football360 logo

با قهرمانی جام حذفی؛ ویترین افتخارات کدام بازیکنان شلوغ‌تر می‌شود؟

01 اردیبهشت 1401 ساعت 18:48
در ترکیب آلومینیوم و نساجی بازیکنان زیادی با سابقه قهرمانی در جام‌حذفی به چشم می‌خورد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، فینال جام‌حذفی در فصل ۰۱-۱۴۰۰ با شگفتی‌های زیادی روبه‌رو شد و در پایان دو تیمی که کمتر انتظار می‌رفت به فینال رسیدند. آلومینیوم اراک و نساجی مازندران که رویهم ۲۰۰ بازی در لیگ برتر انجام ندادند و بهترین نتیجه‌شان در جام‌حذفی حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی بود به دیدار پایانی راه یافتند ولی این به معنای آن نیست که بازیکنان این دو تیم تجربه قهرمانی در این مسابقات را ندارند و چندین بازیکن از آلومینیوم و نساجی در سایر تیم‌ها به این افتخار دست یافته‌اند.

الهامی و شجاعی به دنبال تکرار تجربه مشترک

در نساجی، سرمربی این تیم، ساکت الهامی ۲ فصل پیش با تراکتور به قهرمانی جام‌حذفی رسید. در آن فصل، مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان جام را برای تراکتورسازان بالای سر برد و حال این بازیکن، الهامی را برای کسب جامی دیگر همراهی می‌کند.

الهامی و شجاعی تنها چهره‌های فاتح جام‌حذفی بین نساجی‌چی‌ها نیستند و ۲ بازیکن پرافتخار این مسابقات در جمع این تیم حضور دارند. پرسپولیس ۲ دوره متوالی، در اواخر دهه ۸۰ به قهرمانی جام‌حذفی دست یافت که در هر ۲ دوره علیرضا حقیقی سنگربان این تیم بود. این بازیکن پس از سال‌ها دوباره این فرصت را دارد که به قهرمانی جام‌حذفی دست یابد. اکبر صادقی هافبک نساجی که تجربه حضور در تیم‌های زیادی را در فوتبال ایران دارد با ذوب‌آهن و نفت تهران ۲ بار فاتح این مسابقات شده است. صابر حردانی که در تعطیلات نیم‌فصل از فولاد به نساجی پیوست دوره قبل در تیم قهرمان جام‌حذفی، فولاد خوزستان بازی می‌کرد از دیگر بازیکنانی است که قهرمانی جام‌حذفی را در کارنامه خود می‌بیند.

فخرالدینی به یک قدمی اکبری خواهد رسید؟

در بین بازیکنان آلومینیوم اراک یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ جام‌حذفی حضور دارد. میلاد فخرالدینی در هر ۲ قهرمانی تراکتور در جام‌حذفی حاضر بوده و با نفت تهران هم فاتح مسابقات شده است. جلال اکبری با ۵ قهرمانی پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام حذفی است. این بازیکن ۳ بار با سپاهان و ۲ مرتبه با پرسپولیس به قهرمانی رسیده است. پس از اکبری، محمد نوازی و محرم نویدکیا با ۴ قهرمانی قرار دارند و فخرالدینی با قهرمانی در این دوره می‌تواند در کنار این بازیکنان قرار بگیرد.

فخرالدینی تنها بازیکن فاتح جام‌حذفی در بین نماینده استان مرکزی نیست. وحید محمدزاده مدافع با تجربه این تیم با ذوب‌آهن به قهرمانی جام حذفی رسیده است. محمدرضا آزادی مهاجم آلومینیوم که با زدن ۲ گل به پرسپولیس نقش به سزایی در مسیر این تیم تا فینال داشت با تراکتور به قهرمانی جام‌حذفی رسیده است. اسماعیل شریفات بازیکن کهنه‌کار آلومینیوم در سال ۹۰، در ترکیب استقلال حضور داشت و با این تیم فاتح جام‌حذفی شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری