football360 logo

جدایی بیرانوند از بوایشتا؛ آیا راه پرسپولیسی شدن هموار است؟

23 اردیبهشت 1401 ساعت 09:423 نظر
علیرضا بیرانوند پس از یک فصل حضور در تیم بوایشتا پرتغال از این تیم جدا شد.

به گزارش فوتبال 360، علیرضا بیرانوند که با قراردادی قرضی از آنتورپ بلژیک راهی بوایشتای پرتغال شده بود، با پایان مدت قراردادش با باشگاه پرتغالی حالا دوباره بازیکن بازیکن آنتورپ محسوب می‌شود. این دروازه‌بان ملی‌پوش پنجشنبه‌شب با انتشار پستی ضمن خداحافظی با هم‌تیمی‌هایش در بوایشتا رسما جدایی‌اش از این تیم را اعلام کرد.

بیرانوند به دنبال تیم جدید

بیرانوند به صورت قرضی به عضویت بوایشتا درآمده بود و جدایی او قابل انتظار بود. او در این باره به فارس گفت: «بوایشتا باید یک میلیون یورو به آنتورپ بلژیک پرداخت می‌کرد که البته پرداخت این پول برای حفظ من در توان این باشگاه نبود». دروازه‌بان تیم ملی ایران در مقطعی به بازیکن ثابت بوایشتا تبدیل شد، مصدومیت اما او را از ترکیب اصلی دور کرد، «بیرو» در مجموع 9 بار برای بوایشتا بازی کرد و 16 گل خورد.

هواداران پرسپولیس امیدوارند که بیرانوند یک‌بار دیگر به این تیم برگردد. مشکل اصلی اما قرارداد او با آنتورپ است. او درباره قراردادش با تیم بلژیکی توضیح داد: «من قرارداد (1+3) ساله با آنتورپ دارم که سال آخر آن توافقی است اما همانطور که می‌دانید سال آینده سال مهمی برای من است و باید جایی باشم که بازی کنم». بیرانوند می‌داند که در آنتورپ فرصت چندانی برای بازی به او نمی‌رسد و باتوجه به رقابتش با امیر عابدزاده برای حضور در دروازه تیم ملی، نیمکت‌نشینی در اروپا باعث خواهد شد بازی کردنش در جام‌جهانی 2022 قطر به خطر بیفتد. بیرانوند ترجیح می‌دهد سال آینده عضو تیمی باشد که بتواند در آنجا بدرخشد. پرسپولیس ظاهرا مقصد ایده‌آل اوست.

بیرانوند چگونه پرسپولیسی می‌شود؟

مشکل اصلی بیرانوند برای حضور در پرسپولیس یا هر تیم دیگری قراردادش با آنتورپ است. قرارداد این بازیکن ایرانی با آنتورپ قرارداد سنگینی است. با این حال دو راه پیش روی او قرار دارد؛ نخست اینکه تیم خواهان بیرانوند با دادن مبلغی حداقل دویست، سیصد هزار دلار او را قرضی به خدمت بگیرد، آنتورپ البته هم اکنون خواهان رقم به مراتب بالاتری است که این رقم قابل مذاکره است. راه دوم اما شاید مسیر امن‌تری باشد. باشگاه آنتورپ بدش نمی‌آید از قرارداد سنگین بیرانوند خلاص شود و احتمال دارد با توافق با این بازیکن یا تیم خواهانش قرارداد دو طرف فسخ شود؛ مانند اتفاقی که برای وحید امیری در ترکیه رخ داد. در هر صورت پرسپولیسی شدن بیرانوند غیرممکن نیست اما هزینه‌ای چند صد هزار دلاری خواهد داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری