football360 logo

چشم مسی‌ها و ملوانی‌ها به سیرجان؛ یک‎‌قدم تا بازگشت قدیمی‌ها

01 خرداد 1401 ساعت 09:342 نظر
در پایان هفته سی‌ویکم لیگ دسته اول این امکان وجود دارد که صعود دو تیم ریشه‌دار و قدیمی فوتبال ایران به لیگ برتر مسجل شود.

به گزارش فوتبال 360، لیگ دسته اول فوتبال ایران به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و این احتمال وجود دارد که برخلاف فصول گذشته این رقابت‌ها، سرنوشت 2 تیم صعودکننده به لیگ برتر زودتر از هفته پایانی مشخص شود و جشن صعود احتمالی در کرمان و انزلی برگزار شود!

بازگشت نارنجی‌پوشان بعد از 9 سال؟

تیم فوتبال مس کرمان بعد از اینکه در پایان لیگ سیزدهم به همراه داماش گیلان مسافر لیگ یک شد، دیگر نتوانست به سطح اول فوتبال ایران بازگردد و بعد از چشم‌انتظاری 9 ساله هواداران مس، سرانجام رویای حضور دوباره در لیگ برتر در آستانه محقق شدن است.

مسی‌ها با هدایت فرزاد حسین‌خانی که خود سال‌ها در کسوت کاپیتان مس کرمان درخشیده بود، توانسته‌اند نتایج فوق‌العاده‌ای را در فصل جاری لیگ یک کسب کنند و در یک‌قدمی صعود به لیگ برتر قرار دارند. مس کرمان در حال حاضر و تا پایان هفته سی‌ام لیگ یک، با 62 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان توانسته صدرنشین باشد و آن‌ها در هفته آینده رقابت‌ها باید در اهواز به مصاف استقلال خوزستان بروند که پیروزی در این مسابقه می‌تواند نارنجی‌پوشان مس را در یک‌قدمی صعود به لیگ برتر قرار دهد.

گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان دو نماینده استان کرمان در لیگ برتر هستند و در صورت صعود احتمالی مس کرمان، برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر استان کرمان صاحب 3 نماینده خواهد شد!

یک‌قدم تا بازگشت قوی سپید انزلی

پژمان نوری و مازیار زارع دو کاپیتان سابق ملوان بندرانزلی، بعد از سقوط تیمشان به لیگ یک در پایان لیگ پانزدهم تصمیم گرفتند تا پروژه احیای دوباره ملوان را کلید بزنند و این پروژه مهم و گسترده حالا در آستانه به سرانجام رسیدن است و ملوان فاصله چندانی تا حضور دوباره در بین تیم‌های لیگ برتری را ندارد.

ملوان با 62 امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به مس کرمان، در رتبه دوم لیگ یک قرار دارد و شاگردان زارع در هفته سی‌ویکم در حضور پرشور هواداران خود میزبان استقلال ملاثانی هستند، تیمی که برای بقا در لیگ یک می‌جنگد و ملوانی‌ها برای برپایی جشن صعود زودهنگام خود به لیگ برتر، نیازمند پیروزی مقابل این حریف آبی‌پوش هستند.

تیم فوتبال ملوان در حالی در آستانه بازگشت به لیگ برتر است که مدیریت این تیم برعهده پژمان نوری بوده و هدایت تیم را هم مازیار زارع عهده‌دار است تا کاپیتان‌های سابق در انجام پروژه احیای دوباره تیم محبوب‌شان موفق باشند و ضلع شمال دوباره جغرافیای فوتبال ایران اضافه شود.

جشن صعود به پا می‌شود؟

مس کرمان و ملوان بندرانزلی در یک حالت این فرصت را دارند تا بتوانند در هفته پیش‌رو مسابقات لیگ یک جشن صعود خود به لیگ برتر را برگزار کنند. اگر تیم رده سومی آرمان‌گهر سیرجان نتواند در مقابل شمس آذر قزوین به پیروزی برسد، آن‌گاه فرصتی طلایی برای صعود زودهنگام مس و ملوان ایجاد خواهد شد. این هفته از رقابت‌ها امروز برگزار می‌شود. شاگردان حسین‌خانی و زارع در صورت توقف احتمالی آرمان‌گهر، باید مقابل حریفان خود به برتری برسند. مسی‌ها میهمان استقلال خوزستان هستند و ملوان هم در انزلی به مصاف استقلال ملاثانی می‌رود. اگر توقف آرمان‌گهر و برتری مس و ملوان امروز رخ دهد، این دو تیم (مس و ملوان) جشن صعود زودهنگام خود به لیگ برتر در فاصله 3 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ آزادگان را برپا خواهند کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری