football360 logo

تیم منتخب هفته دهم؛ تماشاگرپسند!

25 آذر 1400 ساعت 14:05
سه تراکتوری، دو استقلالی، دو بازیکن از نفت آبادان و یک بازیکن هم از پرسپولیس، فولاد، مس و فجر تیم منتخب هفته دهم را تشکیل می‌دهند

به گزارش فوتبال 360؛ برای اولین بار در این فصل در این هفته نمره هیچ بازیکنی بالای 8 نبود. تعداد شوت در چارچوب چند تیم را مرور می‌کنیم؛ سپاهان یک، پدیده صفر، فجرسپاسی صفر، ذوب‌آهن صفر، هوادار یک. آمارهایی که نشان از کیفیت پایین هفته دهم دارد. البته تیم‌های پرهواداری مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور، نفت آبادان و فولاد هفته را با برد پشت سر گذاشتند تا سهم بیشتری در تیم منتخب هفته دهم داشته باشند. عملکرد بهترین بازیکنان هفته را طبق آمار «متریکا» می‌خوانید.

مهدی حقیقت/ دروازه‌بان/ تراکتور/ نمره 7.58

دروازه‌بان تراکتور در بین هفت دروازه‌بانی که در این هفته کلین‌شیت کردند، عملکردی بهتر از بقیه داشت. دروازه‌بان‌های هوادار، مس و نفت آبادان که بدون دریافت هیچ شوتی در چارچوبی کلین‌شیت کردند، حسین حسینی هم فقط یک شوت به چارچوب دروازه‌اش رسید و مس رفسنجان دیگر تیمی بود که هر 3 شوتش را دروازه‌بان حریف مهار کرد. مهدی حقیقت هم با مهار هر 3 شوت بازیکنان فجر، گلی نخورد و با نمره 7.58 بهترین دروازه‌بان هفته شد.

جعفر سلمانی/ دفاع چپ/ استقلال/ نمره 7.74

دفاع چپ استقلال سومین بازیکن برتر هفته دهم بود. جعفر سلمانی در این هفته سه مرتبه با شوت دروازه سپاهان را تهدید کرد که 2 شوت او در چارچوب بود. سلمانی تنها گل بازی را هم به ثمر رساند. او 2 مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. سلمانی که برای مهار دانیال اسماعیلی‌فر کار دشواری داشت، 4 مرتبه خطر را از دروازه استقلال دور کرد تا پیروز دوئل سرنوشت‌ساز مسابقه در سمت چپ استقلال باشد.

رضا یزدان‌دوست/ دفاع میانی/ نفت آبادان/ نمره 7.36

دفاع فصل گذشته پدیده که فصل نقل‌وانتقالات راهی نفت آبادان شد، زوج سیاوش یزدانی را در این هفته تشکیل می‌دهد. یزدان‌دوست در بازی با تیم سابقش فقط در 2 دوئل شکست خورد. او در این بازی اصلا دریبل نخورد، 92 درصد از پاس‌هایش سالم به مقصد رسید و یک مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. 

سیاوش یزدانی/ دفاع میانی/ استقلال/ نمره 7.40

سهم زیادی از گل نخوردن استقلال مقابل سپاهان، بخاطر نمایش سیاوش یزدانی بود. بازیکنان سپاهان در این بازی 7 مرتبه قصد عبور از یزدانی را داشتند که مدافع استقلال در 6 نوبت، توپ را از آن‌ها گرفت. یزدانی یک اشتباه دفاعی داشت اما 10 مرتبه خطر را از دروازه تیمش دور کرد و 5 قطع پاس هم داشت. 

سعید زارع/ دفاع راست/ فجر/ نمره 7.18

بعد از ایمان صادقی دروازه‌بان فجر، سعید زارع بیشترین نقش را در گل نخوردن تیمش مقابل مس رفسنجان داشت. زارع در این بازی اصلا دریبل نخورد و هر 3 اقدام حریف برای عبور از او را ناکام گذاشت. زارع با بازی‌خوانی بالا، 6 مرتبه پاس بازیکنان مس را در میانه راه قطع کرد و 8 مرتبه هم خطر را از دروازه تیمش دور کرد. 

محمدرضا عباسی/ هافبک/ فولاد/ نمره 7.35

شکست دادن گل‌گهر در خانه، کار بزرگی بود که فولادی‌ها در این هفته انجامش دادند. نکونام با یک گل، اولین شکست این فصل را به امیر قلعه‌نویی تحمیل کرد. در این بازی بعد از احسان مرادیان دروازه‌بان فولاد، بهترین نمایش را محمدرضا عباسی داشت. عباسی 2 شوت در چارچوب زد و مشارکت بالایی در کمک به خط دفاعی تیمش هم داشت. 

مهدی حسینی/ هافبک/ مس/ نمره 7.36

برخلاف هفته‌های قبل که محسن آذرباد پای ثابت تیم منتخب بود، در این هفته زوج او در خط هافبک مس، به تیم منتخب رسید. مهدی حسینی بیشتر از همه تکل زد و 7 توپ‌گیری داشت. او 9 مرتبه هم دفع توپ داشت. حسینی در کمک به خط حمله هم فعال بود؛ 2 شوت زد که یکی از آن‌ها در چارچوب بود.

سامان نریمان‌جهان/ هافبک/ تراکتور/ نمره 7.76

بهترین بازیکن بازی تراکتور و فجر، سامان نریمان‌جهان بود. بازیکنی که در طول مسابقه بیشتر از همه دریبل زد، بیشتر از همه توپ‌گیری داشت، یک مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت و پاداش این نمایشش را با گل دقیقه آخر بازی گرفت.

رضا دهقانی/ مهاجم/ تراکتور/ نمره 7.61

یکی از تماشایی‌ترین گل‌های فصل را رضا دهقانی در این هفته زد. دهقانی که ابتدای فصل از پرسپولیس راهی تراکتور شد، مقابل نفت مسجدسلیمان یکی از دو گل بازی را زد. او از پشت محوطه جریمه با پای چپ، توپ را به کنج دروازه نفت فرستاد. در هفته‌ای که مجموع شوت در چارچوب 5 تیم به عدد 2 نرسید، دهقانی به تنهایی در این هفته 2 شوت در چارچوب زد.

امید عالیشاه/ مهاجم/ پرسپولیس/ نمره 7.60

بازگشت عالیشاه به خط حمله، منجر به ثبت سومین پاس‌گل این فصلش شد. عالیشاه در بازی با پیکان دو مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت تا با متوسط 2.7 پاس کلیدی در هر بازی، همچنان صدرنشین این آیتم بین بازیکنان پرسپولیس باشد. عالیشاه مقابل پیکان بیشتر از همه دریبل زد، بیشتر از همه تکل زد، بیشتر از همه پیروز نبرد شد تا با نمره 7.60 جزو بهترین بازیکنان هفته باشد. 

شروین بزرگ/ مهاجم/ نفت آبادان/ نمره 7.77

بهترین بازیکن هفته، کسی بود که بازی را از روی نیمکت شروع کرد. شروین بزرگ در دقیقه 69 بازی با پدیده وارد زمین شد. مهاجم فصل قبل فولاد، در این بازی فقط پانزده مرتبه توپ را لمس کرد ولی سرنوشت مسابقه را تعیین کرد. او ابتدا یک مرتبه با پاس کلیدی شرایط را برای گلزنی هم‌تیمی‌هایش فراهم کرد. در پایان هم با ضربه برگردانی تماشایی، آخرین شوت بازی را تبدیل به گلی سه امتیازی کرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری