football360 logo

پایان ماجرای امباپه - رئال مادرید؛ رونمایی از اولین «مدیر- بازیکن» تاریخ فوتبال!

31 اردیبهشت 1401 ساعت 22:3019 نظر
امباپه برخلاف انتظارات قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن را تمدید خواهد کرد.
به گزارش فوتبال 360، یکی از تکراری‌ترین داستان‌های چند فصل اخیر فوتبال اروپا قرار است شگفت‌آور به پایان برسد و بازیکنی که آرزوی رسیدن به پیراهن کهکشانی‌ها را داشت، حالا در یک قدمی رسیدن به هدفش، آن را از خود دور کرده است.
عصر شنبه، خبری جالب توجه از جانب فابریتسیو رومانو، خبرنگار مشهور اسکای ایتالیا منتشر شد و حکایت از تمدید قرارداد کیلیان امباپه با پاری‌سن‌ژرمن داشت. باشگاهی که فصل گذشته، ریسکِ نپذیرفتن پیشنهاد 200 میلیون یورویی رئال مادرید برای جذب امباپه را پذیرفت، یک فصل دیگر با مهاجم جوانش در لیگ قهرمانان حاضر شد، به ابهتِ رئال مادرید باخت و در نهایت در شرایطی که همه‌ چیز برای انتقال رایگان مهاجم فرانسوی به سانتیاگو برنابئو مهیا بود، خبر تمدید قرارداد با پاریسی‌ها رسانه‌های ورزشی را به مرز انفجار رساند. واکنش‌ها به این تصمیم امباپه، اکثراً منفی بود و واکنش‌های منفی، از بازیکنان سابق رئال تا هواداران این تیم را در بر می‌گرفت. 
باشگاه فدای بازیکن سالاری!
مدیران پاریس و در راس آن‌ها ناصر الخلیفی، در شرایطی امباپه را مجاب به ماندن کرده‌اند که بندهای موجود در قرارداد جدید در تاریخ فوتبال بی‌سابقه بوده است. برخی منابع، خبر از انتخاب زین‌الدین زیدان به عنوان سرمربی فصل آینده پاری‌سن ژرمن، پس از اخراج لئوناردو (مدیر ورزشی فعلی) و پوچتینو (سرمربی فعلی) می‌دهند. تصمیمی که یکی از شروط امباپه برای برای تمدید قرارداد با پاریس بوده است. اینکه بازیکن چطور می‌تواند برای انتخاب سرمربی فصل آینده، نظرش را به باشگاه تحمیل کند، کلیدِ ماجراست! «حق اعمال نظر برای تصمیمات مدیریتی»، بند جنجالی در قرارداد جدید کیلیان امباپه به حساب می‌آید. قراردادی که به احتمال فراوان، امباپه را تا پایان فصل 2025 در پایتخت فرانسه نگه خواهد داشت. با این شرایط، امباپه به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل می‌شود که پس از واژه «مربی-بازیکن»، لغتِ «بازیکن-مدیر» را به فرهنگ لغات دنیای فوتبال اضافه می‌کند.
پرس، بازنده بزرگ یا فاتحِ ماجرا؟
طبق اعلام برخی رسانه‌ها، کیلیان امباپه شخصاً تصمیمش را به اطلاع فلورنتینو پرس رسانده و مدیر رئال مادرید که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، به جذب ارلینگ هالند و کیلیان امباپه دل خوش کرده بود، باید به دنبال جایگزینی برای هر 2 باشد. هالند به سیتی رفته و مثنویِ هفتاد منِ امباپه در پاریس، فعلاً به فصل پایانی نخواهد رسید. با توجه به شرایط این 2 بازیکن، به نظر می‌رسد رئال مادرید آن‌چنان هم بازنده نقل و انتقالات نبوده است. بازیکنی که در سن 23 سالگی، تا به این اندازه مورد توجه رسانه‌ها بوده و انتظاراتش از باشگاه در حدِ غیر قابل تصوری بالاست، هر باشگاهی را ممکن است به ورطه نابودی بکشاند. پاریس، دل‌خوش به دلارهای نفتیِ قطری‌ها، با مقوله‌ای به اسم باشگاه سالاری بیگانه است و این مورد هرگز در قد و قواره‌های باشگاه باشکوهی چون رئال مادرید نبوده، نیست و نخواهد بود. این کهکشانِ مادرید است که به تک ستاره‌ها، روشنایی می‌بخشد اما در حوالی برج ایفل، باشگاهی به دنبالِ روشنایی گرفتن از تک ستاره‌هاست.
خطر حذف از لیگ قهرمانان
خاویر تباس، ریاست لالیگا که تقریباً هر روز نامش در رسانه‌ها به چشم می‌آید در جدیدترین اظهار نظر اعلام کرده همراه یک تیم حقوقی مجرب به دنبال شکایت از پاریس و محکوم کردنِ تیم تحت مالکیت قطری‌هاست. او صراحتاً به انتقاد از شیوه کار پاری‌سن‌ژرمن پرداخته و تصمیمات تیم مدیریتی پاریس را توهین به فوتبال می‌داند. او خطری بزرگ‌تر از سوپر لیگ اروپا را حس کرده که این خطر، نامی جز پاری‌سن ژرمن با منابع پول بی‌نهایت نیست. تباس می‌خواهد به قوانین فیرپلی مالی استناد کرده و این تیم را از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم کند اما با وجهه‌ای که از فدراسیون جهانی فوتبال سراغ داریم، بسیار بعید است در سال منتهی به جام جهانی، تورنمنتی که به میزبانی قطر برگزار خواهد شد، به هرگونه تصمیمِ حاشیه‌ساز دست بزند. به خصوص اینکه در پرونده مشابه منچسترسیتی، مشخص شد همه در برابر قانون برابرند اما تیم‌ها با مالکیت نفتی، برابر تر!
پول‌پاشی به پای ستاره
درحالی که موج انتقادات از این تصمیم امباپه، اطرافیان او را هم هدف گرفته است، بسیاری معتقدند دوستان کیلیان امباپه با معطل نگه داشتنِ هر 2 باشگاه رئال مادرید و پاری‌سن ژرمن، یکی به نعل کوبیدند و یکی به میخ! آن‌ها با اسم رمز پیشنهاد رئال مادرید، ارزش قرارداد با پاریس را بالاتر بردند و با تعریف ماجرایی بالعکس، پیشنهاد رئال مادرید را چرب‌تر کردند. در نهایت لقمه دندان‌گیرتر را به دهان گذاشتند و باز هم او را در لوشامپیونه به تماشا خواهیم نشست. مصاحبه امانوئل مکرون در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری را به خاطر دارید؟ از بسیج ملی در فرانسه برای نگه داشتنِ کیلیان امباپه، چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟! حالا مشخص شده ارزش قرارداد امباپه با پاریس، به اندازه‌ای است که او قادر خواهد بود مجموعاً 17 تیم از 20 تیم حاضر در لوشامپیونه را به لیست اموال شخصی‌اش اضافه کند. چه آینده‌ای در انتظار یکی از ناب‌ترین استعدادهای چد سال اخیر دنیای فوتبال خواهد بود؟ تنها امباپه می‌داند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری