football360 logo

استقلال به «پدیده گیت» رسید؛ حریف آبی‌ها از ته جدول نمی‌آید

18 اردیبهشت 1401 ساعت 14:00
جذاب‌ترین بازی این هفته مقابل استقلال و پدیده است که هر دو سه امتیاز را از نان شب واجب‌تر می‌دانند.

به گزارش فوتبال 360، پدیده یا شهرخودرو یا هر نام دیگری. مهم این است که استقلال این هفته باید برای حفظ حاشیه امنیتش در صدر برنده از میدان خارج شود و نام حریف تغییری در وضعیتش ایجاد نمی‌کند. تیمی که علاوه بر نامش در این مدت کیفیتش هم تغییرات زیادی داشته است. شاگردان داوود سیدعباسی را حالا دیگر نمی‌توان همان حریف دست وپا بسته‌ای دانست که در هر بازی از پیش بازنده بود. آنها که تا هفته 17 یکی از دو صفر جدول را در اختیار داشتند و هیچ بردی را کسب نکرده بودند حالا با 2 برد در 8 هفته تحولشان را به رخ کشیدند. دو برد 6 امتیازی مقابل رقیبان مستقیم سقوط یعنی نفت مسجدسلیمان و فجرسپاسی که امیدهایشان را برای ماندن بالا برده است.

نتایج مشابه پدیده و استقلال!

شاید این آمار عجیب به نظر برسد اما پدیده و استقلال در 4 هفته اخیر نتایج مشابهی گرفته‌اند! یک برد در هفته بیست و دوم و سه تساوی در هفته‌های بعدی نتایج کپی‌شده دو تیم از دست همدیگر است. اتفاقی که نشان می‌دهد نباید سطح بازی را در حد تقابل تیم صدرنشین و قعرنشین دانست. البته اگر بخواهیم به سراغ امیدگل برویم باید بگوییم که شاگردان سیدعباسی حتی از شاگردان مجیدی عملکرد بهتری هم داشته‌اند. آنها در 5 هفته اخیر از نظر امید گل در میان 5 تیم برتر جا داشتند. تیمی که دو هفته گذشته پا به پای مقابل گل‌گهر پرستاره و متمول درخشید و بازی دو تیم با ثبت 26 شوت، دومین بازی پرشوت فصل تا این‌جای کار بوده است. این آمار نشان می‌دهد که به تمام نقاط ضعف و مشکلات نماینده مشهد باید بدشانسی را هم اضافه کرد. عاملی که مشهدی‌ها امیدوارند در آزادی و مقابل استقلال دست از سرشان بردارد.

ستاره‌ای به نام بیژن

بهترین بازیکن پدیده از خط دفاع این تیم است. مجتبی بیژن مدافعی که هم حواسش به دروازه خودی است و هم به دروازه حریف! بیژن یک آمار جالب را به نام خودش ثبت کرده و از دو باری که شوت را داخل چارچوب زده دو گل به نام تیمش ثبت کرده است. او در لمس توپ، نبردهوایی موفق و عملکرد دفاعی بهترین بازیکن تیمش است؛ همچنین بعد از محمدرضا فلاحیان که 3 گل زده در رده دوم قرار دارد. این مدافع قطعا روز سختی را برای مهاجمان استقلال رقم خواهد زد و قصد دارد تا طلسم گل‌نزدن آنها را طولانی‌تر کند. حضور بیژن و تسلط او روی هوا مقابل استقلال که نقطه قوتش بازی هوایی است غنیمت بزرگی برای سیدعباسی است.

روز سخت در آزادی

این بازی را شاید درکل بازی صدر و قعر جدول بنامیم اما این عنوان با توجه به مجموع فصل درنظرگرفته شده است و اگر جدول نیم‌فصل دوم را معیار قرار بدهیم متوجه می‌شویم استقلال کار چندان راحتی هم نخواهد داشت. در نیم‌فصل دوم پدیده با 11 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. فقط یک گل کمتر از استقلال زده است! پاشنه آشیل آنها البته در تعداد گل‌های خورده است که با 13 گل خورده به همراه نساجی بدترین‌های نیم‌فصل دوم هستند و در کل لیگ هم به تنهایی این عنوان را در اختیار دارند.

در نهایت می‌توان گفت که استقلالی‌ها می‌دانند که قرار نیست مانند بازی رفت یک برد راحت سه گله به دست بیاورند و با وجود بازی کردن در آزادی روز سختی را پشت سرخواهند گذاشت. آبی‌های پایتخت که در این چند روز در فضای مجازی با هشتگ پدیده گیت به دنبال کم‌شدن امتیاز از رقیبشان بودند حالا خودشان به پدیده گیت رسیده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری