football360 logo

تیم منتخب بهترین خریدهای فصل؛ سبد خالی یحیی

15 بهمن 1400 ساعت 17:01
ترکیب 11 نفره از بهترین خریدهای ابتدای فصل لیگ بیست و یکم نشان می‌دهد استقلال در زمینه خرید بهتر از پرسپولیس عمل کرد.

به گزارش فوتبال 360؛ با گذشت بیش از نیمی از مسابقات این فصل، زمان مناسبی است که عملکرد خریدهای ابتدای فصل بررسی شوند. کدام تیم بهترین بازیکنان را خریده است؟ سپاهان در شروع فصل با از دست دادن چند ستاره مانند پیام نیازمند، احسان حاج‌صفی و کیروش استنلی، 5 بازیکن جدید جذب کرد که 2 تا از آن‌ها در این تیم منتخب بهترین خریدهای این فصل جای گرفتند. گادوین منشا و محسن فروزان با عوض کردن تیم‌شان به فرم ایده‌آل برگشتند. کوین یامگا و امیرحسین حسین‌زاده بهترین خریدهای استقلال بودند. همانطور که انتظار می‌رفت پرسپولیس در این تیم نماینده‌ای ندارد. تیم منتخب بهترین خریدهای این فصل را با آمار «متریکا» مشاهده می‌کنید.


محسن فروزان/ دروازه‌بان‌/ گل‌گهر/ نمره 7.13

در تمامی فصل‌های اخیر، حاشیه خارج از زمین محسن فروزان نسبت به نمایشش در درون دروازه برتری داشت.  در این فصل اما نقطه پررنگ کارنامه فروزان، درخشش‌اش در دروازه گل‌گهر سیرجان بوده است. دروازه‌بانی که 80 درصد از شوت‌های در چارچوب گل‌گهر را مهار کرده است. فروزان به طور میانگین در هر بازی 2.5 شوت مهار می‌کرد و در ارسال پاس هم دومین دروازه‌بان دقیق لیگ بود. فروزان بعد از گل خوردن 13 پنالتی متوالی، یکی از سه دروازه‌بانی بود که در این فصل پنالتی مهار کرد.

کوین یامگا/ دفاع/ استقلال / نمره 6.98

استقلال یکی از بهترین خطوط حمله لیگ بیست‌ویکم است و نیمی از گل‌های این تیم را رودی ژستد و کوین یامگا به ثمر رساندند. یک 90 دقیقه، کافی بود تا یامگا به استقلالی‌ها اطمینان دهد که روی بازیکن باکیفیتی دست گذاشته‌اند. یامگا در همان اولین بازی‌اش، 2 گل به ذوب‌آهن زد. یامگا در ادامه 5 گل دیگر هم زد و 2 پاس‌گل نیز داد. بیشترین شوت در چارچوب را بین بازیکنان استقلال، کوین یامگا زده است. بازیکنی که پنالتی‌زن اول استقلال هم هست. یامگا در «پست وینگ بک» برای استقلال بازی می‌کند.

محمد حسینی/ دفاع/ هوادار/ نمره 6.96

بازی محمد حسینی در این فصل را احتمالا با گلی که به پرسپولیس زد به یاد می‌آورید. دفاع میانی هوادار تنها گل فصلش را در دیدار پخش زنده مقابل پرسپولیس به ثمر رساند. حسینی که بالاترین دقت پاس را بین هم‌تیمی‌هایش دارد، نقش پررنگی در کلین‌شیت‌های متوالی تیمش داشته است. هوادار در این فصل فقط 11 گل خورده که حسینی با متوسط بیش از 11 عملکرد دفاعی در هر بازی، سهم زیادی در این گل نخوردن‌های تیمش داشته است.

وحید محمدزاده/ دفاع/ آلومینیوم/ نمره 6.91

تیمی که بعد از استقلال، دومین خط دفاع برتر لیگ را دارد، یک مهره بدون جایگزین در خط دفاع دارد. وحید محمدزاده فصل قبل با نمره 6.95 جزو بهترین بازیکنان ذوب‌آهن بود. او ابتدای فصل تیمش را به مقصد آلومینیوم اراک ترک کرد. محمدزاده در تمامی دقایق این فصل بازی کرد و اصلا تعویض نشد. این مدافع 33 ساله به طور میانگین در هر بازی بیش از 8 مرتبه با عملکردهای دفاعی خطر را از دروازه تیمش دور می‌کند.

فرشاد احمدزاده/ هافبک/ سپاهان/ نمره 7.18

یکی از شاه‌ماهی‌های نقل‌وانتقالات فرشاد احمدزاده بود. احمدزاده هم در شروع فصل، اهواز را به مقصد اصفهان ترک کرد و راهی سپاهانِ پرمهره شد. فرشاد در تیم محرم حسابی درخشید و در پایان هفته شانزدهم، جزو پنج بازیکن برتر نمرات متریکا قرار دارد. احمدزاده در این فصل بعد از 7 سال در لیگ برتر پنالتی گرفت. او 2 گل زد و به همین اندازه پاس‌گل داد. به طور میانگین در هر بازی احمدزاده 2 مرتبه با شوت و 2 مرتبه با پاس‌کلیدی روی دروازه حریف سپاهان خطر ایجاد می‌کند.

علیرضا نقی‌زاده/ هافبک/ آلومینیوم/ نمره 6.95

نقی‌زاده زننده گلی است که تنها شکست این فصل پرسپولیس را رقم زده است. علیرضا نقی‌زاده در ابتدای فصل حتی با پیراهن تراکتورعکس یادگاری هم گرفت، اما خیلی زود پشیمان شد و دوباره به تیم رسول خطیبی پیوست. انتخابی که شاید حالا از آن راضی باشد؛ حضور در آلومینیوم یکی از پدیده‌های این فصل به جای تراکتوری که این روزها حال و روز خوشی ندارد. نقی‌زاده علاوه بر زدن 2 گل مهم به پرسپولیس و فولاد، 19 مرتبه در بازی‌های این فصل با پاس کلیدی موقعیت ساخته است.

مسعود ریگی/ هافبک/ سپاهان/ نمره 6.90

هافبک بی‌حاشیه استقلال، در شروع فصل راهی سپاهان شد. مسعود ریگی به غیر از یک بازی، در تمامی مسابقات این فصل سپاهان در ترکیب اصلی حضور داشت. ریگی مثل همیشه با عملکردهای دفاعی پرتعداد (میانگین 6.8) و تکل موفق (میانگین 1.7) در کمک به خط دفاعی متعهد بود.

امیرحسین حسین‌زاده/ هافبک/ استقلال/ نمره 7.02

هافبک مهاجم سابق سایپا، در سال‌های اخیر استعداد بالایش را نشان داده بود. اما چون در تیم پرهواداری بازی نمی‌کرد، استعدادش تا این اندازه دیده نشده بود. حسین‌زاده 21 ساله با 3 گل زده دومین گلزن برتر این فصل استقلال است. حسین‌زاده همه گل‌هایش را به تیم‌های نفتی زده است؛ یک گل به نفت آبادان و یک دبل هم در آخرین بازی نیم‌فصل مقابل نفت مسجدسلیمان. او در همه آمارهای تهاجمی مانند شوت، شوت در چارچوب، دریبل موفق، پاس کلیدی و گرفتن خطا جزو سه بازیکن برتر استقلال، بهترین خط حمله لیگ، است.

محمود قائدرحمتی/ هافبک/ آلومینیوم اراک/ نمره 6.93

در ابتدای فصل بهترین بازیکن فصل قبل نساجی (طبق نمرات) از این تیم جدا و راهی اراک شد. قائدرحمتی فرم خوبش را در تیم جدیدش هم حفظ کرد. قائدرحمتی یک گل سه امتیازی به فجر زد، اما مهمترین فاکتور فوتبال او در عملکردهای دفاعی خلاصه می‌شود. قائدرحمتی بیشترین تکل موفق (توپ‌گیری) را بین هم تیمی‌هایش دارد.

گادوین منشا/ مهاجم/ مس/ نمره 6.97

منشا بعد از کسب عنوان سومین گلزن برتر لیگ با پیکان، با اینکه هم در پرسپولیس و هم در استقلال بازی کرد، اما هیچ‌گاه گل زده‌اش در لیگ برتر در یک فصل از عدد 4 عبور نکرده بود. تا این که فصل قبل به گل‌گهر رفت و به روزهای خوبش برگشت. منشا در این فصل هم در کرمان تیمش را عوض کرد و راهی مس رفسنجان شد. پنالتی‌زن اول مس، 7 گل از 10 گل این فصلش را از ضربه پنالتی زده است. بازیکنی که 14 پنالتی از 15 پنالتی که در لیگ ایران زده گل شده است.

مجید علیاری/ مهاجم/ مس/ نمره 6.98

مس رفسنجان که نیم‌فصل را در رتبه چهارم به پایان رساند، علاوه بر منشا در خط حمله یک ستاره دیگر هم دارد. بازیکنی که بیشتر از همه روی هوا ضربه سر می‌زند، بیشتر از همه خطا می‌گیرد و بعد از منشا دومین گلزن و شوت‌زن برتر تیمش هم هست. مجید علیاری با 3 گل زده و نمره 6.98 درخشش ویژه‌ای در این فصل داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری