football360 logo

بحران پشت بحران؛ محرومیت فوتبال اسپانیا در صورت ادامه دخالت دولت

11 اردیبهشت 1403 ساعت 01:149 نظر
ممکن است اسپانیا با محرومیت روبه‌رو شود.

به گزارش فوتبال 360، جنگ قدرت بین یوفا، فیفا و دولت اسپانیا برای کنترل فدراسیون فوتبال اسپانیا (FEF) با نگرانی از مداخله سیاسی که آینده فوتبال اسپانیا را تهدید می‌کند، تشدید شده و فیفا تهدید کرده است در صورت ادامه دخالت دولت، فوتبال اسپانیا با محرومیت رو به رو می‌شود.

رئیس جدید فدراسیون

سازمان نظارت و نمایندگی که توسط شورای عالی ورزش (CSD) تحت ریاست پدرو روچا ایجاد شده، شک و ظن فیفا و یوفا را در بر داشته است. هر ۲ سازمان بیم دارند کمیسیون ممکن است یک تاکتیک دولتی برای مداخله در RFEF (فدراسیون فوتبال) در میان اتهامات فساد تحت رهبری لوئیس روبیالس باشد.

دبیر کل فیفا ماتیاس گرافستروم و دبیر کل یوفا و تئودور تئودوریدیس هشداری جدی به خوسه مانوئل رودریگس اوریبس، صادر کردند و به عواقب احتمالی آن اشاره کردند که اگر دولت اهداف خود را روشن نکند، پیامدهای آن می‌تواند شامل محرومیت اسپانیا از شرکت در جام ملت‌های اروپا، تورنمنت‌های قاره‌ای و حتی محرومیت از میزبانی جام جهانی 2030 باشد. همچنین عنوان شده در این صورت، باشگاه‌های اسپانیا هم از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم می‌شوند. 

اطمینان وزیر

رودریگس اوریبس، رئیس وزارت ورزش، اطمینان داده کمیسیون در چارچوب قانون عمل و بر نیاز به حفاظت از اعتبار فوتبال اسپانیا در میان جنجال‌های جاری پیرامون تحقیقات پدرو روچا تأکید می‌کند. CSD قرار است در نشست آتی درباره تحریم‌های احتمالی علیه رئیس RFEF بحث کند و این موضوع می‌تواند به تنش بیفزاید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری