football360 logo

تیم منتخب هفته هشتم؛ جای دربی خالی نیست!

15 آذر 1400 ساعت 12:29
هفت بازیکن در این هفته نمره بالای هشت کسب کردند تا جورکش دربیِ کم‌کیفیت باشند.

به گزارش فوتبال 360؛ نمایش فاجعه‌بار بازیکنان در دربی باعث شد که هیچ بازیکنی از این مسابقه به تیم منتخب هفته نرسد. دربی تنها مسابقه دو فصل اخیر لیگ برتر بود که هیچ شوت در چارچوبی نداشت. اما بازیکنان سایر تیم‌ها جور این بازی را کشیدند. گل‌گهر با زدن چهار گل به سپاهان، چهار بازیکن در تیم منتخب هفته دارد. آلومینیوم هم تراکتور را در تبریز شکست داد تا دو بازیکن در تیم منتخب داشته باشد. سه بازیکن در برد سه گله مس مقابل ذوب‌آهن، نقش پررنگ‌تری داشتند. سپاهان و نفت آبادان هم دیگر تیم‌هایی بودند که در تیم منتخب هفته هشتم نماینده دارند. عملکرد بهترین بازیکنان هفته را طبق آمار «متریکا» می‌خوانید.

محسن فروزان/ دروازه‌بان/ گل‌گهر/ نمره 8.48

محسن فروزان پس از گل خوردن 12 پنالتی متوالی در چارچوبش در لیگ برتر، بالاخره در این هفته پنالتی مهار کرد. در حالی که گل‌گهر بازی را یک بر صفر جلو بود، فروزان ضربه پنالتی شهریار مغانلو را مهار کرد تا تاثیر پررنگی در نتیجه مسابقه داشته باشد. در این هفته سپاهان با زدن 25 شوت، به رکورد بیشترین شوت در یک بازی از این فصل رسید. هشت شوت این تیم هم در چارچوب بود اما فروزان شش شوت سپاهانی‌ها را مهار کرد.

دانیال اسماعیلی‌فر/ دفاع راست/ سپاهان/ نمره 8.10

در هفته‌ای که سپاهان چهار گل خورد، دفاع این تیم یکی از بهترین بازیکنان هفته بود. در این هفته هیچ بازیکنی بیشتر از دانیال اسماعیلی‌فر شوت نزد. دانیال 7 شوت زد که 3 شوت او در چارچوب بود. اسماعیلی‌فر هر دو گل سپاهان را به ثمر رساند و تنها اقدامش برای دریبل، موفق بود. او چهار عملکرد دفاعی داشت و هر چهار نبرد هوایی‌اش را پیروز شد. البته از نمره اسماعیلی‌فر به دلیل دو اشتباه دفاعی کم شده است.

شاهین توکلی/ دفاع میانی/ مس رفسنجان/ نمره 8.01

مدافع میانی مس برای سومین‌بار در این فصل به تیم منتخب رسید. توکلی در هفته هشتم، هفت مرتبه با مهاجمان ذوب‌آهن به هوا پرید که در شش نوبت او ضربه سر اول را زد. همچنین هر شش تلاش حریف برای دریبل‌اش را ناکام گذاشت. توکلی هشت مرتبه هم خطر را از دروازه تیمش دور کرد تا نقش اول کلین‌شیت مس در اصفهان باشد.

آرمین سهرابیان/ دفاع میانی/ گل‌گهر/ نمره 7.46

برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر، آرمین سهرابیان مرتکب خطای پنالتی شد. سهرابیان در دقیقه سه، به سپاهان گل زد و در طول بازی یک مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. سهرابیان با 15 عملکرد دفاعی، هشت خطر را از دروازه تیمش دور کرد و هفت قطع پاس داشت. او سومین بازیکن برتر زمین در تعداد نبرد پیروز هم بود. 

امید خالدی/ دفاع چپ/ نفت آبادان/ نمره 7.32

فعال‌ترین بازیکن نفت در عملکردهای دفاعی و موفق‌ترین بازیکن این تیم در نبردها، امید خالدی بود. خالدی 8 مرتبه با دفع توپ، 6 مرتبه با قطع پاس و پیروزی در 17 دوئل، خطر را از دروازه نفت دور کرد تا این تیم در تقابل با پیکان، گلی نخورد و یک امتیازی خانگی را کسب کند.

مصطفی احمدی/ هافبک/ آلومینیوم اراک/ نمره 7.98

آلومینیوم دست به کار بزرگی زد و تراکتور را در تبریز شکست داد. بهترین بازیکن این بازی، مصطفی احمدی بود. هافبک 33 ساله فصل قبل نفت آبادان که در ابتدای لیگ بیست‌ویکم راهی اراک شد. احمدی در این بازی سه مرتبه با پاس کلیدی گره دفاعی تراکتور را باز کرد که حاصل آن، یک گل برای تیمش بود. احمدی در 10 نبرد یک‌درمقابل‌یک هم پیروز شد.

محسن آذرباد/ هافبک/ مس رفستجان/ نمره 8.47

سومین نمره برتر هفته را محسن آذرباد کسب کرد. هافبک 32 ساله مس که پنج مرتبه با پاس‌کلیدی، روی دروازه ذوب‌آهن موقعیت ایجاد کرد. حاصل تلاش‌های او یک پاس‌گل بود. آذرباد دو مرتبه هم با شوت شانس خودش را امتحان کرد که تنها شوت در چارچوبش گل شد.

علیرضا نقی‌زاده/ هافبک/ آلومینیوم اراک/ نمره 7.87

زننده اولین گل این فصل آلومینیوم که در ابتدای فصل با تراکتور عکس یادگاری هم گرفته بود، در بازگشت به زادگاهش حسابی خوش درخشید. نقی‌زاده چهار مرتبه با شوت دروازه تراکتور را تهدید کرد که نیمی از آن‌ها در چارچوب بود. او سه مرتبه نیز با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت و یک پاس‌گل به نامش ثبت شد.

سعید صادقی/ هافبک کناری/ گل‌گهر/ نمره 8.08

چهارمین نماینده گل‌گهر در تیم منتخب هفته هشتم، سعید صادقی است. بازیکنی که هم گل زد و هم پاس‌گل داد. سعید صادقی پنج مرتبه هم با شوت دروازه سپاهان را تهدید کرد تا در برد 4 بر 2 گل‌گهر مقابل سپاهان، یکی از موثرترین بازیکنان باشد.

مهدی تیکدری‌نژاد/ گل‌گهر/هافبک کناری/ نمره  8.55

هافبک تیم امیر قلعه‌نویی، بهترین بازیکن هفته بود. تیکدری‌نژاد که ابتدای فصل تبریز را به مقصد سیرجان ترک کرد، در این هفته دو گل به سپاهان زد. او در 69 دقیقه‌ای که بازی کرد، یک مرتبه نیز با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. در این بازی تیکدری‌نژاد فقط دو پاس اشتباه داد و دو دریبل موفق هم داشت تا نمره 8.55 را دریافت کند.

گادوین منشا/ مهاجم/ مس رفسنجان/ نمره 8.29

مهاجم مس برای سومین بازی متوالی از روی نقطه پنالتی گل زد و تعداد گلش در این فصل را به عدد 5 رساند. آقای گلی فعلی لیگ در بازی با ذوب‌‌آهن 2 گل زد و دو پاس‌کلیدی داد. حالا منشا با 10 گل زده از روی نقطه پنالتی، دومین پنالتی‌زن خارجی تاریخ لیگ برتر است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری