football360 logo

تیم ملی اوکراین سرانجام به میدان رفت؛ آماده برای پلی‌آف

23 اردیبهشت 1401 ساعت 14:19
تیم ملی اوکراین پنجشنبه شب در دیداری دوستانه به مصاف مونشن گلادباخ رفت.
به گزارش فوتبال 360، تبعات حمله نظامی روسیه به اوکراین در ماه فوریه، خیلی زود دامنِ فوتبال را نیز گرفت و درحالی که لیگ فوتبال اوکراین تعطیل و بازی‌های تیم ملی اوکراین در مرحله پلی‌آف دور مقدماتی جام جهانی، معوقه اعلام شد، تیم‌های روس نیز تحت تحریم مراجع رسمی فوتبال در جهان قرار گرفتند که ثمره چنین تحریمی، حذف یکی از تیم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف بود.
روسیه که به عنوان تیم دوم گروه H پس از کرواسی و با اختلافِ تنها یک امتیاز راهی پلی‌آف شده بود، باید ابتدا به مصاف لهستان می‌رفت اما با اهرم فشار تیم‌های ملی سوئد، جمهوری چک و لهستان، تحریم فدراسیون جهانی سرانجام تصویب شد و روسیه بدون حضور در دور پلی‌آف، از حضور در جام جهانی محروم شد. اوکراین نیز شرایط مشابهی داشت و به عنوان تیم دوم گروه D، پس از فرانسه و درحالی که تنها یک امتیاز بیشتر از فنلاند کسب کرده بود، در دور پلی‌آف حریف اسکاتلند شد.
در انتظار تکمیل گروه B
درحالی که پس از تجاوز نظامی روسیه، دیدارهای تیم ملی اوکراین با تعویق مواجه شد، تکلیف تیم‌های حاضر در جام جهانی مشخص و حتی قرعه کشی به میزبانی کشور قطر نیز برگزار شد. جایی که ایتالیا و نروژ از صعود به جام جهانی باز ماندند و چهار تیم جا مانده در مسیر پلی‌آف، سهمیه حضورشان در جایگاه چهارم گروه B جام جهانی، در کنار تیم‌های ایران، ایالات متحده آمریکا و انگلیس، رزرو شد. اوکراین در مسیر رسیدن به جام جهانی، ابتدا به مصاف اسکاتلند خواهد رفت و در صورت کسب پیروزی، باید در برابر تیم ملی ولز که پیش از این اتریش را مغلوب کرده و به انتظار مشخص شدن آخرین حریفش باقی مانده بود، برود. یکم ژوئن (یازدهم خرداد) از ساعت 23:15، دیدار اوکراین مقابل اسکاتلند برگزار خواهد شد و تیم پیروز میدان باید چهار شب بعد برابر ولز صف آرایی کند تا در نهایت آخرین حریف تیم ملی ایران در دور گروهی جام جهانی 2022 نیز مشخص شود.
انجام بازی پس از 177 روز
تیم ملی اوکراین اما درحالی که حضور به موقع در بازی‌های پلی‌آف را از دست داد، پنجشنبه شب سرانجام پس از 177 روز، بار دیگر به میدان رفت و اولین دیدار تدارکاتی‌اش را مقابل بروسیا مونشن گلادباخ، در استادیوم خانگی این تیم برگزار کرد. درحالی که تماشاگران با ملیت اوکراین بدون پرداخت هزینه می‌توانستند در استادیوم حاضر شود، 20.223 نفر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند و عواید حاصل از برگزاری این دیدار، قرار است به مردم اوکراین اهدا شود. این اولین دیدار تیم ملی اوکراین پس از تجاور روسیه به خاک این کشور بود و درحالی که اوکراینی‌ها آخرین بار در چارچوب دیدارهای دور انتخابی جام جهانی به مصاف بوسنی و هرزه‌گووین رفته و با 2 گل این تیم را شکست داده بودند، حالا برای حضور در دو دیدار سرنوشت ساز آماده می‌شوند.
بازگشت امید با پیروزی مقابل میزبان
9 دقیقه پس از به صدا درآمدن سوت آغاز دیدار، مایخیلو مادریک، هافبک شاختار دونتسک که تیم باشگاهی او نیز شرایط اسفناکی را با توجه به جنگ اوکراین پشت سر می‌گذارد، اوکراینی‌ها را پیش انداخت اما کانر ناس، هافبک 21 ساله آلمانی تبار تیم ملی جوانان جمهوری ایرلند، بازی را بلافاصله به تساوی کشاند و 8 دقیقه به پایان دیدار نیز الکساندر پایخلیونک که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود، گل دوم را وارد دروازه مونشن گلادباخ کرد و موفق شد پیروزی در این بازی دوستانه را برای تیم ملی اوکراین به ارمغان آورد. اوکراینی‌ها هفته آینده راهی ایتالیا خواهند شد تا دومین دیدار دوستانه‌شان در مسیر آماده‌سازی برای حضور در دیدارهای پلی‌آف را مقابل امپولی برگزار کنند.
خرسند از کمک به تیم ملی اوکراین
 مونشن گلادباخ که از حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود از تیم ملی اوکراین در بروسیا پارک پذیرایی خواهد کرد، هم اکنون در رده دهم بوندسلیگا جا خوش کرده و بعد از ظهر شنبه، درحالی که نه شانسی برای کسب سهمیه دارد و نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند، از ساعت 18:00 به مصاف هوفنهایم خواهد رفت. در بیانیه مونشن گلادباخ آمده است: «بسیار خرسندیم از آنکه با میزبانی از بازیکنان اوکراین، تلاش کردیم در راه رسیدن تیم ملی این کشور به مسابقات جام جهانی 2022، به نوبه خود کمک کنیم. امیدواریم در مسیر آماده سازی اوکراین، این دیدار دوستانه تاثیر گذار باشد و برای آنها در ادامه مسیرشان، بهترین‌ها را آرزو داریم.» لازم به ذکر است امپولی، دیگر حریف تدارکاتی اوکراین هم در حالی که هفته گذشته رسماً از تهدید سقوط به منطقه قرمز بوندسلیگا خلاصی پیدا کرد، شنبه به مصاف سالرنیتانا خواهد رفت و پس از آن نیز در هفته پایانی رقابت‌های سری آ، میهمان آتالانتا خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری