football360 logo

تیم منتخب هفته سوم؛ تعویضی‌ها سرنوشت را رقم زدند

12 آبان 1400 ساعت 10:432 نظر
فجرسپاسی با اولین برد فصل، بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته دارد.

به گزارش فوتبال 360، هفت تیم، در تیم منتخب این هفته نماینده دارند. بیشترین نماینده را فجری دارد که نفت مسجدسلیمان را در خانه‌اش شکست داد. بعد از آن هم استقلال و حریفِ پرسپولیس با دو نماینده؛ بیشترین بازیکن را در تیم منتخب هفته سوم دارند. عملکرد بهترین بازیکنان هفته را طبق آمار «متریکا» می‌خوانید.

برای کسب اولین سه امتیاز فصل، این درخشش لازم بود

بعد از دو شکست متوالی، اولین برد فجر در آبادان رقم خورد. این تیم با درخشش دروازه‌بان و مدافعانش توانست سومین شکست متوالی این فصل شاگردان منصوریان را رقم بزند. ایمان صادقی که با فجر به لیگ برتر برگشت، در این بازی هر شش شوت در چارچوب آبادانی‌ها را مهار کرد. او دو خروج موفق هم داشت. صادقی با این عملکرد، بالاتر از علیرضا حقیقی درون دروازه تیم منتخب هفته قرار گرفت.

تعویض طلایی از روی سکو!

ساکت الهامی که در جریان بازی این هفته مقابل گل‌گهر از روی نیمکت اخراج شد، در دقیقه 62 تعویضی کرد که سرنوشت مسابقه را تعیین کرد. حسن نجفی مدافع کناری نساجی، یک دقیقه بعد از ورودش به زمین در موقعیت عالی گلزنی قرار گرفت. اما شوت او که از درون شش قدم زده شد، دقت کافی نداشت و به بیرون رفت. کمتر از 120 ثانیه بعد، نجفی در میان مدافعان گل‌گهر ضربه سری تماشایی زد و سه امتیاز خانگی تیم قلعه‌نویی را به یک امتیاز تغییر داد.

دانیال اسماعیلی‌فر دومین نمره برتر هفته را کسب کرد. دفاع راست سپاهان با بازی‌خوانی بالا، سه قطع پاس داشت. او به همین اندازه هم خطر را از دروازه تیمش دور کرد. اسماعیلی‌فر در کمک به خط حمله هم موثر بود. او تک گل سه امتیازی بازی را زد و یک مرتبه هم با پاس کلیدی موقعیت ساخته بود.

عرفان معصومی بازیکن فصل قبل پدیده، در ابتدای فصل برای گذراندن دوران خدمت سربازی راهی شیراز شد. او در این هفته یک اشتباه دفاعی داشت، اما اصلا دریبل نخورد؛ سه دفع توپ و سه قطع پاس هم داشت. معصومی یکی از دو گل تیمش را هم زد.

محمد قنبری هم به تیم منتخب رسید تا مثلث عقب زمین فجر به طور کامل در تیم منتخب هفته سوم جای بگیرند. قنبری در این هفته هفت مرتبه با بازیکنان نفت به هوا پرید که در شش تا از این دوئل‌ها، او ضربه سر اول را زد. ضمن اینکه روی زمین هم هیچ بازیکنی از نفت اجازه عبور از او را پیدا نکرد. قنبری برای متوقف کردن حریف سه مرتبه مجبور به خطا شد و دو اشتباه دفاعی هم داشت تا نمره 7.60 را دریافت کند.

عوامل شکست پرسپولیس!

نوار شکست‌‌ناپذیری پرسپولیس پس از 20 هفته پاره نمی‌شد؛ مگر با درخشش علیرضا نقی‌زاده. هافبک 28 ساله تبریزی که در ابتدای فصل یک رفت و برگشت به تراکتور هم داشت. نقی‌زاده در این بازی یک شوت زد که تیر دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد. او تسلیم نشد و دو دقیقه بعد، تنها گل بازی را زد تا سه امتیاز بازی با پرسپولیس، در اراک بماند.

در بازی استقلال و تراکتور، بیشترین نبرد موفق را کدام بازیکن داشت؟ آرش رضاوند که کمتر از یک ساعت در زمین حضور داشت! رضاوند پیروزِ 11 نبرد شد. او یک مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت و دقت پاس 95 درصد داشت.

در اولین برد این فصل عبدالله ویسی، هافبک ریزنقش این تیم عملکرد ویژه‌ای داشت. محمد قاسمی‌نژاد چهار مرتبه پاس بازیکنان مس را در میانه راه قطع کرد. او پنج دفع خطر داشت،.هر دو اقدامش برای دریبل، موفق بود و دو پاس‌کلیدی داد.

اراکی‌ها با شکت دادن پرسپولیس، یک نماینده دیگر هم در تیم منتخب هفته داشتند. محمد علی‌نژاد که کمترین لمس توپ را بین هم‌تیمی‌هایش (به‌جز دروازه‌بان‌) داشت، اما موثر ظاهر شد. او دو مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت، پاسِ تنها گل بازی را داد، یکی از دو شوتش در چارچوب بود. 

تک‌تیراندازهای سه امتیازی

در این هفته هیچ بازیکنی بیشتر از عماد میرجوان شوت نزد. دو تا از پنج شوت او، در چارچوب بود و یکی هم گل شد. در هفته‌ای که بیشترین نبرد موفق، 14 تا بود؛ میرجوان پیروز 12 نبرد شد. مهاجم مسجدسلیمانی‌ها با این درخشش خیره‌کننده، اولین سه امتیاز فصل را به فراز کمالوند هدیه داد. 

ارسلان مطهری هم گل سه امتیازی استقلال را در دیدار مهم مقابل تراکتور زد. ارسلان که بین دو نیمه وارد زمین شد، دو شوت زد و تنها شوت در چارچوبش گل شد. مطهری یک مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخته بود تا فرهاد مجیدی با یک تعویض طلایی، نیمه مربی‌ها را هم مثل بازی ببرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری