football360 logo

آشنایی با بازیکنان بدون جایگزین در لیگ برتر؛ تعویض نمی‌شویم!

29 دی 1400 ساعت 12:422 نظر
21 بازیکن در تمامی مسابقات نیم‌فصل بازی کردند.

به گزارش فوتبال 360؛ فقط 3 دروازه‌بان در همه دیدارهای نیم‌فصل اول بازی کردند و 13 دروازه‌بان اصلی سایر تیم‌ها، حداقل در یک بازی نیمکت‌نشین یا سکونشین شدند. علیرضا حقیقی با متوسط کمتر از یک گل خورده در هر بازی، مشکل خط دروازه نساجی را حل کرد و برخلاف فصل گذشته که 4 دروازه‌بان مختلف برای این تیم بازی کرده بودند، در این فصل حقیقی دقیقه‌ای از فصل را از دست نداد. ایمان صادقی هم در هر 15 مسابقه سنگربان فجرِ تازه لیگ برتری شده بود. کنت که جایگزین پیام نیازمند شده هم یکی از 3 بازیکن بی‌جایگزین این فصل سپاهان بوده است. 

(5+3) بازیکن؛ تعویض هم نمی‌شویم!

در کنار این 3 دروازه‌بان، 5 بازیکن دیگر هم علاوه بر اینکه در تمام 15 مسابقه نیم‌فصل در ترکیب اصلی حضور داشتند، اصلا هم تعویض نشدند تا دقایق بازی آن‌ها هم عدد 1350 دقیقه را نشان دهد. امید نوارفکن بهترین دفاع چپ نیم‌فصل اول که در 3 هفته به تیم منتخب هم رسید، امید خالدی کاپیتان نفت آبادان و 3 بازیکن هم از آلومینیوم اراک. شاگردان خطیبی در پایان نیم‌فصل، با حضور در رتبه چهارم، یکی از شگفتی‌سازهای لیگ بودند. بیش از نیمی از ترکیب اصلی آلومینیوم در مسابقات این فصل تغییری نکردند و هر بازی، جزو نفرات فیکس بودند؛ اسماعیل شریفات، میلاد فخرالدینی، مصطفی احمدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان‌زاده و پوریا آریاکیا که به جز سه بازیکن آخر، مابقی حداقل یک‌بار تعویض شدند.

یک استقلالی، یک پرسپولیسی و بهترین بازیکن نیم‌فصل

دانیال اسماعیلی‌فر، بهترین بازیکن نیم‌فصل اول از نگاه «متریکا» هم جزو این 21 بازیکنی بود که در همه دیدارها حضور داشت. البته اسماعیلی‌فر 2 مرتبه تعویض شد و 34 دقیقه از فصل را از روی نیمکت دنبال کرد. در بین بازیکنان استقلال هم سیاوش یزدانی تنها بازیکنی بوده که در تمامی مسابقات حضور داشته است. مهدی مهدی‌پور از بین دو نیمه بازی با هوادار وارد ترکیب اصلی استقلال شد و دیگر جایش را به کسی نداد، اما به دلیل از دست دادن همان یک نیمه، وارد این لیست نشد. بین تمامی نفرات پرسپولیس هم، یحیی گل‌محمدی نتوانست برای میلاد سرلک جایگزینی پیدا کند و در هر 15 مسابقه او را جزو یازده بازیکن اصلی‌اش به زمین فرستاد. سرلک در این فصل هم گل زده و هم پاس‌گل داده و هم دومین دقت پاس را بین بازیکنان پرسپولیس دارد.

احمدرضا زنده‌روح دومین پاسور برتر فصل قبل که ابتدای لیگ بیست‌ویکم برای گذراندن دوران خدمت سربازی راهی فجر شد هم در همه مسابقات حضور داشت. مهدی تیکدری‌نژاد هم در این فصل تغییر پست زیادی داد و از دفاع راست تا هافبک راست و تهاجمی برای امیر قلعه‌نویی بازی کرد، اما هیچ شروع مسابقه‌ای را از دست نداد و همیشه در ترکیب اصلی بود. تیکدری‌نژاد در این فصل 2 گل زده ویک پاس‌گل هم داده است. مرتضی منصوری در ترکیب نساجی، مهدی عبدی برای هوادار، محمد خدابنده‌لو در ذوب‌آهن، امیرحسین جدی در پیکان و لطفی مدافع میانی نفت مسجدسلیمان هم دیگر نفراتی هستند که در همه مسابقات حاضر بودند. البته مقصود، حضور در ترکیب یازده نفره شروع مسابقه است؛ چون بازیکنان خیلی بیشتری مانند وحید امیری، مهدی مهدی‌پور، مهدی شیری، پیمان بابایی و غیره هستند که در تمام 15 مسابقه نیم‌فصل بازی کردند اما در همه این مسابقات جزو نفرات فیکس نبودند و گاهی به عنوان تعویضی وارد زمین شدند. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری