football360 logo

تونل افتخار از سیرجان تا تهران؛ تمرین احترام در لیگ برتر

31 اردیبهشت 1401 ساعت 20:379 نظر
تونل افتخار آلومینیوم برای استقلال، یکی از اتفاقات مثبت این هفته لیگ در کنار حاشیه‌های آن بود.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست و هشتم لیگ برتر، تحت تاثیر حاشیه‌های بازی تراکتور و پرسپولیس قرار گرفت. بازی جنجالی که در تبریز نیمه تمام ماند و سرنوشت آن در دست کمیته انضباطی است. در همین هفته اما، آلومینیوم با تشکیل تونل افتخار برای استقلال، صحنه‌ای دوستانه‌تر رقم زد. استقلالی‌ها هفته پیش و پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، قهرمان لیگ برتر شدند و این هفته در بین تشویق بازیکنان حریف، به زمین رفتند. اتفاقی که در فوتبال ایران، تصاویر کمی از آن موجود است.


زدن تونل افتخار در فوتبال جهان، اتفاق عجیبی نیست. گاهی رقبای سنتی هم در چنین شرایطی، رقابت را کنار می‌گذارند و برای نشان دادن حسن نیت‌شان، تونل افتخار می‌زنند. فصل 2007/08 سری آ، میلان پیش از برگزاری دربی روبروی اینتر در جام باشگاه‌های جهان شرکت کرد و قهرمان شد. با اینکه این تورنمنت ربطی به سری آ نداشت و زدن تونل افتخار برای قهرمانی در جامی دیگر مرسوم نیست، بازیکنان اینتر پیش از شروع دربی برای میلانی‌ها تونل افتخار تشکیل دادند.


در ایران اما اوضاع متفاوت است. قهرمان لیگ برتر ایران در بیشتر سال‌ها، هفته آخر معلوم می‌شود و شانس زیادی برای تشکیل تونل افتخار وجود ندارد. در زمان‌هایی که امکان این اتفاق وجود داشته هم تیم‌های مقابل از انجام آن امتناع کرده‌اند. مشهورترین نمونه در لیگ نوزدهم بود. پرسپولیس پس از قطعی شدن قهرمانی، با ذوب آهن بازی داشت و این باشگاه، رسما اعلام کرد برای این تیم تونل افتخار می‌زند. اعتراض طرفداران سپاهان به عنوان همشهری ذوب آهن، باعث شد آن‌ها عقب نشینی کنند. تغییر موضعی که لوکا بوناچیچ، سرمربی وقت ذوب آهن هم پس از بازی نارضایتی خود از آن را نشان داد. یک هفته بعد، گل‌گهر این طلسم را شکست و به اولین تیمی تبدیل شد که در فوتبال ایران، برای تیم قهرمان تونل افتخار می‌زند. سایپا هم هفته آخر این کار را تکرار کرد تا این موضوع، به یک روند در فوتبال ایران تبدیل شود.


آلومینیوم که با مهدی رحمتی اوج گرفته، به سومین تیم ایرانی تبدیل شد که برای حریفش تونل افتخار تشکیل می‌دهد. آن‌ها در فینال جام حذفی، مشکلات زیادی با نساجی پیدا کردند و هفته بعد از آن هم بازی پرحاشیه‌ای روبروی قهرمان جام حذفی داشتند. استقبال خوب از قهرمان لیگ برتر، می‌تواند تا حدی وجهه این تیم را بهتر کند. استقلال در دو بازی پایانی، روبروی مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان قرار می‌گیرد و این دو باشگاه هم، می‌توانند به لیست تیم‌های تشکیل دهنده تونل افتخار در فوتبال ایران اضافه شوند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری