football360 logo

تیم منتخب هفته پانزدهم؛ ستاره‌های بزرگ!

24 دی 1400 ساعت 16:27
سه بازیکن از استقلال، دو پرسپولیسی و دو فولادی و یکی هم از نساجی، تراکتور، آلومینیوم و نفت آبادان به تیم منتخب رسیدند

به گزارش فوتبال 360؛ هفته پایانی نیم‌فصل، هفته خوبی برای تیم‌های پرهوادار بود. استقلال و پرسپولیس بردند. تراکتور در دقایق پایانی از یک شکست خانگی دیگر گریخت و فولاد و نفت آبادان هم پیروز شدند. در این بین فقط سپاهان بود که نتوانست برای پنجمین بازی در این فصل گل بزند و بعد از هفته‌ها، نماینده‌ای در تیم منتخب ندارد. شروین بزرگ در این هفته یک سوپرگل دیگر به نام خودش ثبت کرد، امیرحسین‌ حسین‌زاده برای اولین بار از پشت محوطه جریمه گل زد، پاتوسی دهمین گلش را برای فولاد جشن گرفت، یامگا برای سومین هفته متوالی گل زد، دو دفاع میانی تیم منتخب از بازی تراکتور و نساجی هستند که دو گل بازی را زدند، مهدی ترابی خلاق‌ترین بازیکن هفته بود. عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب فوتبال 360 را با همکاری «متریکا» در ادامه می‌خوانید. 

حسین پورحمیدی/ دروازه‌بان/ آلومینیوم اراک/ نمره 7.67 

بازی با سپاهان، یک چالش ویژه برای دروازه‌بان‌هاست. در این بازی، معمولا دروازه‌بان‌های حریف سپاهان، فعال‌ترین بازیکن تیم‌شان هستند. در این فصل فقط 6 دروازه‌بان نمره بالای 8 کسب کردند که چهار دروازه‌بان این نمره را در تقابل با سپاهان به دست آوردند. در این هفته هم نوبت به حسین پورحمیدی رسید که توانایی‌اش را مقابل سپاهان به رخ بکشد. او هر 3 شوت در چارچوب سپاهانی‌ها را مهار کرد و 2 خروج موفق هم داشت تا بهترین دروازه‌بان هفته شود.

کوین یامگا/ دفاع راست/ استقلال/ نمره 8.58

موتور گلزنی وینگ‌بک استقلال قصد خاموشی ندارد. او در هر 3 بازی اخیرش حداقل یک گل زده تا به یک قدمی آقای‌گل نیم‌فصل برسد. یامگا این هفته برخلاف هفته‌های قبلی از روی نقطه پنالتی گل نزد و گلش در جریان بازی بود. یامگا 4 مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت که امیرحسین حسین‌زاده قدر یکی از پاس‌های او را دانست و تبدیل به گلش کرد.

هادی محمدی/ دفاع میانی/ تراکتور/ نمره 7.73

هادی محمدی از رقم خوردن چهارمین شکست تراکتور در پنج بازی اخیرش جلوگیری کرد و تنها گل تیمش را به نساجی زد. محمدی در این بازی علاوه بر 2 شوتی که زد، یک مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. هادی محمدی 9 نبرد موفق و 4 عملکرد دفاعی هم داشت تا تعادل مناسبی بین تاثیرگذاری‌اش در خط حمله و تعهدش در خط دفاع برقرار کند.

امیرمهدی جانملکی/ دفاع میانی/ نساجی/ نمره 7.71

در بازی نساجی و تراکتور، هر دو گل را مدافعان زدند. در سمت میهمان هم این امیرمهدی جانملکی بود که با ترک کردن خط دفاع، تنها گل تیمش را زد. جانملکی در این بازی اصلا دریبل نخورد، خطا نکرد و در 9 دوئل از 13 نبردی که شرکت کرد پیروز شد. 

وحید امیری/ دفاع چپ/ پرسپولیس/ نمره 7.46

وحید امیری چه در یک ساعتی که یک خط جلوتر بازی کرد و چه در نیم‌ساعتی که با خروج سعید آقایی به پست دفاع چپ رفت، نمایش قابل قبولی داشت. امیری که تا پیش از هفته پایانی نیم‌فصل، تعداد شوت در چارچوبش صفر بود، در این هفته 6 شوت زد تا بالاخره برای اولین بار در لیگ بیست‌ویکم یک شوت در چارچوب بزند. امیری تنها بازیکنی بود که لمس توپش سه رقمی شد و فعال‌ترین بازیکن زمین بود. او دو مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت.

آیاندا پاتوسی/ هافبک/ فولاد/ نمره 8.29

بعد از انتقادهای جواد نکونام نسبت به آمادگی بدنی ستاره تیمش، به نظر می‌رسد که او دوباره به حوالی اوجش نزدیک شده است. پاتوسی این هفته برای دهمین بار در لیگ برای فولاد گل زد. او 2 شوت در چارچوب داشت و 3 مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. پاتوسی برای اولین بار در این فصل در دو بازی متوالی گل زد تا فولاد به راحتی از سد پدیده بگذرد.

مهدی مهدی‌پور/ هافبک/ استقلال/ نمره 7.67

در بازی با نفت مسجدسلیمان، مهدی‌پور برای چهارمین بار در این فصل پاس‌گل داد. او در این بازی دو مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. البته این پاس‌های پرریسک از دقت پاس‌های او کم نکرد و بیش از 90 درصد از پاس‌های مهدی‌پور سالم به مقصد رسید. مهدی‌پور در این بازی اصلا دریبل نخورد و سه تکل موفق داشت.

امیرحسین حسین‌زاده/ هافبک/ استقلال/ نمره 8.79

ستاره 21 ساله استقلال برای اولین بار در این فصل بهترین بازیکن هفته شد. حسین‌زاده 2 گل از 3 گل تیمش به نفت را زد. حالا حسین‌زاده بعد سیاوش اکبرپور جوان‌ترین بازیکن تاریخ استقلال است که در یک بازی لیگ برتری دو گل زده است. او برای اولین بار در لیگ برتر از پشت محوطه جریمه هم گل زد. حسین‌زاده 14 لمس توپ در این بازی داشت که 4 شوت زد تا نشان دهد شناخت درستی از جاگیری بین مدافعان حریف دارد.

مهدی ترابی/ هافبک/ پرسپولیس/ نمره 7.97

مهدی ترابی خلاق‌ترین بازیکن هفته بود و 6 مرتبه با ارسال پاس‌کلیدی، بازیکنان پرسپولیس را در شرایط گلزنی قرار داد. در نهایت هم یکی از ضربات او بود که تنها گل پرسپولیس را به ثمر رساند. ترابی در این بازی نمره 7.97 را دریافت کرد.

شروین بزرگ/ مهاجم/ نفت آبادان/ نمره 7.81

در این هفته شروین بزرگ ثابت کرد که علاقه‌ای به زدن گل‌های معمولی ندارد. بزرگ بعد از ضربه برگردانی که در آخرین دقیقه بازی با پدیده زده بود، در این هفته هم یک سوپرگل زد. شروین بزرگ از فاصله‌ای نزدیک به 40 متری، بدون اینکه توپ را کنترل کند آن را شوت کرد و یکی از تماشایی‌ترین گل‌های فصل را زد. او دومین بازیکن برتر زمین در نبردهای موفق هم بود و یک پاس‌گل نیز داد.

لوسیانو پریرا/ مهاجم/ فولاد/ نمره 8.29

مهاجم 38 ساله فولاد بعد از یک بازی استراحت، در اوج به میادین برگشت. پریرا در بازی با پدیده بیشتر از همه شوت و شوت در چارچوب زد و بیشترین پاس‌کلیدی را هم داد. پریرا یک گل زد، 4 شوت و 3 شوت در چارچوب زد و 4 پاس‌کلیدی هم داد.

 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری