football360 logo

آمار عجیب از این فصل لیگ برتر؛ بازیکنانی که هر چه شوت زدند گل شد!

09 اردیبهشت 1401 ساعت 12:24
دروازه‌بان‌ها در این فصل موفق به مهار شوت 7 بازیکن نشدند. 25 بازیکن هم هنوز شوت در چارچوبی نزده‌اند.

به گزارش فوتبال 360؛ با گذشت 24 هفته از لیگ بیست‌ویکم، آمارهای جالبی ثبت شده است. یکی از این آمارها، به بازیکنانی مربوط می‌شود که تا به حال دروازه‌بانی نتوانسته شوت‌های آن‌ها را مهار کند. مجتبی بیژن، مدافع میانی و پنالتی‌زن نخست پدیده، در این فصل 2 شوت در چارچوب زده که هر 2 هم گل شده است. داریوش شجاعیان، ستاره سابق لیگ که ابتدای فصل از استقلال جدا شد، در لیگ بیست‌ویکم فقط یک شوت در چارچوب زده است. شوتی تماشایی که وارد دروازه پیکان شد. هوادار علاوه بر شجاعیان، یک بازیکن دیگر هم دارد که تنها شوت در چارچوبش گل شده است. مهدی عبدی زننده تنها گل تیمش که در بازی با نفت آبادان، برای اولین بار یک شوت در چارچوب زده بود.

مهدی حنفی، هافبک نفت آبادان در این فصل فقط یک شوت در چارچوب زد که آن هم وارد دروازه استقلال شد. عارف آقاسی، مدافع نیم‌فصل اول استقلال هم تنها شوت در چارچوب فصلش، 3 امتیاز بازی با آلومینیوم را به حساب فولاد واریز کرد. عزت پورقاز، مدافع باتجربه سپاهان هم دیگر بازیکنی است که با یک گل زده، دروازه‌بانی نتوانسته شوتش را مهار کند. تنها تلاش محمد طیبی، مدافع نفت آبادان برای گلزنی هم تبدیل به گل شد.

دروازه‌بان‌ها شوت کدام بازیکنان را بیشتر از همه مهار می‌کنند؟

در این آمار، بهترین گلزن ایرانی لیگ، در صدر قرار دارد. یعنی دروازه‌بان‌ها در این فصل شوت هیچ بازیکنی را بیشتر از شهریار مغانلو مهار نکرده‌اند. مغانلو در این 24 هفته، 32 شوت زده که 8 شوت او گل شده و 24 شوت هم مهار شده‌اند. بعد از او، لوسیانو پریرا، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر (بین بازیکنان فعال لیگ) حضور دارد. پریرا هم 32 شوت در چارچوب زده که 23 شوت توسط دروازه‌بان‌ها مهار شده است. پیمان بابایی، کوین یامگا، سعید صادقی، سجاد شهباززاده، گادوین منشا و امید نورافکن هم دیگر بازیکنانی هستند که دروازه‌‌بان‌ها در این فصل بیش از 15 شوت آن‌ها را مهار کرده‌اند.

25 بازیکن بدون شوت در چارچوب!

در این فصل 25 بازیکنی که بیش از یک سوم از مسابقات فصل حضور داشتند، هنوز شوت در چارچوب نزده‌اند. امید عالیشاه، جزو سرشناس‌ترین بازیکنان این لیست است. از پرسپولیس یک بازیکن دیگر هم در این فهرست حضور دارد؛ کاپیتان جلال حسینی. روزبه چشمی هم نماینده استقلال در بین بازیکنانی است که هنوز شوت در چارچوب نزده‌اند. مسعود ریگی، مهدی کیانی، بهنام برزای و شاهین ثاقبی دیگر بازیکنان سرشناسی هستند که فقط 6 هفته دیگر فرصت دارند تا عدد صفر را از جلوی تعداد شوت در چارچوب فصل‌شان پاک کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری