football360 logo

سکته در قلب پایتخت؛ رومن آبراموویچ رسماً توسط دولت بریتانیا تحریم شد!

19 اسفند 1400 ساعت 15:37
تحریم رسمی مالک چلسی، آینده آبی‌های لندن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش فوتبال 360، تبعات تجاوز روسیه به خاک اوکراین، دامن‌گیر فوتبال این کشور نیز شده و نه تنها تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه با شدیدترین تحریم‌ها مواجه شده‌اند؛ بلکه باشگاه‌های مرتبط با افراد صاحب نفوذ در دولت ولادیمیر پوتین در سراسر جهان نیز از این گزند در امان نیستند.

ساعتی پیش، نام رومن آبراموویچ، مالک چلسی که پیش از این قصد واگذاری باشگاه تحت تملکش در فوتبال انگلیس را داشت، در میان اسامی هفت اولیگارش تحریم شده توسط دولت بریتانیا قرار گرفت و به این ترتیب، تمامی اموالش از جمله باشگاه چلسی، توقیف شده و این بدترین خبر برای قهرمان جهان است.

تحریم آبراموویچ چه تبعاتی برای چلسی دارد؟

پیش از این، با افزایش فشارها به رومن آبراموویچ، او قصد داشت باشگاه را واگذار کند و به نظر نمی‌رسید اقدام خصمانه‌ای در این رابطه انجام دهد. بیلیونر روس پیش از آغاز بازی چلسی در لیگ برتر نیز مورد تشویق هواداران این باشگاه قرار گرفت و به نوعی مراسم خداحافظی‌اش را برگزار کرد تا آماده فروش باشگاه شود اما این تحریم، همه رشته‌ها را برای فردی با حدود 10 بیلیون پوند سرمایه، پنبه کرد.

بنابراین، چلسی تا اطلاع ثانوی، حق هیچگونه فعالیت رسمی در عرصه اقتصاد فوتبال را نخواهد داشت. از این پس، باشگاه چلسی حق فروش بلیت، خرید بازیکن جدید، تمدید با بازیکنان فعلی، فروش بازیکن، فروش لوازم هواداری در فروشگاه‌های رسمی و به عبارت دیگر، «هرگونه فعالیتی که به دارایی‌های باشگاه چلسی و به تبع، رومن آبراموویچ اضافه کند» را نخواهد داشت.

چلسی اجازه فعالیت فوتبالی خواهد داشت اما...

تحریم شخص آبراموویچ در صد و هفدهمین سالگرد تولد این باشگاه توسط دولت بریتانیا، به این معناست که او اجازه فروش باشگاه به شخص دیگری را هم نخواهد داشت اما مجوز ویژه‌ای به تیم فوتبال چلسی داده شده تا به فعالیت کج‌دار و مریز خودش در عرصه ورزش، تا اطلاع ثانوی ادامه دهد. چنین تصمیمی به این معناست که احتمال به فروش رفتن چلسی در آینده، وجود دارد اما نه توسط رومن آبراموویچ؛ بلکه تمامی مراحل فروش و واگذاری توسط دولت بریتانیا به انجام خواهد رسید و اولیگارش روس هیچ حقی برای کسب درآمد نخواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، آبراموویچ از افراد نزدیک به کرملین شناخته شده و شایعاتی مبنی بر فعالیت مالک چلسی در راستای تامین فولاد برای دولت پوتین و به تبع، تجهیز تانک‌ها و ماشین آلات زرهی در جنگ اوکراین به گوش می‌رسد. بوریس جانسون در این رابطه گفت: «هیچ پناهگاه امنی برای افرادی که از تجاوز روسیه به اوکراین حمایت کنند، وجود نخواهد داشت.»

باید منتظر اخبار تکمیلی و رسمی ماند. چلسی، ساعات سرنوشت سازی را پیش رو خواهد داشت و بیلیونر روس که در طول دو دهه مالکیتش بر این باشگاه، تمامی افتخارات ممکن را به دست آورد، به خط پایان رسیده است. گفته‌های غیر رسمی و فعالیت‌های افراد مرتبط با باشگاه در فضای مجازی، حکایت از «وجود عزم جدی برای حفاظت از چلسی» در کادر اجرایی باشگاه دارد.


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری