football360 logo

تیم منتخب هفته اول؛ تازه‌واردها با گل آمدند

01 آبان 1400 ساعت 12:49
تیم منتخب هفته اول با بازیکنان چهار تیم تشکیل شد؛ بازیکنان گل‌گهر، سپاهان، پرسپولیس و استقلال که لیگ را با برد شروع کردند و به تیم منتخب راه یافتند.

به گزارش فوتبال 360، در هفته اول گل‌گهر شروعی فراتر از حد انتظار داشت و بهترین برد تاریخش را با زدن چهار گل به تراکتور جشن گرفت. اتفاقی که باعث شد گل‌گهر با 4 بازیکن، بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته داشته باشد. پرسپولیس 3، استقلال و سپاهان هم 2 نماینده در تیم منتخب داشتند. عملکرد بهترین بازیکنان هفته را طبق آمار «متریکا» می‌خوانید.

کلین‌شیت با حداقل زحمت

در این هفته نیمی از دروازه‌بان‌های لیگ گلی نخوردند. در بین این هشت دروازه‌بان که کلین‌شیت کردند، البته هیچ‌کدام بیشتر از سه شوت به چارچوب‌شان نرسید. حسین حسینی هم با کلین‌شیت، دو خروج موفق و دقت پاس 73 درصد عملکردی بهتر از بقیه داشت.

درخشان مثل سیدجلال: فعال‌ترین بازیکن زمین در 39 سالگی!

فعال‌ترین بازیکن بازی فولاد و پرسپولیس چه کسی بود؟ سیدجلالِ 39 ساله. حسینی با 81 لمس توپ، بیشتر از بقیه بازیکن‌ها توپ را لمس کرد. حسینی بعد از کولیبالی بالاترین دقت پاس مسابقه را داشت و جزو چهار بازیکن برتر زمین در عملکردهای دفاعی هم بود. این آماری است که با برد سه بر یک خارج از خانه پرسپولیس مقابل فولاد ثبت شد.

در پست دفاع چپ، دو ستاره دیگر هم عملکردی کم‌نظیر داشتند. امید نورافکن اولین گل این فصل سپاهان را با فراری به موقع، به ثمر رساند. وحید امیری گل نزد، اما یک گل ساخت. امیری در 9 نبرد شرکت کرد که به جز یکی، در مابقی برنده بود. او جزو فعال‌ترین بازیکنان پرسپولیس در عملکردهای دفاعی هم بود تا بالاتر از نورافکن، به تیم منتخب برسد.

جورجی گولسیانی ستاره‌ای است که توسط امیر قلعه‌نویی وارد فوتبال ایران شد. گولسیانی با جواد نکونام به قائمشهر و نساجی رفت و حالا سومین فصل حضورش در سپاهان را تجربه می‌کند. گولسیانی در هفته اول، بیشترین لمس توپ (77) و عملکرد دفاعی (11) مسابقه را داشت. او فقط یک پاس اشتباه داد و نمره 7.50 را از متریکا دریافت کرد.

سه مرتبه تهدید دروازه حریف با شوت، دو خلق موقعیت و ارسال یک پاس‌گل. این عملکرد مهدی تیکدری‌نژاد خرید این فصل امیر قلعه‌نویی است که برای او در دفاع راست بازی کرد. تیکدری‌نژاد ابتدای فصل از تراکتور راهی گل‌گهر شده است.

خرید استقلال، بیشتر از ده تیم شوت در چارچوب زد!

گل‌گهر در بازی با تراکتور با آرایش 1-3-2-4 بازی کرد که سه بازیکن از چهار مهره تهاجمی این تیم، در تیم منتخب قرار گرفتند.

رضا اسدی در آماری کم نظیر، 6 مرتبه در یک بازی با پاس کلیدی موقعیت ساخت. اسدی یک گل هم زد و موفق‌ترین بازیکن بازی پرسپولیس و فولاد در نبردهای تن به تن بود. خرید پر سر و صدایی که برای پر کردن جای خالی احمد نوراللهی وظیفه سنگینی به عهده دارد. آیا این شروع درخشان ادامه دارد؟ در هفته‌های بعد مشخص می‌شود.

خرید این فصل استقلال در هفته اول به تنهایی از 10 تیم، تعداد شوت در چارچوب بیشتری زد. جعفر سلمانی جزو معدود بازیکنان هفته بود که تعداد نبردهای موفقش دو رقمی شد. سلمانی با زدن گل به هوادار، اولین سه امتیاز فصل را هم به فرهاد مجیدی هدیه داد. عملکرد ویژه‌ای که باعث شد، مهدی ترابی با یک پاس‌گل به تیم منتخب نرسد. 

سروش رفیعی هم یکی از تماشایی‌ترین گل‌های فصل را در همان هفته نخست با یک قیچی برگردان به ثمر رساند. رفیعی 3 مرتبه با شوت در چارچوب دروازه حریف را تهدید کرد، سه خطا گرفت و سه مرتبه موقعیت ساخت. رفیعی بهترین بازیکن سپاهان در اولین بازی فصل بود تا این تیم مس رفسنجان را به راحتی شکست دهد. 

اولین دبل این فصل به نام سعید صادقی ثبت شد. هافبک گل‌گهر شش مرتبه دروازه اخباری را با شوت تهدید کرد که 4 تا از آن‌ها در چارچوب بود. درخشش ویژه صادقی در کنار سه بازیکن دیگر باعث برد چهار بر یک گل‌گهر مقابل تراکتور شد.

مهاجم سابق استقلال با قلعه‌نویی به اوج برمی‌گردد؟

زوج خط حمله اولین تیم منتخب فصل را دو بازیکن امیر قلعه‌نویی تشکیل می‌دهند. مرتضی تبریزی یک گل زد و سه موقعیت برای سایر هم‌تیمی‌هایش ساخت. مهاجم سابق استقلال و ذوب‌آهن بالاخره فصل را با گل استارت زد.

یونس شاکری هم با از خودگذشتگی فراوان، حتی یک دروازه خالی را هم تبدیل به پاس‌گل کرد. شاکری در این مسابقه، 36 لمس توپ داشت که حاصل آن 4 پاس‌کلیدی بود؛ یعنی به طور میانگین از هر 9 مرتبه‌ای که توپ را لمس کرد، یک موقعیت گل ساخت. شاکری با نمره 8.73 بهترین بازیکن هفته هم بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری