football360 logo

تیم منتخب هفته چهاردهم؛ تاریخ‌سازی در تهران، رکورد در اصفهان

19 دی 1400 ساعت 14:07
3 بازیکن از سپاهان، 2 بازیکن صنعت نفت آبادان و گل‌گهر و یک بازیکن از استقلال، فجر، پیکان و نساجی به تیم منتخب هفته رسیدند

به گزارش فوتبال 360؛ در این هفته، 13 دروازه‌بان حداقل یک گل خوردند و فقط سه دروازه‌بان کلین‌شیت کردند. طالب ریکانی گل زد و دومین گلزن تاریخ صنعت نفت آبادان در لیگ برتر شد. کوین یامگا بالاتر از شیخ دیاباته، گلزن‌ترین خارجی استقلال در ضربه‌های پنالتی شد. جورجی گولسیانی و امید نورافکن جای‌شان در تیم منتخب را به کسی ندادند و مانند هفته قبل، در این تیم حضور دارند. عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب فوتبال 360 را با همکاری «متریکا» در ادامه می‌خوانید.

محسن فروزان/ دروازه‌بان/ گل‌گهر/ نمره 7.85

«در این بیشتر از یک سالی که مربی گل گهر بوده‌ام چه در سیرجان و چه بیرون از سیرجان هیچی تیمی تا این حد به ما فشار نیاورده بود. فکر می‌کنم در این بازی حق ما برد نبود و حتی باید بازنده بازی هم می‌بودیم». این صحبت‌های امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه است. در این بازی هوادار هر چه زد، محسن فروزان مهار کرد. فروزان با 4 مهار شوت و 5 خروج موفق برای سانترهای حریف، بهترین نمره را بین دروازه‌بان‌ها کسب کرد. 

کوین یامگا/ دفاع راست/ استقلال/ نمره 7.71

آخرین بار در لیگ پانزدهم بود که استقلال در یک بازی، 2 گل از روی نقطه پنالتی زد. کوین یامگا این هفته هر دو ضربه پنالتی‌اش را هم گل کرد تا بالاتر از شیخ دیاباته، بهترین پنالتی‌زن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر شود. یامگا در این فصل هر 4 پنالتی‌اش را گل کرده است. در بازی این هفته مقابل مس، یکی از ضربات پنالتی را هم خود یامگا گرفته بود. همچنین او 2 مرتبه نیز با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت.

جورجی گولسیانی/ دفاع میانی/ سپاهان/ نمره 7.59

سپاهان با شکست دادن فولاد، 3 بازیکن در تیم منتخب دارد. یکی از این سه بازیکن، مدافع گرجستانی و 30 ساله این تیم است. گولسیانی در آماری قابل توجه 16 مرتبه با عملکردهای دفاعی، خطر را از دروازه تیمش دور کرد. ضمن اینکه او بعد از نورافکن، دومین بازیکن برتر زمین در نبردهای یک در مقابل یک هم بود. گولسیانی 15 دوئل با بازیکنان فولاد داشت که در 14 نبرد پیروز شد. گولسیانی یک شوت تماشایی هم زد که اگر کمی خوش‌شانس بود، یک گل هم به نامش ثبت می‌شد. گولسیانی مانند نورافکن، هفته قبل هم در تیم منتخب حضور داشت.

سامان فلاح/ دفاع میانی/ پیکان/ نمره 7.21

فعال‌ترین بازیکن این هفته پیکان، مدافع این تیم بود. سامان فلاح در طول نود دقیقه، 71 مرتبه توپ را لمس کرد؛ که 16 لمس توپ او برای دفع خطر بود. فلاح علاوه بر 16 عملکرد دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، در 14 نبرد یک در مقابل یک هم مهاجمان آلومینیوم را ناکام گذاشت. این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید تا همچنان تقابل‌های پیکان و آلومینیوم در لیگ برتر برنده نداشته باشد.

امید نورافکن/ دفاع چپ/ سپاهان/ نمره 8.52

برای دومین هفته متوالی، بهترین بازیکن هفته از تیم سپاهان است. هفته گذشته دانیال اسماعیلی‌فر بالاترین نمره را کسب کرده بود و در این هفته نوبت به دفاع چپ این تیم رسید. نورافکن برای چهارمین مرتبه در این فصل به تیم منتخب رسید که این یک رکورد است. امید نورافکن یک گل تماشایی به فولاد زد که در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با تمجید جواد نکونام هم همراه شد. نورافکن در این بازی 6 مرتبه از بازیکنان فولاد با دریبل عبور کرد و یک پاس‌گل هم داد. 

محمود مطلق‌زاده/ هافبک/ صنعت نفت آبادان/ نمره 7.65

صنعت نفت آبادان در این هفته برای سومین بازی در پنج دیدار اخیرش پیروز شد. هافبک دفاعی نفت آبادان زننده یکی از 2 گل تیمش در این هفته بود. مطلق‌زاده برای اولین بار در این فصل گل زد. ضمن اینکه او بیشترین عملکرد دفاعی‌اش در یک بازی از این فصل را هم در بازی این هفته ثبت کرد. مطلق‌زاده 7 قطع پاس و دفع توپ داشت. صنعت نفت آبادان با شکست دادن نفت مسجدسلیمان به رتبه یازدهم صعود کرد.

ایوب کلانتری/ هافبک/ نساجی/ نمره 7.57

ضربه سر زیبای مهرداد عبدی از روی ارسال کرنر، بعد از برخورد به تیر دروازه به ایوب کلانتری رسید و او یک گل اتفاقی زد. کلانتری به جز گل، در سایر دقایق بازی هم نمایش خوبی داشت. 92 درصد از پاس‌هایش سالم به مقصد رسید و پنج مرتبه مالکیت توپ را به نفع نساجی برگرداند تا در میزبانی نساجی در مشهد از ذوب‌آهن، 3 امتیاز را به حساب این تیم واریز کند.

طالب ریکانی/ هافبک/ صنعت نفت آبادان/ نمره 7.92

بهترین گلزن فصل قبل صنعت نفت، در هفته چهاردهم اولین گل این فصلش را جشن گرفت. ریکانی بعد از 171 روز گل زد. این گل او را به رتبه دوم بهترین گلزنان تاریخ نفت آبادان در لیگ برتر رساند. حالا ریکانی فقط 3 گل تا تصاحب این عنوان از روح‌الله عرب فاصله دارد. ریکانی در دربی نفتی‌ها تلاش زیادی کرد که سایر هم‌تیمی‌هایش هم گل بزنند. اما هیچ کدام از 3 پاس‌کلیدی او منجر به گل نشد.

سروش رفیعی/ هافبک/ سپاهان/ نمره 7.74

سروش رفیعی همان ابتدای مسابقه می‌توانست به فولاد گل بزند که یک فرصت خوب را هدر داد. رفیعی بعد از آن، 2 شوت دیگر زد که هر 2 شوتش در چارچوب بود. سروش رفیعی خیلی زود جبران کرد و اولین گل بازی را زد تا در این فصل 2 گله شود. برای اینکه تعداد پاس‌گل او هم از گل زده‌اش کمتر نشود، یک پاس‌گل هم داد. این عملکرد او باعث شد که رفیعی نمره 7.74 را در این بازی دریافت کند و همچنان جزو 5 بازیکن برتر فصل باقی بماند.

حسین مهربان/ مهاجم/ فجرسپاسی/ نمره 7.59

577 دقیقه گل نزدن و ناکامی در گلزنی در پنج مسابقه متوالی، فشارزیادی را روش دوش مهاجمان فجر گذاشته بود تا اینکه بالاخره در این هفته حسین مهربان به این طلسم پایان داد و به تراکتور گل زد. مهربان در بازی با تراکتور 3 مرتبه هم با خطا متوقف شد و 6 نبرد موفق داشت تا در تساوی دو تیم، سهم پررنگی داشته باشد.

رضا شکاری/ مهاجم/ گل‌گهر/ نمره 7.45

یک دریبل سر پا و یک پاس در عمق تماشایی که امین پورعلی راهی جز گل کردن توپ نداشت، برجسته‌ترین فریم از بازی دیروز گل‌گهر و هوادار است که توسط رضا شکاری به ثبت رسید. شکاری هفته قبل هم گل زده بود تا با این پاس‌گل، مجموع تاثیرگذاری‌اش روی گل‌های این فصل را به عدد 4 برساند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری