football360 logo

آنسو در برهوت؛ استعدادی که ذره ذره آب می‌شود

11 اردیبهشت 1403 ساعت 01:0221 نظر
آنسو فاتی که در گذشته‌ای نزدیک ستاره آینده دار بارسا بود، روزهای تاریکی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش فوتبال 360، دنیای فوتبال مدت‌ها به دنبال مارادونا و پله جدید می‌گشت و حالا در عصر کنونی همه به دنبال مسی و کریس رونالدو جدید می‌گردند. آنسو فاتی 21 ساله و پرورش یافته لاماسیا، وقتی شروع به درخشیدن در پیراهن بارسلونا کرد، بخش مهمی از هواداران آبی و اناری به داشتن یک ستاره جدید و  مسی جدید امیدوار شدند؛ امیدی که زیاد طول نکشید و حالا همه چیز برای آنسو کاملا متفاوت پیش می‌رود.

ناپدید شدن در برایتون

آنسو فاتی  به دلیل مصدومیت‌های متعدد از دوران آمادگی خود فاصله‌ای قابل توجه گرفته بود و برای بازگشت به شرایط ایده‌آل و البته دور شدن از رسانه‌های پر سر و صدای اسپانیایی، سپتامبر 2023 به طور قرضی به برایتون انگلیس پیوست. به نظر می‌رسید وضعیت آنسو در تیم تحت هدایت روبرتو دزربی رو به بهبود برود اما طبق نظر سرمربی جوان و ایتالیایی برایتون، آنسو نتوانست انتظارات را برآورده کند. دزربی در مورد وضعیت آنسو به خبرنگاران گفت: «آنسو باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد چون کاری که اکنون انجام می‌دهد کافی نیست. انتظارات از او بسیار بالاست. بازیکنان بزرگ باید توانایی برآورده کردن انتظارات سایرین را داشته باشند.» آنسو در مجموع دوره حضور خود در برایتون از سپتامبر 2023 تا به امروز در تمامی رقابت‌ها در 25 بازی و به مدت تنها هزار و ۲۳  دقیقه حضور داشته. او طی 6 بازی اخیر برایتون وضعیتی به مراتب بدتر از گذشته را تجربه کرده و تنها 27 دقیقه به میدان رفته است. دزربی در شکست برابر لیورپول و چلسی و ۲ تساوی برابر برنلی و برنتفورد حتی یک دقیقه هم از فاتی استفاده نکرد. فاتی در طول فصل جاری فقط ۷ بازی از ابتدا در ترکیب برایتون حضور داشته است. این آمار ضعیف ارتباط مهمی با مصدومیت‌های پیاپی آنسو هم دارد.  او ماه نوامبر 2023 از ناحیه عضله پشت ساق مصدوم شد و همین مصدومیت باعث از دست رفتن ۱۴ بازی برای این ستاره اسپانیایی شد. پیش از این فاتی که با 16 سال و 298 روز سن به دومین بازیکن جوان تاریخ بارسا تبدیل شده بود، طی ۴ فصل حضور فعال در بارسا 112 بار با پیراهن این تیم به میدان رفت و 29 گل به ثمر رساند

آینده مبهم در انگلیس

دزربی در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد فاتی گفت: «انتظارات مختلف و زیادی از فاتی وجود دارد. نظر من در مورد او تغییر نکرده. در سن و سال خود یکی از بهترین استعدادهای دنیای فوتبال است اما باید عملکرد، شرایط فیزیکی و ذهنی‌اش را بهبود ببخشد. اگر شما می‌خواهید در انگلیس بازی کنید  باید از نظر ذهنی و جسمی قوی باشید. آنسو هرگاه ثابت کند به این آمادگی رسیده، برای ما بازی خواهد کرد.» رسانه مارکا با پرداختن به شرایط فاتی مدعی شده جمع بندی مسئولان برایتون، عدم تمدید قرارداد قرضی فاتی است و به احتمال فراوان بارسا باید تصمیم تازه‌ای در مورد این استعداد به حاشیه رفته خود بگیرد. باید منتظر ماند و دید آیا ژاوی می‌تواند این محصول لاماسیا را به دوران خوب خود بازگرداند یا فاتی در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل از سطح اول فوتبال اسپانیا محو می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری