football360 logo

بازگشت بلوگرانا با هت‌تریک لواندوفسکی؛ تنبیه خفاش‌ها در شب پرحادثه بارسلون

11 اردیبهشت 1403 ساعت 00:5515 نظر
بارسا با ۳ گل از لواندوفسکی، شکست مقابل والنسیا را به پیروزی تبدیل کرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بارسلونا در آخرین مسابقه از هفته سی‌وسوم رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لالیگای اسپانیا با نتیجه ۴ بر ۲ بر والنسیا غلبه کرد. اخراج ممرداشویلی زمینه‌ساز بازگشت بارسا شد تا هت‌تریک لواندوفسکی شب شیرین و پرحادثه استادیوم المپیک را تکمیل کند.


فرمین لوپس بارسا را پیش انداخت اما ۲ اشتباه مرگبار متوالی از ترشتگن و آرائوخو برتری را به حریف هدیه داد؛ پیش از آنکه اخراج ممرداشویلی، سنگربان والنسیا، حال‌وهوای مسابقه را تغییر دهد. لواندوفسکی در ابتدای نیمه دوم کار را به برابری کشاند و  با ۲ گل دیرهنگام ضمن تثبیت برتری شیرین تیمش، در جدول گلزنان ۱۶ گله شد؛ فقط یک گل کمتر از بلینگام و ۳ گل کمتر از آرتم دووبیک، برترین گلزن فصل لالیگا.


بارسلونا با این نتیجه به امتیاز ۷۳ امتیازی رسید و با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به ژیرونا (۷۱) در رده دوم جدول جای گرفت. رقابت رودرروی ۲ تیم در هفته آینده در تعیین نایب‌قهرمان لیگ و آخرین تیم صعودکننده به سوپرجام ۲۰۲۵ فوتبال اسپانیا تعیین‌کننده خواهد بود.


ژاوی ارناندس امیدوار بود  استراحت ۸ روزه به بازیکنان تیمش فرصت خروج از سایه سیاه ۲ شکست تلخ متوالی مقابل پاری‌سن ژرمن و رئال مادرید را داده باشد. بازی با حملات بارسا شکل جدی گرفت و شاگردان ژاوی در دقیقه ۲۲ به گل نخست رسیدند. حرکات کانسلو در سمت چپ با سپردن توپ به رافینیا همراه شد و ارسال بلند او به داخل محوطه جریمه، ضربه سر دقیق و دیدنی فرمین لوپس را در پی داشت.


برتری بلوگرانا دوامی نداشت و اشتباه عجیب ترشتگن باعث شد کار به تساوی برسد. حمله از پاس بلند تیری کوریا به وجود آمد. هوگو دورو با استفاده از جای‌گیری کانده از آفساید گریخت اما ترشتگن زودتر از او به پاس در عمق رسید.


دروازه‌بان آلمانی قصد داشت توپ را از بالای سر دورو عبور دهد که توپ در اختیار او قرار گرفت تا به سادگی دروازه خالی را باز کند. این سیزدهمین گل فصل بهترین گلزن والنسیا بود.


تنها ۹ دقیقه بعد شلختگی دفاعی بارسا زمینه‌ساز گل دوم نام گرفت. پیتر گونسالس از سمت راست به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد. آرائوخو که جا مانده بود با خطا و تکل روی پای بازیکن اهل دومینیکن، یک پنالتی داد. پپلو پشت توپ ایستاد و با شلیک به وسط دروازه ترشتگن را ناکام گذاشت.


آرائوخو برای جبران اشتباهش انگیزه زیادی داشت اما ضربه سر او به تیر دروازه حریف برخورد کرد. نیمه اول مسابقه آبستن یک حادثه دیگر هم بود. پاس به عقب پرخطر گاسیوروسکی دروازه‌بان والنسیا را به دردسر انداخت. توپ از پای ممرداشویلی فاصله گرفت و به یامال رسید. حرکت بازیکن نوجوان بارسا با خطای هند سنگربان گرجستانی در بیرون از محوطه همراه شد. داور از این صحنه گذشت اما بازبینی ویدئویی تصاویر در اتاق VAR به اخراج ممرداشویلی انجامید.


والنسیای ۱۰ نفره مجالی برای تکرار عملکرد توأم با جنگندگی نیمه اول نداشت و به دفاع صددرصدی روی آورد. در ۴۵ دقیقه دوم و با هنرنمایی روبرت لواندوفسکی، همه‌چیز تغییر کرد. تنها ۵ دقیقه پس از شروع نیمه دوم ارسال گندوغان از نقطه کرنر با ضربه سر زیبای مهاجم لهستانی روی تیر نزدیک همراه شد. توپ به دورترین نقطه دروازه خائومه دومنک رفت تا حساب کار ۲ بر ۲ شود. 


ادامه حملات بارسا تا دقیقه ۸۲ بی‌حاصل ماند تا اینکه باز هم لواندوفسکی گره‌گشا نشان داد. ارسال خطرناک کرنر محوطه جریمه میهمان را به هم ریخت. توپ سرگردان در نهایت به لواندوفسکی رسید که با ضربه سر دروازه بدون محافظ حریف را باز کند. 


مهاجم سابق بایرن مونیخ  قبل از مسابقه با اطمینان از ادامه دوران حضورش در بارسا سخن گفته بود و  در دقیقه ۹۳ با یک ضربه آزاد دیدنی از پشت محوطه جریمه، توپ را از بالای سر دیوار دفاعی به پشت سر سنگربان والنسیا فرستاد تا برتری تیمش تکمیل شود.


این پنجمین پیروزی بارسلونا در ۶ مسابقه اخیر لیگ بود و آبی‌اناری‌ها شنبه آینده در زمین ژیرونا به میدان می‌روند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری