فصل متوالی را باتوجه به نتیجه امشب دیدار موناکو مقابل لیون، جشن بگیرد.
این اتفاق هم رخ داد و موناکو در خانه لیون در واپسین دقایق تساوی را از دست داد تا با قبول شکست ۳ بر ۲  در رتبه دوم امتیازاتش به بیش از 58 افزایش نیابد و در نهایت، قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن به لطف اختلاف 12 امتیازی رسمی شود. پاریس که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر است و باید به مصاف دورتموند برود، پس از فتح لیگ یک فوتبال فرانسه بخت اصلی قهرمانی در جام حذفی فوتبال این کشور محسوب می‌شود و روز 25 می باید در فینال به مصاف لیون برود.
هت‌تریک قهرمانی برای دومین بار
حداقل 6 و حداکثر 7 دیدار تا پایان فصل برای پاریس باقی مانده و این تیم تحت هدایت لوئیس انریکه، شانس فتح سه‌گانه خواهد داشت تا کیلیان امباپه را در اوج افتخار به مقصد رئال مادرید بدرقه کند. این قهرمانی در لیگ یک، دوازدهمین قهرمانی تاریخ پاریس در لیک یک فرانسه بود و باشگاه پایتخت درحالی که 9 نایب قهرمانی در کارنامه دارد، بالاتر از مارسی و سنت‌اتین هرکدام با 10 قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال فرانسه در مسابقات داخلی لقب گرفته است.
پاریس موفق شده در 12 فصل اخیر رقابت‌ها، 10 بار عنوان قهرمانی را به نام خود بزند. ۵ قهرمانی از  6 قهرمانی اخیر تیم پیش از فرا رسیدن ماه می قطعی شده. اهالی پاریس در 12 دوره اخیر، تنها سال‌های 2017 و 2021 قهرمانی را از دست داده‌اند. یک بار موناکو جام را بالای سر برد و بار دیگر لیل موفق شد بر تاج و تخت فوتبال فرانسه به مدت یک سال تکیه بزند.
یکه‌تازی در غیبت «استفانوا»
پیش از این، پاریس در فاصله سال‌های 2013 تا 2016  سابقه قهرمانی‌های متوالی در رقابت‌ها را داشته و هت‌تریکش تبدیل به پوکر قهرمانی شد و امیدوار است فصل آینده  این دستاورد را تکرار کند. پاریس در فاصله کمتر از 40 سال تبدیل به پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال فرانسه در رقابت‌های داخلی شده و نخستین قهرمانی این تیم به سال 1986 بازمی‌گردد؛ وقتی سن‌اتین 10 قهرمانی در ویترین افتخاراتش داشت و نانت و موناکو به ترتیب با 6 و 4 قهرمانی در تعقیب سبزها بودند اما اکنون سنت‌اتین برای بازگشت از لیگ 2 فوتبال فرانسه تلاش می‌کند و امیدوار است سال آینده در بالاترین سطح فوتبال کشور حاضر باشد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری