football360 logo

ترین‌های هفته پانزدهم لیگ برتر؛ آبی‌تر از آبی

24 دی 1400 ساعت 11:36
نیم‌فصل اول لیگ بیست‌و‌یکم با درخشش آبی‌ها به نیمه رسید و آن‌ها قدرتمندتر از تمام این سال‌ها در انتظار نیم‌فصل دوم هستند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر به نیمه رسید و استقلال توانست بعد از یک دهه، صدرنشینی در پایان نیم‌فصل اول را تجربه کند. این عنوان پرارزش برای آبی‌ها و البته یک برد مقتدرانه و زیبا در آخرین گام باعث شد تا آن‌ها ترین‌های هفته را به رنگ آبی دربیاورند. درست است که براساس یک جمله معروف که با صدرنشینی نیم‌فصل به تیمی جام نمی‌دهند اما استقلال توانست با یک هفته رویایی نیم‌فصل طلایی‌اش را تکمیل کند. 

تیم هفته: استقلال

آخرین گام برای صدرنشینی نیم‌فصل هم برداشته شد تا آبی‌پوشان بعد از 10 فصل با صدرنشینی نیم‌فصل را به پایان برسانند. شاگردان فرهاد مجیدی برای پیروزی مقابل تیم پانزدهم جدول که بدون سرمربی هم به میدان می‌آمد، کار سختی نداشتند. آن‌ها این کار آسان را اما به زیباترین شکل ممکن انجام دادند و با 3 گل و یک بازی منسجم و زیبا توانستند 3 امتیاز حساس را به دست بیاورند. این بازی از معدود بازی‌های استقلال بود که آن‌ها با مالکیت و تعداد پاس بیشتر نتیجه را هم به دست آوردند و با روحیه بالا در انتظار نیم‌فصل دوم خواهند بود. استقلال با این برد رکورد یک نیم‌فصل بدون باخت را برای اولین بار تجربه کرد. 

مربی هفته: مجتبی حسینی (پیکان)

مس رفسنجان اگر بدشانس نبود شاید می‌توانست هفته گذشته در آزادی از استقلال امتیاز بگیرد. تیمی که هفته قبل از آن هم یک برد پرگل مقابل صنعت نفت به دست آورد و در کل، آن‌ها در 3 هفته، 7 گل زدند که آمار بسیار خوبی است. در هفته آخر نیم‌فصل اما یک تساوی بدون گل حاصل تلاش آن‌ها مقابل تیم مجتبی حسینی بود. حسینی که نشان داده در آنالیز حریفان تبحر ویژه‌ای دارد در این بازی هم به خوبی خط آتش نارنجی‌ها را از کار انداخت و توانست یک امتیاز ارزشمند را به دست بیاورد. نکته جالب در مورد مس در این بازی بود که بازیکنان پیکان اجازه ندادند تا شاگردان ربیعی حتی یک شوت در چارچوب داشته باشند.

بازیکن هفته: امیرحسین حسین‌زاده (استقلال)

امیرحسین حسین‌زاده جوان که در اولین بازی با پیراهن استقلال در آسیا همه را غافلگیر کرد، در لیگ کمتر به چشم آمد. البته او در ترکیب استقلال آنقدر خوب بازی می‌کرد که در تمام بازی‌ها در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما از گل و پاس گل خبری نبود. این بازیکن مانند شروعش یک پایان توفانی هم در نیم‌فصل داشت. 2 گل و یک بازی زیبا از او، نقش زیادی در برد پرگل آبی‌ها مقابل مسجدسلیمانی‌ها داشت. حسین‌زاده 2 شوت دیگر هم در این بازی زد که راهی به دروازه پیدا نکرد و در کل در 70 دقیقه حضورش در میدان عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به دست آورد. زوج او ویامگا که او هم یک گل و یک پاس گل را به نام خودش ثبت کرد، پرگل‌ترین برد استقلال در تاریخ لیگ برتر را مقابل نفت مسجد سلیمان رقم زد.

گل هفته: شروین بزرگ (صنعت نفت آبادان)

بعد از اشتباه دو بازیکن هوادار روی شروع مجدد دروازه بان صنعت نفت، توپ به شروین بزرگ رسید. البته بازیکن هوادار فکرش را نمی‌کرد که اشتباه کردن در نزدیکی میدان تاوان سنگینی داشته باشد. شروین بزرگ اما با یک شوت سرکش و زیبا حسابی بازیکن و تیم حریف را جریمه کرد. مهاجم بلندقامت نفت از فاصله حدود 40  متری توپ را به جایی فرستاد که جای هیچ واکنشی برای مهرداد بشاگردی باقی نماند.

پاس گل هفته: مهدی مهدی‌پور (استقلال)

هافبک خلاق استقلالی‌ها نیم‌فصل را با یک پاس گل زیبا به پایان برد. او با یک پاس طولی و دقیق توپ را به یامگا رساند تا این بازیکن بازی خوبش را با یک گل تکمیل کند. البته یامگا هم با پاسی که روی گل دوم برای امیرحسین‌حسین‌زاده ارسال کرد، یکی از گزینه‌های پاس هفته بود.

چهره ویژه هفته: فراز کمالوند (نفت مسجدسلیمان)

چهره ویژه هفته چهاردهم همان کسی بود که در این بازی‌ها حضور نداشت! نفت مسجدسلیمان در دیداری که حساسیت زیادی برایش داشت بدون سرمربی به میدان رفت. فراز کمالوند با استعفایی که البته در فضای مجازی گفته می‌شود حتی امضا نداشته است قصد جدایی از نفتی‌ها را داشت. این در حالی است که دستیارش در کنفرانس مطبوعاتی گفت او بعد از این بازی به تمرینات برخواهد گشت. اتفاق عجیب‌تر از غیبت کمالوند این بود که جاسم کرار هم از لیست بازی خط خورد تا عجیب‌ترین اتفاق‌ها در مسجدسلیمان رقم بخورد. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری