football360 logo

بررسی خریدهای پرسپولیس؛ چه کسی ناموفق‌تر است؟!

19 بهمن 1400 ساعت 14:38
خریدهای این فصل پرسپولیس نمایش قابل قبولی در این تیم نداشته‌اند.

به گزارش فوتبال 360، یحیی گل‌محمدی روز گذشته در نبود سیامک نعمتی، عیسی آل‌کثیر، میلاد سرلک و مهدی ترابی، مجبور شد تا از نفرات روی نیمکتش برای بازی سوپرجام بهره ببرد. جایی که از ابتدای فصل هم پاشنه‌آشیل سرخپوشان بود و یک‌بار دیگر مشخص شد که گل‌محمدی و مدیران باشگاه عملکرد خوبی نداشته‌اند.

در این گزارش به خریدهای پرسپولس در این فصل اشاره می کنیم. بازیکنانی که اکثریت قریب‌به‌اتفاقشان نتوانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند و باری از روی دوش قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر بردارند. بازیکنانی که قرار بود جانشین ستاره‌هایی چون محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو باشند اما نتوانستند جای این ستاره‌ها را در پرسپولیس پر کنند.

رضا اسدی

بزرگترین و جنجالی‌ترین خرید پرسپولیس در این فصل حالا بیش از همه در مظان اتهام است. بازیکنی که با مبلغی گزاف سرخپوش شد و زیر بار قرارداد 2 ساله هم نرفت. اسدی در چند بازی اول یک مهره فیکس در ترکیب تیم یحیی بود و حتی در بازی هفته اول در اهواز گل هم زد اما پوشیدن شماره 8 احمد نوراللهی و همچنین مبلغ قراردادش توقعات را دوچندان کرد و اسدی نتوانست پاسخ انتظارات را بدهد و خیلی زود از ترکیب اصلی بیرون رفت و به یک مهره تعویضی تبدیل شد. انتقادات از او روز‌به‌روز بیشتر شد و کشف علی دایی که چند سال پیش به یکی از مستعدترین فوتبالیست‌های ایران تبدیل شده بود و حتی از سر از فوتبال اتریش درآورد، حالا گزینه‌ای از دست رفته برای تیم یحیی به شمار می‌رود. اسدی از لحاظ روحی هم با مشکل روبرو شده و اعتماد به نفس از فوتبالش گرفته شده است و بعید است پس از پایان قراردادش در جمع سرخپوشان باقی بماند مگر اینکه اتفاق خاصی در این چند ماه رخ بدهد. 

حامد پاکدل

همان هفته اول به فولاد به عنوان بازیکن تعویضی گل زد تا این امیدواری را به وجود بیاورد که می‌تواند در کنار مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر خط آتش پرسپولیس را سرپا نگه دارد اما آن گل تبدیل به تنها گل پاکدل برای پرسپولیس در دیدارهای رسمی شد و هنوز هم به قوت خود باقی مانده است. او از تیررس یحیی دور شد و به نیمکت تبعید شد. در هفته نهم مقابل هوادار مصدوم شد و تا پایان نیم فصل نتوانست برای تیمش به میدان برود. البته که مصدومیت آل‌کثیر و همچنین عدم جذب مهاجم تا به این لحظه می‌تواند فرصت‌های بیشتری را در اختیار این بازیکن قرار دهد که باید دید از آن استفاده می کند یا خیر.

علی نعمتی

بازیکن محبوب یحیی در پدیده به هر طریقی بود سرانجام پرسپولیسی شد. اتفاقی که می‌توانست زودتر از اینها رخ بدهد. نعمتی به نوعی امیدوارکننده‌ترین خرید پرسپولیس در این فصل بوده است. بازیکن 26 ساله‌ای که توانایی بازی در 2 پست دفاع مرکزی و دفاع راست را دارد و در دفاع سه نفره نیز یک گزینه قابل اتکا محسوب می شود. با این وجود عدم تمرکز او روی ارسال های ایستگاهی باعث شد تا او در هفته های اخیر جایگاه ثابتش در ترکیب اصلی را از دست بدهد تا فعلا زوج حسینی-فرجی در میدان حضور داشته باشد.

علیرضا ابراهیمی

یکی دیگر از خریدهای عجیب پرسپولیس در این فصل علیرضا ابراهیمی بود. کاپتان تیم گل‌گهر سیرجان که با گلزنی به سرخابی‌های پایتخت برای خودش اسم و رسمی به هم زده بود با پرسپولیس به توافق رسید. انتظار می‌رفت ابراهیمی بتواند یکی از مهره‌های اصلی تیم یحیی باشد و حتی شنیده می شد که او جانشین سید جلال در ترکیب اصلی خواهد بود اما در عمل ابراهیمی تبدیل به یک مهره نیمکت و حتی سکونشین شد. بازیکنی که حتی لب به اعتراض هم گشود و همین مساله او را در اختیار کادرفنی گذاشت. تنها استفاده‌ای که از ابراهیمی در این روزها می‌شود، بهره بردن از او در دقایق پایانی بازی‌هایی است که پرسپولیس به گل نیاز دارد. بازیکن بلندبالا به خط آتش اضافه می‌شود تا بتواند از قدرت سرزنی‌اش بهره ببرد. اتفاقی که تا به حال جواب نداده است.

منوچهر صفروف و وحدت هنانوف

چند ماه طول کشید تا هواداران تیم فوتبال پرسپولیس بتوانند این 2 بازیکن جوان تاجیکستانی را در یک بازی رسمی ببینند. بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی و مشکلاتی که در ثبت قرارداد وحدت و منوچهر وجود داشت، باعث شد تا آن‌ها در بازی با ذوب‌آهن برای اولین‌بار به میدان بروند و دست بر قضا نمایش قابل قبولی در اولین بازی خود هم داشتند. این 2 بازیکن هر کدام با قراردادی سه ساله به ارزش 110 هزار دلار سرخپوش شده‌اند که در مقایسه با دیگر بازیکنان خارجی که به فوتبال ایران می آیند، معقول‌تر است. باید دید یحیی گل محمدی در ادامه فصل چقدر از این 2 بازیکن بهره می برد. بازیکنانی که به نظر می رسد شایسته توجه بیشتر هستند اما تا اینجای فصل نتوانسته‌اند به تیم خود کمک کنند.

احمد گوهری

تنها خرید قطعی پرسپولیس در پنجره زمستانی احمد گوهری بوده است. دروازه‌بان سابق صنعت‌نفت آبادان که جانشین بوژیدار رادوشوویچ شده و می‌خواهد برای حضور در دروازه با حامد لک رقابت کند. هنوز زود است که بخواهیم درباره حضور گوهری در پرسپولیس صحبت کنیم و باید به گذر زمان دل ببندیم.

چیزی که می توان تا به اینجا درباره خریدهای پرسپولیس در فصل جدید ارزیابی کرد این است که نه باشگاه توانسته خریدهای خوبی داشته باشد و نه یحیی گزینه‌های درستی را برای حضور در تیم قهرمان لیگ برتر انتخاب کرده و یا از بازی گرفتن از این نفرات ناکام بوده است. به همین خاطر است که نمی‌توانیم به هیچ یک از بازیکنان ورودی این فصل لقب موفق بدهیم و کنایه‌آمیز است که برای انتخاب خرید ناموفق رقابت داغی بین چند بازیکن به وجود می‌آید.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری