football360 logo

خاتون-سپاهان؛ حساس‌ترین بازی سال زنان در اصفهان

01 خرداد 1401 ساعت 13:52
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال زنان (لیگ کوثر) فردا پیگیری می‌شود و همه چشم‌ها دوخته به ورزشگاه نقش جهان اصفهان است.

به گزارش فوتبال 360، تیم خاتون بم که تا فصل گذشته تحت عنوان «شهرداری بم» در لیگ فوتبال زنان حضور داشت، رکوردی استثنایی را در ادوار لیگ فوتبال زنان داشته و آن‌ها با هدایت مرضیه جعفری توانسته‌اند در هفت دوره از لیگ فوتبال زنان که قدمتی 13 ساله دارد، جام قهرمانی را بالای سر ببرند و به دنبال ارتقای رکورد استثنایی خود هستند.

بازی سرنوشت‌ساز در اصفهان

خاتون بم دیدارهای دشوار خود در لیگ فوتبال زنان را پشت سر گذاشته و در فاصله 3 هفته تا پایان رقابت‌ها، فردا مهم‌ترین دیدار خود در فصل جاری را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل سپاهان برگزار می‌کنند؛ خاتونی‌ها با 52 امتیاز صدرنشین جدول لیگ فوتبال زنان بوده و نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان این تیم، شهرداری سیرجان با 50 امتیاز و سپاهان اصفهان با 47 امتیاز هستند.

شاگردان مرضیه جعفری در صورت پیروزی در دیدار فردا گامی بلند در مسیر قهرمانی بر خواهند داشت و با توجه به پتانسیل فنی بازیکنان خاتون بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها کار دشواری در دو بازی پایانی فصل مقابل ذوب‌آهن اصفهان و پالایش گاز ایلام داشته باشند.

سیرجانی‌ها امیدوار به دفاع از قهرمانی

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان فصل گذشته از لغزش خاتون بم استفاده کرد و توانست قهرمان لیگ فوتبال زنان شود و نوار سه قهرمانی پیاپی خاتونی‌ها را قطع کرد؛ آن‌ها در فصل جاری هم در بازی رفت با پیروزی برابر خاتون صدرنشین جدول شدند، تساوی غیرمنتظره برابر ملوان بندرانزلی و هیات فوتبال البرز و سپس شکست در مقابل سپاهان اصفهان اما باعث شد تا صدرنشین جدول لیگ فوتبال زنان دستخوش تغییر شود.

سبزپوشان شهرداری سیرجان امیدوارند که فردا سپاهان بتواند خاتون بم را هم متوقف کند و آن‌ها بتوانند از سد ذوب‌آهن اصفهان بگذرند تا دوباره صدر جدول را به دست بیاورند؛ نکته حائزاهمیت این‌که با توجه به قانون بازی رودررو، خاتون بم تفاضل گل بهتری نسبت به شهرداری سیرجان دارد اما در صورت برابری امتیازات دو تیم، سیرجانی‌ها می‌توانند از قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کنند و سومین جام خود در تاریخ لیگ فوتبال زنان را به دست بیاورند.

معجزه‌ای بزرگ از سپاهان در راه است؟

شاگردان بیان محمودی در تیم فوتبال زنان سپاهان فاصله‌ای 5 امتیازی تا صدر جدول لیگ دارند و فردا این فرصت را دارند تا با پیروزی خانگی برابر صدرنشین جدول بتوانند فاصله‌شان با خاتون را به 2 امتیاز کاهش بدهند؛ در تاریخچه لیگ فوتبال زنان هیچ‌گاه سپاهان نتوانسته عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورد و بهترین دستاورد آن‌ها حضور در رتبه سوم بوده است.

طلایی‌پوشان در صورت پیروزی مقابل خاتون بم، دو بازی سرنوشت‌ساز در مقابل پالایش گاز ایلام و کیان نیشابور دارند و حتی در صورت کسب پیروزی هر دو مسابقه باید منتظر لغزش خاتون بم و شهرداری سیرجان باشند تا بتوانند به طرز معجزه‌آسایی قهرمانی لیگ را به دست آورند.

قهرمان لیگ سهمیه آسیایی می‌گیرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا در راستای ارتقای سطح فنی فوتبال زنان در این قاره به سراغ تشکیل جام باشگاه‌های آسیا رفته است؛ فصل گذشته این رقابت‌ها به صورت آزمایشی میان 4 تیم برتر منطقه غرب آسیا برگزار شد و تیم شهرداری سیرجان به عنوان دوم رقابت‌ها دست پیدا کرد.

مدیران AFC در تدارک برگزاری رسمی جام باشگاه‌های آسیا با حضور بهترین تیم‌های باشگاهی زنان آسیا (از منطقه غرب و شرق) هستند و احتمالاً از فصل آینده این تورنمنت به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری