football360 logo

تیم منتخب هفته پنجم؛ بدون قرمز و آبی

29 آبان 1400 ساعت 12:01
سه بازیکن از ذوب‌آهن، دو سپاهانی و یکی هم از نفت مسجدسلیمان، فولاد، آلومینیوم، هوادار و تراکتور در تیم منتخب هفته پنجم قرار گرفتند.

به گزارش فوتبال 360؛ هفته‌ پنجم در حالی به پایان رسید که دقیقا نیمی از تیم‌های لیگ گل نزدند و فقط دو تیم بیشتر از یک گل زدند. در رقابت‌های این هفته بازیکنانی در تیم منتخب قرار گرفتند که در عملکردهای دفاعی برتر بودند. عملکرد تیم منتخب هفته پنجم با استفاده از نمرات «متریکا» به شرح زیر است.


محمدرضا اخباری، دروازه‌بان، تراکتور، نمره 8.24

علیرضا حقیقی با دو مهار پشت سر هم که مقابل استقلال داشت، حسابی به چشم آمد و درخشید. حقیقی تنها بازیکن فصل جدید است که دو مرتبه عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب کرده است. در بازی هم‌زمان اما، محمدرضا اخباری هم نمایش خیره‌کننده‌ای داشت. اخباری هر پنج شوت در چارچوب بازیکنان سپاهان را مهار کرد. او آمار کم‌نظیر 10 خروج موفق را هم در این بازی داشت تا با نمره 8.24 دومین بازیکن برتر هفته لقب بگیرد.

دانیال اسماعیلی‌فر، دفاع راست، سپاهان، نمره 7.39

دانیال اسماعیلی‌فر در آماری کم‌نظیر به تنهایی 8 شوت به سمت دروازه تراکتور زد. البته دقت شوت‌های او قابل قبول نبود و از این هشت شوتش، فقط دو شوت در چارچوب بود. اسماعیلی‌فر بعد از گولسیانی و با 11 نبرد موفق، دومین بازیکن برتر زمین در نبردهای یک‌مقابل‌یک هم بود. اسماعیلی‌فر یک مرتبه هم با پاس کلیدی موقعیت ساخت که هیچ کدام از این تلاش‌های او، منجر به ثبت گلی برای سپاهان نشد تا بازی این تیم مقابل تراکتور بدون گل به پایان برسد.

محمد حسینی، دفاع میانی، هوادار، نمره 7.62

دومین بازیکن برتر هفته از حیث لمس توپ، محمد حسینی بود. حسینی در این هفته 112 لمس توپ داشت و در جریان بازی قرار گرفت. 94 درصد از پاس‌های او هم سالم به مقصد رسید و از همه مهم‌تر، حسینی بیشترین عملکرد دفاعی را هم بین همه بازیکنانی داشت که در هفته پنجم بازی کردند. او 20 مرتبه با قطع پاس و دفع توپ، خطر را از دروازه تیم هوادار دفع کرد. البته این تلاش‌های حسینی بی‌ثمر بود و در نهایت هوادار با یک گل از فولاد شکست خورد.

عزت پورقاز، دفاع میانی، سپاهان، نمره 7.71

فعال‌ترین بازیکن هفته عزت پورقاز بود که 120 لمس توپ داشت. پورقاز در بازی‌سازی تیمش نیز موفق عمل کرد و 93% از پاس‌های او سالم به مقصد رسید. پورقاز علاوه بر پاس‌های کم‌ریسک و سالم، در مواقعی از بازی قصد ایجاد موقعیت گل را هم داشت و دو مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت.

مسعود ابراهیم‌زاده، دفاع چپ، ذوب‌آهن، نمره 8.65

بهترین بازیکن هفته پنجم مسعود ابراهیم‌زاده بود. بازیکنی که اصلا دریبل نخورد و یک خطا کرد. پنج دفع توپ و سه قطع پاس؛ مجموعِ هشت عملکرد دفاعی او بودند. ابراهیم‌زاده دو مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت که حاصل آن، یک گل برای ذوب‌آهن و یک پاس‌گل برای خودش بود. او فقط در سه بار از 14 نبردی که در این هفته شرکت کرد، شکست خورد.

حمید بوحمدان، هافبک، فولاد، نمره 7.93

تعویض طلایی هفته باید به نام جواد نکونام و حمید بوحمدان ثبت شود. فولاد که از دقیقه 24، 10 نفره شد، با ورود و ضربه بوحمدان به گل رسید و سه امتیازی خانگی را مقابل هوادار کسب کرد. بوحمدان در کمتر از نیم‌ساعتی که بازی کرد، پنج بازپس‌گیری مالکیت توپ، دو قطع پاس و دو کسب خطا هم داشت تا به تنهایی سرنوشت مسابقه را تغییر دهد.

رضا آقابابایی، هافبک، فجر، نمره 7.98

در سیستم سه دفاعه فجر، رضا آقابابایی به عنوان «وینگ‌بک» چپ بازی کرد. او تنها پاس‌گل بازی پیکان-فجر را داد تا دومین میهمان پیروز هفته لقب بگیرند. آقابابایی در طول بازی هم با هفت نبرد موفق، هشت مرتبه بازیابی مالکیت توپ و دو توپ‌گیری نمایش خوبی داشت.

سجاد جعفری، هافبک، ذوب‌آهن، نمره 7.69

سجاد جعفری یک سهم از 10 گل هفته پنجم لیگ داشت. او دو مرتبه با شوت دروازه پدیده (شهرخودرو) را تهدید کرد که یکی از آن‌ها در چارچوب بود و گل هم شد. جعفری سه خطا گرفت و 51 پاس سالم هم داد. ذوب‌آهن در این هفته 2 بر یک پدیده را در مشهد شکست داد.

اسماعیل شریفات، هافبک، آلومینیوم اراک، نمره 8.01

اسماعیل شریفات پنالتی گلِ اول آلومینیوم را گرفت. این دوازدهمین خطای پنالتی بود که در تاریخ لیگ برتر روی او انجام شد تا در بین بازیکنان فعال لیگ، او بعد از لوسیانو پریرا، دومین پنالتی‌گیر برتر باشد. شریفات گل دوم بازی را هم در دقایق پایانی زد تا به تنهایی سرنوشت مسابقه را رقم بزند.

عماد میرجوان، مهاجم، نفت مسجدسلیمان، نمره 7.75

مهاجم مسجدسلیمانی‌ها در روز شکست تیمش مقابل آلومینیوم، تنها گل تیمش را زد و در این فصل دو گله شد. او در این هفته 15 نبرد موفق هم داشت و هر دو شوتش در چارچوب بود. میرجوان یک مرتبه هم با پاس کلیدی موقعیت ساخت.

عارف رستمی، مهاجم، ذوب‌آهن، نمره 7.63

دیگر تعویض طلایی هفته توسط مهدی تارتار صورت گرفت. عارف رستمی دقیقه 84 وارد زمین شد و گل برتری تیمش را زد. رستمی که از تیم لیگ یکی خیبر خرم‌آباد جذب ذوب‌آهن شد، در کمتر از 10 دقیقه‌ای که بازی کرد، فقط چهار لمس توپ داشت، اما تنها شوتش گل شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری