football360 logo

جزئیاتی جدید از بازی دوستانه تیم ملی با کانادا؛ ایران پول به جیب می‌زند؟

24 اردیبهشت 1401 ساعت 11:123 نظر
طبق قرار قبلی مقرر شده سامانه بلیت‌فروشی دیدار دوستانه تیم ملی ایران با کانادا از امروز فعال شود.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران بالاخره بعد از هفته‌ها حرف‌وحدیث قرار است در فیفادی پیش رو که خردادماه است، به مصاف کانادا برود. این تیم آمریکای شمالی اولین رقیب تدارکاتی ایران در مسیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود که میزبانی از شاگردان دراگان اسکوچیچ را هم به عهده خواهد داشت.

اگرچه پیش از این شایعه شده بود که ممکن است کانادا به قطر سفر کند و در این کشور به مصاف تیم ملی برود، ولی بعد مشخص شد که فدراسیون فوتبال کانادا در این کشور میزبان تیم ملی ایران خواهد بود. این بازی قرار است ساعت ۱۶ به وقت محلی ونکوور (۳:۳۰ بامداد ۱۶ خرداد) برگزار شود و طبق قرار قبلی مقرر شده که سامانه بلیت‌فروشی برای این بازی دوستانه از امروز شنبه فعال شود. فوتبال‌دوستان ایرانی در کانادا، بعد از باز شدن سایت بلیت‌فروشی به این سایت هجوم آوردند و تمام بلیت‌های بازی که در ورزشگاه (BC PLACE) برگزار خواهد شد و 54 هزار 500 نفر ظرفیت هم دارد، خیلی زود به فروش رفت.

اینکه چرا بلیت‌فروشی این دیدار اهمیت دارد، برگرفته از موضوعی است که یکی دو نفر از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به آن اشاره کرده‌اند. آنطور که رسانه‌های داخلی به نقل از احسان اصولی، سخنگو و عضو هیئت‌رئیسه فدارسیون فوتبال نوشته‌اند، قرار است سهم فدراسیون فوتبال ایران از فروش بلیت به طرف ایرانی پرداخت شود. هرچند که این تمام ماجرا نیست و فدراسیون فوتبال ایران قرار است برای حضور در کانادا و انجام دیدار دوستانه با این کشور، از فدراسیون میزبان پول هم دریافت کند. شاید این موضوع در نگاه اول عجیب به نظر برسد، ولی از آنجا که کانادا در رده‌بندی اخیر فیفا ۱۷ پله از ایران پایین‌تر ایستاده، آن‌ها پذیرفته‌اند طبق روال بین‌الملل، مبلغی هم به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت کنند. با این‌حال، از آنجا که بانک‌های ایرانی شامل تحریم هستند، قرار شده با حضور ایران در کانادا، این پول در آنجا تحویل فدراسیون فوتبال ایران شود.

پیش از این شایعه شده بود که کانادا پذیرفته که هزینه‌های رفت و برگشت تیم ملی ایران به این کشور را هم تقبل کند که این موضوع از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران رد و عنوان شده که هزینه‌ها به عهده فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود. جدال با کانادا در شرایطی برای تیم ملی ایران اوکی شده که این بازی می‌تواند شبیه‌ساز خوبی برای بازی با آمریکا، یکی از همگروه‌های ایران در جام جهانی قطر باشد. کانادا اگرچه در رده‌بندی فیفا پایین‌تر از آمریکا و مکزیک قرار گرفته، ولی در بازی‌های انتخابی منطقه کونکاکاف، بالاتر از دو رقیب دیرینه، به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شده است. همین موضوع به خوبی کیفیت نسل جدید این تیم را نشان می‌دهد. کانادا در مرحله انتخابی جام جهانی، ۴ امتیاز از آمریکا، رقیب ایران در قطر گرفته است. این تیم بعد از ۳۶ سال غیبت در جام جهانی، در گروه (F) با بلژیک، مراکش و کرواسی همگروه شده است.

همچنین به نظر می‌رسد فدارسیون فوتبال ایران در تلاش است تا در زمان حضورش در کانادا یکی دو بازی دوستانه دیگر هم فراهم کند که تا به حال موفق به نهایی شدن دیدار دوم یا سوم در اردوی کانادا نشده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری