football360 logo

داستان یک سقوط؛ شمشیرهای از برق افتاده

10 اردیبهشت 1403 ساعت 11:123 نظر
یکی از قدیمی‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال جهان باز هم موفق به ماندن در لیگ برتر نشد.

به گزارش فوتبال 360، در ورزشگاه‌های زیبا و متفاوت فوتبال در انگلیس در همه سطوح تیم‌هایی حضور دارند که با پسوند «یونایتد»، یکی از پرکاربردترین شعارهای خود را به تکرار این پسوند اختصاص می‌دهند و فریاد « یونایتد، یونایتد» صدایی آشنا با فوتبال باشگاهی در انگلیس است. با این حال اولین یونایتد تاریخ فوتبال انگلیس و جهان در برامال لین پا به عرصه مستطیل سبز گذاشت. شفیلدیونایتد این روزها با غم سقوط دوباره به  دست و پنجه نرم می‌کند و برای صعود دوباره به لیگ برتر انگلیس برنامه می‌چیند. این باشگاه قدیمی‌ در سال 1857 تاسیس شد. البته لوگوی شفیلد سال 1889 را نشان می‌دهد اما تاریخ دقیق ظهور شفیلدیونایتد به زمانی باز می‌گردد که آنها یک تیم کریکت بودند و به فوتبال تغییر کاربری دادند. لیگ برتر انگلیس شاهد سقوط دوباره مجموعه‌ای از عبارات با پیشوند قدیمی‌ترین است. شمشیرها برق سابق را ندارند و یک بار دیگر سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس را ترک می‌کنند تا در فصل آینده شاید باز هم شاهد برگزاری داربی خونین آنها مقابل شفیلدونزدی باشیم.

خاطرات برامال لین

ورزشگاه قدیمی سطح اول فوتبال دنیا همیشه هم مثل شنبه آینده در بازی مقابل ناتینگام فارست غمگین نبوده است. آنها اولین گل تاریخ لیگ برتر را به ثمر رسانده‌اند و این ورزشگاه تنها خانه‌ای به شمار می‌رود که قهرمانی در هر 4 سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس را تجربه کرده. تیمی لیگ برتر را ترک می‌کند که یک قهرمانی بسیار قدیمی و سیاه و سفید در لیگ و 4 قهرمانی جام حذفی را در کارنامه دارد. شفیلدیونایتد بارها خانه‌اش برامال لین را با خاطرات جذابی مواجه کرده که هویتی ویژه و به یاد ماندنی از این ورزشگاه می‌سازد. برد 6 گله در مقابل تاتنهام، پیروزی 8 گله در برابر منچسترسیتی، 6 تایی کردن وستهام، پیروزی 7 بر یک پیش روی لسترسیتی و نتایج بسیاری از این دست در مواجهه با نام‌های آشنای تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس خاطرات برامال لین هستند و با همان خاطرات، این سال‌های انزوا از میدان قدرت و جاه‌طلبی را سپری می‌کند. از ورزشگاهی با گنجایش بالغ بر 32 هزار نفر حرف می‌زنیم که فرقی نمی‌کند تیمش را در قعر جدول ببیند یا مدعی صعود به لیگ برتر چون همیشه مملو از جمعیت است. خاطرات برامال لین و این قدمت کم‌نظیر ثابت می‌کند خورشید در خانه شمشیرهای از برق افتاده لیگ انگلیس باز هم خواهد درخشید و روزی هم خواهد رسید نور خورشید انعکاسش را در تیغ‌های صیقل داده شده ببیند و خانه شفیلد شادی ویژه‌ای برای موفقیت در میادین بزرگ را تجربه کند. آنها به جای هر چیزی که کم دارند، قدمت، سابقه، هوادار قدیمی و متعصب و هویت دارند و این داشته‌ها می‌تواند باز هم خاطرات خوب را به برامال لین بیاورد.

تراژدی سقوط

آنها سال 2006 هم به لیگ برتر صعود کردند و در همان فصل اول به لیگ قهرمانی برگشتند. در سال 2021  شفیلد بعد از 2 فصل حضور در سطح اول یک بار دیگر راهی سطح پایین‌تر شد. این یک اتفاق جدید برای این باشگاه نیست اما باز هم تلخ خواهد بود. تیم پل هکینگ‌باتوم پس از بیشتر از 700 روز با هدایت این سرمربی در هفته‌های ابتدایی این فصل او را برکنار کرد تا مامور ویژه رساندن شفیلد به لیگ برتر از اردوی این تیم کنار برود. کریس ویلدر هم نتوانست تیم در ورطه سقوط شفیلدیونایتد را نجات بدهد. یکی از ضعیف‌ترین نتایج برای تیم‌های سقوط کرده رقم خورد و شفیلد با 13 شکست در 19 بازی آخر لیگ و فقط کسب یک برد در این مدت سرازیری سقوط را با سرعت زیادی طی کرد و به سطح پایین‌تر بازگشت. آنها با وجود بالا رفتن هزینه‌های فصل نقل و انتقالات در ابتدای فصل و خرید چند بازیکن به منظور تقویت ترکیب، خوب تجهیز نشده بودند و سطحی پایین‌تر از لیگ برتر را به نمایش می‌گذاشتند. تراژدی سقوط باز هم برای شفیلد تکرار شد تا امیدها و آرزوها برای هواداران قدیمی این تیم باز هم به آینده موکول شود. تا بازگشت دوباره اما هنوز هم راه هیجان برای شمشیرها باز است. آنها لیگ حرفه‌ای و سطح بالای لیگ قهرمانی را پیش رو دارند و در صورت سقوط نکردن شفیلدونزدی به سطح پایین‌تر می‌توانند فصل آینده از هیجان قدیمی‌ترین داربی فوتبال دنیا لبریز شوند؛ رقابتی که از نظر حساسیت و حرارت میان هواداران 2 تیم کمتر از داربی‌های لیگ برتری نیست و 2 تیم آن حاضرند عناوینی را از دست بدهند اما در داربی شفیلد بازنده نباشند. بنابراین هنوز هم برای آنها مسیرهایی به منظور درخشیدن و ذخیره کردن شادی وجود دارد و شفیلدیونایتد داستانش را مثل همیشه تاریخ طولانی‌اش ادامه خواهد داد. سابقه این باشگاه گواهی می‌دهد روزی خواهد رسید تا دوباره فریاد «یونایتد، یونایتد» از سکوهای ورزشگاه قدیمی‌ترین «یونایتد» فوتبال جهان با شادی برخاسته از یک موفقیت بزرگ برخیزد و برامال لین به تیمش افتخار کند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری