football360 logo

تیم منتخب نیم‌فصل اول؛ 11 ستاره از 4 تیم

26 دی 1400 ساعت 10:58
4 بازیکن از سپاهان، 3 استقلالی، 2 بازیکن هم از پرسپولیس و گل‌گهر به تیم منتخب رسیدند.

به گزارش فوتبال 360؛ نیمی از مسیر لیگ بیست‌ویکم گذشت و در این مدت دانیال اسماعیلی‌فر بهترین بازیکن لیگ بوده است. البته او تنها ستاره تیمش نبوده و سه بازیکن دیگر هم از این تیم به تیم منتخب نیم‌فصل رسیدند. صدرنشین نیم‌فصل یعنی استقلال هم با کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ، سیاوش یزدانی را در این لیست می‌بیند و با کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ، امیرحسین حسین‌زاده را در خط حمله دارد. مهدی مهدی‌پور که دومین بازیکن برتر لیگ و بهترین بازیکن استقلال بوده هم به تیم منتخب رسیده است. مهدی ترابی آقای پاس‌گل و امید عالیشاه دومین بازیکن خلاق نیم‌فصل هم دو نماینده پرسپولیس در پایان نیم‌فصل هستند. گل‌گهر که در این پانزده هفته حواشی عجیب و غریبی را تجربه کرده هم دیگر تیمی است که در تیم منتخب نماینده دارد. عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب فوتبال 360 را با همکاری «متریکا» در ادامه می‌خوانید. 

محسن فروزان/ دروازه‌بان/ گل‌گهر/ نمره 7.08

در این نیم‌فصل بیشترین شوت به سمت دروازه کدام تیم زده شد؟ پدیده یا نفت مسجدسلیمان؟ پاسخ هیچ کدام است. در آماری غیرمنتظره بیشترین شوت به سمت دروازه گل‌گهر زده شده است. حریفان گل‌گهر در هر بازی به طور میانگین 10 شوت به سمت دروازه این تیم زدند. اما اینکه گل‌گهر بیشترین گل خورده را ندارد، بخش زیادی را مدیون درخشش دروازه‌بانش است. فروزان در مهمترین فاکتور، یعنی درصد مهار شوت جزو 3 دروازه‌بان برتر فصل بوده است. به طور میانگین از هر 5 شوتی که در چارچوب گل‌گهر بوده، فروزان 4 شوت را مهار کرده است. او در هر بازی به طور میانگین 2.4 مهار شوت داشته است. فروزان که آمار نشان می‌دهد دروازه‌بان پنالتی‌گیری نیست، بعد از گل خوردن 13 پنالتی متوالی، در این نیم‌فصل یکی از سه دروازه‌بانی بود که پنالتی هم مهار کرد. در دقت پاس هم او یکی از دو دروازه‌بانی بود که دقت بالای 70درصد داشت. فروزان یک مرتبه نیز با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت و 6 اشتباه هم داشت.

دانیال اسماعیلی‌فر/ دفاع راست/ سپاهان/ نمره 7.35

فصل گذشته، سجاد شهباززاده بهترین بازیکن لیگ شده بود. در این نیم‌فصل او این عنوان را به هم‌تیمی‌اش پاس داد. دانیال اسماعیلی‌فر در هر سه بازی ابتدایی فصل، روی یک گل موثر بود. او این روند تا جایی ادامه داد که حالا در پایان نیم‌فصل اول با 3 گل، 4 پاس‌گل و کسب یک پنالتی جزو موثرترین بازیکنان لیگ بوده است. اسماعیلی‌فر30 مرتبه با شوت و 15 مرتبه با پاس‌کلیدی دروازه‌بان حریفان سپاهان را تهدید کرده است. او با نمره 7.35 صدرنشین نمرات است. 

سیاوش یزدانی/ دفاع میانی/ استقلال/ نمره 7.10

استقلال برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، نیم‌فصل اول را بدون شکست به پایان رساند. آبی‌ها فقط پنج گل در این 15 مسابقه خوردند و 11 کلین‌شیت کردند. در ترکیب استقلال، سیاوش یزدانی بازیکن بدون جایگزینی بوده است. او در هر پانزده مسابقه فصل در ترکیب اصلی استقلال حضور داشت و در هر بازی به طور میانگین بیش از 8 مرتبه با عملکردهای دفاعی، خطر را از دروازه تیمش دور کرده است. یزدانی یکی از 3 بازیکن دقیق این نیم‌فصل هم بوده و نزدیک به 92 درصد از پاس‌هایش سالم به مقصد رسیده است. یزدانی هم گل زده و هم پاس‌گل داده است. 

جورجی گولسیانی/ دفاع میانی/ سپاهان/ نمره 7.09

در این فصل هیچ بازیکنی بیشتر از گولسیانی، دوئل یک در مقابل یک پیروز نشده است. او به طور میانگین در هر بازی 10 نبرد پیروز می‌شد. گولسیانی در هر دوئلی که شرکت می‌کرد احتمال بالای 70درصد پیروز آن نبرد می‌شد. او در لمس توپ هم یکی از سه بازیکن فعال بین تمامی بازیکنان لیگ بود. گولسیانیِ 193 سانتی‌متری روی دوئل‌های هوایی هم اجازه هنرنمایی را به هیچ مهاجمی نمی‌داد و جزو پنج بازیکن برتر در این فاکتور هم بود. گولسیانی یک گل هم به نفت مسجدسلیمان زد. 

امید نورافکن/ دفاع چپ/ سپاهان/ نمره 7.09

دفاع چپ سپاهان هم در این فصل به اوج برگشت تا 3 بازیکن از ترکیب 4 نفره خط دفاعی تیم منتخب را بازیکنان این تیم تشکیل دهند. نورافکن در تمامی دقایق لیگ بیست‌ویکم بازی کرده است. او دو گل زده و دو پاس‌گل داده است. نورافکن 10 مرتبه با پاس‌کلیدی، سپاهان را صاحب موقعیت گل کرد. نورافکن با متوسط 5.5 عملکرد دفاعی، در کمک به نیمه عقب زمین هم متعهد بود. نورافکن در این فصل سه مرتبه به تیم منتخب هفته رسید.

مهدی مهدی‌پور/ هافبک/ استقلال/ نمره 7.23

بهترین بازیکن استقلال و دومین بازیکن برتر نیم‌فصل اول، مهدی مهدی‌پور بوده است. بازیکنی که در بین دو نیمه اولین بازی فصل، وارد زمین شد و جایش را دیگر به کسی نداد. او یکی از تماشایی‌ترین گل‌های نیم‌فصل را هم به فولاد زد. مهدی‌پور31 مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت و ششمین بازیکن خلاق این فصل بوده است. حاصل این پاس‌های او هم 4 گل برای استقلال بود. 

سعید صادقی/ هافبک/ گل‌گهر/ نمره 7.03

اگر از گل‌های ضربات پنالتی صرف نظر شود، در این فصل هیچ بازیکنی بیشتر از سعید صادقی گل نزده است. شاگرد اول قلعه‌نویی، در این فصل 4 گل زده است. در این پانزده هفته‌ای که گذشت، فقط مهدی ترابی بیشتر از او پاس‌گل داده و صادقی 4 پاس‌گل داده هم داده است. در حالی که بیشترین حضور در تیم منتخب این فصل چهار مرتبه است، سعید صادقی 3 هفته به تیم منتخب رسید.

مهدی ترابی/ هافبک/ پرسپولیس/ نمره 7.13

مهدی ترابی درشرایطی آقای‌پاس‌گل نیم‌فصل اول شده که به طور میانگین از هر 6 موقعیتی که ساخت، 5 موقعیت را مهاجمان پرسپولیس هدر دادند. ترابی 30 پاس کلیدی داده که حاصل آن 5 گل بوده است. مهدی ترابی 3 مرتبه هم خودش گل زده است. بازیکنی که در هر مسابقه به طور میانگین 2 مرتبه با خطا متوقف می‌شود، 2 شوت و یک شوت در چارچوب می‌زند. 

فرشاد احمدزاده/ هافبک/ سپاهان/ نمره 7.21

چهارمین نماینده سپاهان در تیم منتخب نیم‌فصل، فرشاد احمدزاده است. بازیکنی که ابتدای فصل، فولاد را به مقصد سپاهان ترک کرد. احمدزاده با نمره 7.21 سومین بازیکن برتر این فصل بوده است. او 2 گل زده، 2 پاس‌گل داده و یک پنالتی گرفته است. فرشاد احمدزاده به طور میانگین در هر بازی بیش از دو شوت می‌زند، بیش از دو مرتبه خطا می‌گیرد، بیش از دو مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت می‌سازد. یعنی برای مدافعان راهی برای مهارش باقی نمی‌گذارد.

امید عالیشاه/ مهاجم/ پرسپولیس/ نمره 7.21

امید عالیشاه این فصل در 9 مسابقه حضور داشت که در 3 بازی بهترین بازیکن زمین شد. عالیشاه با متوسط 2.6 پاس‌کلیدی در هر 90 دقیقه، بعد از سروش رفیعی بالاترین معدل خلق موقعیت را بین همه بازیکنان لیگ دارد. پرسپولیس در مسابقاتی که عالیشاه در زمین بود به اندازه 10.44 گل، امیدگل ایجاد کرده است. عالیشاه تکنیکی‌ترین بازیکن این فصل پرسپولیس هم هست و به طور میانگین 1.8 دریبل موفق در هر بازی دارد. او بیشتر از همه پرسپولیسی‌ها با خطا متوقف می‌شود. و همچنین 3 گل پرسپولیس با پاس او به ثمر رسید.

امیرحسین حسین‌زاده/ مهاجم/ استقلال/ نمره 7.02

درخشش در هفته پایانی نیم‌فصل، مهاجم 21 ساله استقلال را به تیم منتخب رساند. او بهترین بازیکن هفته پایانی شد و معدل نمره کل‌اش به 7.02 رسید تا آخرین بازیکن در لیست نمرات باشد که نمره بالای هفت کسب کرده است. در این فصل که استقلال بالاخره در پایان نیم‌فصل بالاتر از همه تیم‌ها قرار دارد، هیچ بازیکنی بیشتر از امیرحسین حسین‌زاده شوت نزده است. او در شوت در چارچوب، پاس‌کلیدی، دریبل موفق و خطای متحمل شده هم یکی از سه بازیکن برتر بهترین خط حمله فعلی لیگ است. حسین‌زاده 3 گل زده و یک پاس‌گل هم داده است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری